4x4
Re: Plpogon na svim točkovima - opšta diskusija
Fica je bio nekad
Sent from my ZTE-SKATE
Sent from my ZTE-SKATE
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Fica 750, Peglica 126, VW Buba se ne boje snega. Niti RWD auto na uzbrdici se ne boji snega iz prostog razloga sto mu je teziste na zadnjoj osovini koja je opterecenija od prednje a upravo su tu i pogonski tockovi pa time ima povoljniju trakciju.
Najgora pozicija pri usponu je za FWD, sto veca uzbrdica to veci problem pri kretanju iz mesta.
Najveci problem RWD ima pri voznji nizbrdo.
Uza guma znaci i veci pritisak na podlogu za istu tezinu a to za posledicu ima i vece trenje gume sa podlogom tj bolju trakciju.
Sira zimska guma ima prednost na ledu a za tu svrhu, led, sluze i mnogobrojne lamelice na sari.
U praksi kada se zimi na klizavoj podlozi vidi auto van kontrole taj je obicno sa sirokim gumama.
Najgora pozicija pri usponu je za FWD, sto veca uzbrdica to veci problem pri kretanju iz mesta.
Najveci problem RWD ima pri voznji nizbrdo.
Uza guma znaci i veci pritisak na podlogu za istu tezinu a to za posledicu ima i vece trenje gume sa podlogom tj bolju trakciju.
Sira zimska guma ima prednost na ledu a za tu svrhu, led, sluze i mnogobrojne lamelice na sari.
U praksi kada se zimi na klizavoj podlozi vidi auto van kontrole taj je obicno sa sirokim gumama.
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Jedan gastarbajter (penzioner, vratio se iz Nemačke) mi reče da su kad padne sneg, u službene Mečke i BMW-e (tamo '80/90-tih) stavljali po jedan-dva džaka cementa i ide bez problema
- nuk
- Postovi: 7607
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
- Garaža: Renault Espace 2.0dCi
- Lokacija: Ns
- Kontakt:
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Pa lada zimi drugacije nije mogla da se vozi
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Za to vreme polupremijum samo štrika.maxer je napisao:Jedan gastarbajter (penzioner, vratio se iz Nemačke) mi reče da su kad padne sneg, u službene Mečke i BMW-e (tamo '80/90-tih) stavljali po jedan-dva džaka cementa i ide bez problema
Širim haos!
Re: AW: 4x4
A Mercedes oduvek bio najcesci auto medju taksistima u DE...verovatno zimi nisu radili ili u najboljem slucaju nisu uzimali musterije sa prtljagom jer je gepek bio pun gradjevinskog materijala.
Gesendet von meinem GT-I9505
Gesendet von meinem GT-I9505
- methane.master
- Postovi: 21560
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: 4x4
Mercedes sa dobrim zimskim gumama i ide gde god i Audi A6.
Treba malo vise paznje i drugaciji stil voznje, ali nema u principu nikakvih problema. Ako sam ja jos kao pocetnik mogao da ga vozim svuda po brdovitom Beogradu, onda definitivno nije bauk.
Jedini put kad sam se zaglavio sa E klasom, nasadio sam pod, a tockovi upali u kolotrage. E, tu je zadnji pogon malo nemocan, dok se prednji mozda, ali mozda i iscupa. Doduse, par dana kasnije se ista stvar desila komsiji sa A4 S line i nista nije pomoglo dok ga nisam zakacio i izvukao na cisto.
Treba malo vise paznje i drugaciji stil voznje, ali nema u principu nikakvih problema. Ako sam ja jos kao pocetnik mogao da ga vozim svuda po brdovitom Beogradu, onda definitivno nije bauk.
Jedini put kad sam se zaglavio sa E klasom, nasadio sam pod, a tockovi upali u kolotrage. E, tu je zadnji pogon malo nemocan, dok se prednji mozda, ali mozda i iscupa. Doduse, par dana kasnije se ista stvar desila komsiji sa A4 S line i nista nije pomoglo dok ga nisam zakacio i izvukao na cisto.
Re: AW: 4x4
U Nemackoj kad padne sneg, posle sat vremena ga nema nigde na putu.Floyd je napisao:A Mercedes oduvek bio najcesci auto medju taksistima u DE...verovatno zimi nisu radili ili u najboljem slucaju nisu uzimali musterije sa prtljagom jer je gepek bio pun gradjevinskog materijala.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!
Re: AW: 4x4
Nemoj da preteruješTexonja je napisao:U Nemackoj kad padne sneg, posle sat vremena ga nema nigde na putu.Floyd je napisao:A Mercedes oduvek bio najcesci auto medju taksistima u DE...verovatno zimi nisu radili ili u najboljem slucaju nisu uzimali musterije sa prtljagom jer je gepek bio pun gradjevinskog materijala.
Kde si video da u Nemačkoj stoji sneg na putu čitav sat?
Re: Pogon na svim točkovima - opšta diskusija
Tačno je da mnogo pomaže težak motor iznad pogonske osovine, ali glavna prednost prednjeg pogona na snegu je što je to ujedno i upravljačka osovina. Na taj način se veštim motanjem volana može naći mesto gde točak koji je proklizao ostvari kontakt sa podlogom i onda auto krene.nidza je napisao:To nije zbog rwd, nego što je težište napred, a pogon nazad. I fwd bolje po snegu polaze u rikverc, nego u napred.
Kad bi imao rwd sa motorom iznad zadnje osovine, ne bi mogao nijedan fwd da mu prismrdi u kretanju uzbrdo.
Ђенерал Јанковић
Re: 4x4
Ako krene uzbrdo. Ako ne može da krene, džaba mu sve prednosti. Poenta je da oba pogona imaju svoje prednosti.
Takođe bih odabrao upravljivost iznad polaska. Silazak niz planinu je i najopasniji momenat, a tu je prednja vuča bolja.
Tapatalk 4
Takođe bih odabrao upravljivost iznad polaska. Silazak niz planinu je i najopasniji momenat, a tu je prednja vuča bolja.
Tapatalk 4
Re: 4x4
Poenta je da oba pogona imaju svoje mane!nidza je napisao:Poenta je da oba pogona imaju svoje prednosti.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!