4x4
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
juče sam gledao TG ono kad su išli preko afrike, i tamo se vidi ko je kralj...SUBARU .
Ko što reče Nidza, veči problem zna biti klirens nego sam pogon, dobre gume i malo znanja mogu čuda činiti i kod prednjeg i kod zadnjeg pogona, a kamoli kod AWD. Ali bez dobrih guma ne pomaže ti nikakav pogon, isto kad treba da zakočiš nema veze pogon, nego gume, to se sve previše zaboravlja.
I još jedan faktor, naprimer X5 ima gume širine 315 nazad....to nije za teren i snega i sa AWD, preširoke su to gume...( isto važi i z abilo koji drugi avto, da ne bude da pljuvam po BMW )
Ko što reče Nidza, veči problem zna biti klirens nego sam pogon, dobre gume i malo znanja mogu čuda činiti i kod prednjeg i kod zadnjeg pogona, a kamoli kod AWD. Ali bez dobrih guma ne pomaže ti nikakav pogon, isto kad treba da zakočiš nema veze pogon, nego gume, to se sve previše zaboravlja.
I još jedan faktor, naprimer X5 ima gume širine 315 nazad....to nije za teren i snega i sa AWD, preširoke su to gume...( isto važi i z abilo koji drugi avto, da ne bude da pljuvam po BMW )
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
I dalje ljudi žive u prošlosti što se guma tiče. Aktuelnim zimskim gumama ne smeta toliko širina koliko onim nekad, jer ne rade primarno po principu krampona, nego lepe sneg za sebe. Zapravo, trenje nastaje između sloja snega koji guma veže za sebe i snega po kome gazi. Ne bi me čudilo da šire gume u nekim slučajevima bolje gaze po snegu nego uže, jer je kontaktna površina veća, plus auto manje propada kroz dublji sneg.
Ostaje nekom da i to pretestira jednog dana, ako već nije.
Uglavnom, nova guma na prvom mestu kad je sneg u pitanju, a posle jel premium, jel 4 vuče, jel vozač čemu, itd.
Tapatalk 4
Ostaje nekom da i to pretestira jednog dana, ako već nije.
Uglavnom, nova guma na prvom mestu kad je sneg u pitanju, a posle jel premium, jel 4 vuče, jel vozač čemu, itd.
Tapatalk 4
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Ne znam koliko je to tacno jer se mislim da bi i trkaci iz wrca koristili gume iste debljine za trke a oni koriste uze. Doduse ima i toga da su njima na gumama iglice.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Imaju eksere, nije to uporedivo uopšte. Kod njih je bitan što veći pritisak po jedinici površine. I kod običnih zimskih igra uloguj pritisak, ali zbog drugog principa rada nije isključeno da šire gume nisu problem.
Svakako treba neko da pretestira, ovako nagađam, sa realnom mogućnošću da lupam gluposti.
Tapatalk 4
Svakako treba neko da pretestira, ovako nagađam, sa realnom mogućnošću da lupam gluposti.
Tapatalk 4
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Nema sanse da se bolje ponasaju sire gume,jer prave kliska,dok uze prave skije,ako kapiras moje poredjenje.
Skrenes sa sirokim,one ce zbog velike povrsine nastaviti da klizaju,dok ce uske da se ukopaju i da skrenu bolje.
Poenta zimskih guma jeste da kopaju sneg,a ne da ga lepe,kako si ti to pomislio.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Skrenes sa sirokim,one ce zbog velike povrsine nastaviti da klizaju,dok ce uske da se ukopaju i da skrenu bolje.
Poenta zimskih guma jeste da kopaju sneg,a ne da ga lepe,kako si ti to pomislio.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
U pravu je Nidza, gume rade po drugim principima sada
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Zasto bi neki trol muckao glavom?Xepoj87 je napisao:Ili malo mucnes glavom ,pa skapiras da je klip o razlici u zimskim i letnjim gumama,od korisnika pod nazivom:
TyreReview,ili ti ljudi koji testiraju gume.
A snimak lepo pokazuje kako i sa RWD moze lagano da se vozi po snegu,i to sa dosta sirokim gumama i jakim motorom...
