4x4
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Evo ti i konkretnog primera.
http://www.4x4abc.com/4WD101/axle-wind-up.html
Ko se razume u tehniku ugasice blokadu ili 4wd cim se iscupa iz klizavog. Nije za dz crvena lampica za blokadu diferencijala. Dok sam radio u servisu dosao nam je jedan A8 sa zavarenim centralnim difom, auto skace kao jarac cim se malo namota volan. Mislim da ima i tema o tome.
http://www.4x4abc.com/4WD101/axle-wind-up.html
Ko se razume u tehniku ugasice blokadu ili 4wd cim se iscupa iz klizavog. Nije za dz crvena lampica za blokadu diferencijala. Dok sam radio u servisu dosao nam je jedan A8 sa zavarenim centralnim difom, auto skace kao jarac cim se malo namota volan. Mislim da ima i tema o tome.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Stigla zima...
Ali u uputstvu piše da se 4WD može slobodno uključivati u bilo kakvoj vožnji, i da se sam isključuje tek preko 96 km/h. Zato mislim da nije totalna i bezuslovna blokada pri većim brzinama. Samo za aktivirani reduktor piše da mora biti uključen 4WD i da mora biti mala brzina (ne sećam se koliko tačno). Majstor kaže i da se drži volan pravo. Tako da sam se pitao da li ručica reduktora eventualno istovremeno blokira i prednji dif.dragvorl je napisao: ↑14 Feb 2018, 03:20Mislim da je Frontera klasicni 4WD, dakle u normalnoj voznji na suvoj podlozi je 2WD, a 4WD se iskljucivo koristi sa zakljucanim centralnim difom, tj. cent. dif i ne postoji. U tom modu moze da se ukljuci jos i reduktor. To su one pozicije 2WD H, 4WD H i 4WD L. Ti kad stisnes to dugme pali se 4WD i zakljucava prednju i zadnju osovinu i ako pomeras volan mogu da se ostete delovi transmisije.
Vrte se oba zadnja. Nazad je šper (LSD) diferencijal. Pošto prednju blokadu verovatno nema (mogu pokušati da proverim kad bude neki led ), onda dva zadnja + jedan prednji kada se uključi 4WD.
Poslednja izmena od snork u 14 Feb 2018, 21:11, izmenjeno 1 put ukupno.
Ђенерал Јанковић
Re: Stigla zima...
Ne moras provjeravati nema je 100000%
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Re: Stigla zima...
Da, retki su terenci koji to imaju, pogotovo sa aktiviranjem iz kabine (npr. G klasa). Poneki imaju da se stane, izađe i ručno okrenu poluge na glavčinama prednjih točkova (stari LR Defender, Niva i UAZ pravljeni za vojsku)
Ђенерал Јанковић
Re: Stigla zima...
šper nije isto što i potpuno zakljucavanje i funkcionalnost se znacajno razlikuje.
Re: Stigla zima...
Znam da nije isto. Za kretanje iz mesta kada postoji proklizavanje, naravno da je bolja blokada. Prednost špera je što radi na svim brzinama. Inače, ovaj na Fronteri ima vrlo mali "slip".
Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Na dugme se aktivira aktuator koji preko sinhrona uzupci prednju osovinu, zbog sinhrona i moze da se ukljuci dok je u pokretu. Ali zato reduktor moze samo pri mirovanju da se ukljuci. 4WD izvedba generalno nema centralni diferencijal i cim je ukljucen pogon na sva 4 podrazumeva se da je prednja i zadnja osovina kruto vezana. Kod AWD je pogon na sva 4 tocka automatski regulisan u vecini slucajeva i postoji centralni difsnork je napisao: ↑14 Feb 2018, 21:09Ali u uputstvu piše da se 4WD može slobodno uključivati u bilo kakvoj vožnji, i da se sam isključuje tek preko 96 km/h. Zato mislim da nije totalna i bezuslovna blokada pri većim brzinama. Samo za aktivirani reduktor piše da mora biti uključen 4WD i da mora biti mala brzina (ne sećam se koliko tačno). Majstor kaže i da se drži volan pravo. Tako da sam se pitao da li ručica reduktora eventualno istovremeno blokira i prednji dif.dragvorl je napisao: ↑14 Feb 2018, 03:20Mislim da je Frontera klasicni 4WD, dakle u normalnoj voznji na suvoj podlozi je 2WD, a 4WD se iskljucivo koristi sa zakljucanim centralnim difom, tj. cent. dif i ne postoji. U tom modu moze da se ukljuci jos i reduktor. To su one pozicije 2WD H, 4WD H i 4WD L. Ti kad stisnes to dugme pali se 4WD i zakljucava prednju i zadnju osovinu i ako pomeras volan mogu da se ostete delovi transmisije.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Stigla zima...
Hvala, znači na dugme samo otpusti neku frikcionu spojnicu (kvačilo) i spoji prednju i zadnju osovinu. Ali koliko je takva vožnja bezbedna na većim brzinama pri ulasku u krivine? Ja sam nešto tripovao da je ta spojnica hidrodinamička, pa da može da proklizava u nekoj meri. Ali to bi verovatno bilo skupo i komplikovno, a i lošije sa stanovišta terenskih mogućnosti.dragvorl je napisao: ↑15 Feb 2018, 04:00Na dugme se aktivira aktuator koji preko sinhrona uzupci prednju osovinu, zbog sinhrona i moze da se ukljuci dok je u pokretu. Ali zato reduktor moze samo pri mirovanju da se ukljuci. 4WD izvedba generalno nema centralni diferencijal i cim je ukljucen pogon na sva 4 podrazumeva se da je prednja i zadnja osovina kruto vezana. Kod AWD je pogon na sva 4 tocka automatski regulisan u vecini slucajeva i postoji centralni dif
Da sam ja proizvođač terenskih vozila, stavljao bih uvek tri obična-otvorena diferencijala + tri kvačila za blokadu koja se aktiviraju mehanički preko tri ručice i dozvoljavaju bilo koju kombinaciju. Kao obična G klasa što ima. To je ujedno i najpouzdanije i najjeftinije za realizaciju. Jedino što vozači moraju znati šta rade, kako ne bi izgubili mogućnost upravljanja ili polomili nešto. Tu osnovnu konfiguraciju bih dopunjavao šperovima i elektronikom u jačim modelima.
Ako admin hoće, možda nije loše da poruku/diskusiju prebaci u odgovarajuću temu...
Ђенерал Јанковић
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Stigla zima...
Nije spojnica vec obicna ogrlica sa sinhronim prstenom, slicno kao ove sto sluze za promenu brzina. U krivini ce da poskoci malo, zato ne bi trebalo 4wd da se vozi na dobroj podlozi.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 4x4
To je ovaj sistem i to je princip kod heavy duty terenaca koji ce se i koristiti na terenu. Ovo se uglavnom zove 4WD, za razliku od AWD.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 30089
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: 4x4
Ovih dana vozim aktuelni Nissan X-Trail 2.0 dCi 4WD. I u automatskom modu nema brige, tako da nisam ni imao potrebe da zaključam 4WD. Milina za vožnju u ovim uslovima, Mada potrošnja nikako da spadne ispod 10 litara.
Posetite www.garaza.rs !