Od 90 postova koje ima, pola su mu cisto trolovanje, 20% vredjanje i ostatak masturbiranje na svako pominjanje audiJa i kvatra.
Evo od istog lika jos jedan klip...
http://www.youtube.com/watch?v=vOv2g5qTpvA
Tu se vidi koliko je RWD nemocan u snegu bez zimskih guma sto sam i napisao gore...a to sam licno probao.
Jos samo da audisti shvate da kvatro nije nikakvo cudo vec jos jedno od resenja AWD sistema nekog proizvodjaca koji je tu pre svega da kompenzuje njihovu nesposobnost da naprave dobar RWD za modele kojima je to neophodno, moci ce lakse da se diskutuje.
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Ja gde god da sam gledao,rade isto kao i uvek,samo bolje,naravno. Ali se princip nije promenio,kramponi hvataju utaban sneg i cupaju na osnovu tog gripa. Samo je dosta bolje sada sa onim kanalicima koji su dosta savitljivi,pa bukvlno cela guma konstantno grize sneg.
Upravo tako Floyd,nije rwd toliko strasan za sneg,samontreba imati para da uvek imas dobre gume
Ali su rwd sami po sebi skuplji od fwd automobila.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Upravo tako Floyd,nije rwd toliko strasan za sneg,samontreba imati para da uvek imas dobre gume
Ali su rwd sami po sebi skuplji od fwd automobila.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Trebao je onda da stavi dva ista auta, jedan sa zimskim gumama a jedan bez. Onda bi bio koristan klip...
A sigurno sad neki lozaci sto voze bmw, komentarisu da je bmw zakon za sneg
A sigurno sad neki lozaci sto voze bmw, komentarisu da je bmw zakon za sneg
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Važi za gume iz vremena kad sam ja bio dete, a to je bilo mnogo davno.Xepoj87 je napisao: Poenta zimskih guma jeste da kopaju sneg,a ne da ga lepe,kako si ti to pomislio.
Pogledaj najnovije zimske gume, više i nemaju profil za kopanje, samo da zalepe što više snega na sebe i da potonu što manje. Obično imaju kanale da odvode vodu, kao kišne gume, a površina je cela izlamelirana da lepi sneg. Kramponi više ne postoje.
Kao što rekoh, da neko pretestira, bilo bi zanimljivo. Naravno, kao i kod letnjih neka optimalna površina postoji, tj ne valja ni da je široka ni uska guma, nego taman kako treba.
Tapatalk 4
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Slazem se za taj deo za lepljenje snega ali i pored toga opet mislim da je sa užom gumom teoretski bolje za uslove velikog snega.
rwd se može više nego dobro koristiti na snegu ali ne može se poreći da je fwd u prednosti(da ne pričam 4x4).
rwd se može više nego dobro koristiti na snegu ali ne može se poreći da je fwd u prednosti(da ne pričam 4x4).
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
To nije zbog rwd, nego što je težište napred, a pogon nazad. I fwd bolje po snegu polaze u rikverc, nego u napred.
Kad bi imao rwd sa motorom iznad zadnje osovine, ne bi mogao nijedan fwd da mu prismrdi u kretanju uzbrdo.
Tapatalk 4
Kad bi imao rwd sa motorom iznad zadnje osovine, ne bi mogao nijedan fwd da mu prismrdi u kretanju uzbrdo.
Tapatalk 4
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Nisam probao sa 911icom po snegu al ako tako kažeš onda ti verujem Za ostalih 99.99% automobila rwd nije u prednosti u odnosu na prednju vuču.
Mada ljubitelj je detaljno objašnjavao da je zapravo sa rwd bolje tako da ko zna
Mada ljubitelj je detaljno objašnjavao da je zapravo sa rwd bolje tako da ko zna
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
nidza je napisao:Kad bi imao rwd sa motorom iznad zadnje osovine, ne bi mogao nijedan fwd da mu prismrdi u kretanju uzbrdo.
911?
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
- zdushan
- Postovi: 1637
- Pridružio se: 12 Jan 2013, 13:02
- Garaža: Škoda Superb 2.0 TDI 4x4
- Lokacija: Beograd
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Znaci porshe je najbolji auto za sneg i ljude koji zive na nepristupacnim planinskim mestima...