Turbina

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
Nemanja
Postovi: 265
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:05
Garaža: Audi
Lokacija: Srbija

Re: Turbina

Post od Nemanja » 23 Jan 2012, 22:46

Posle hladnog starta gledam da saltam na 1800-1900 obrtaja nekih par minuta, pre nego sto se turbina "ukljuci" tj. dostigne max. obrtni moment, potom vozim do max 2100-2200 dok ne dostigne 70-80 stepeni i posle normalno.

Obicno kad se vracam kuci i ulazim u naselje (zadnjih 500-600 m), gledam da vozim na oko 1800 obrtaja, da bi se turbina sto bolje ohladila tj. da ne bi dostigla max. obrtni moment + dok nadjem mesto i parkiram se + ostavim ga minut-dva da radi u mestu sve zavisi od opterecenja, nekad i krace, al mislim da mu je to dosta posto ga ni ne teram u neke visoke obrtaje max 3.000-3.200 i to uglavnom kad preticem ili ako je neki veci uspon.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbina

Post od dragvorl » 15 Sep 2012, 20:56

Odlican clanak nasih inzenjera sa Katedre za motorna vozila na Masinskom u NS.

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbina

Post od dragvorl » 21 Feb 2013, 01:03

Par interesantnih pdfova sa Garrettovog sajta. Prvi opisuje pojedinosti i ostecenja turbina sa kuglicnim lezajevima, a drugi je o razletanju turbine.



SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbina, ophođenje prema istoj

Post od nikaragva » 21 Feb 2013, 09:13

perfiko je napisao:
nuk je napisao: Turbo punjači su pogonjeni izduvnim gasovima pa se zbog toga pojavljuje ta zadrška dok se impeler ne zavrti do brzine koja omogućava odgovarajuću kompresiju vazduha Turbo punjači se pogone kaišem koji je sa druge strane zakačen na radilicu i time praktično rade od najmanjeg broja obrtaja.

Efikasnost
Ovo je najveća prednost turbo punjača. Turbo punjači su u principu ekonomičniji zato što se pokreću pomoću izduvnih gasova koji su da kažemo, besplatni tj. ne služe ničemu, dok turbo kompresor koristi snagu radilice i time umanjuje snagu koja je dostupna za pokretanje automobila. Turbo punjači ipak nisu potpuno efikasni zato što okretanje lopatica turbine pravi podpritisak na izduvnoj grani tako da motor ima određn otpor kada izbacuje izduvne gasove.
Moram da se osvrnem na ovaj tekst jer je kontroverzan i u krajnjem netačan. Naime sugeriše da su turbo punjač nije isto što i turbo kompresor. To nije istina. Turbo kompresor je isto što i turbo punjač. Postoji samo razlika između mehaničkih kompresora (punjačA) i turbo kompresora (punjača). Razlika je što prvi nemaju turbinu, već samo kompresor koji se pogoni mehanički preko remenice (najčešće), dok drugi uz kompresor imaju i turbinu u kojoj se vrši ekspanzija izduvnih gasova, i turbina pogoni kompresor. Glavna je prednost mehaničkih kompresora što su pouzdaniji i dugotrajniji, a mana što su manje efikasni, jer kao što je navedeno umesto da se pogone energijom izduvnih gasova (koja se ionako baca) koriste korisnu energiju sa kolenastog vratila.
Dugačak je tekst, pa ispraviti sve mi je muka, ali ovo je ono glavno, a na tome čitav tekst i počiva.
Onda imamo mehanički kompresor pogonjen kaišem, imamo turbo kompresor i turbo punjač pogonjene izduvnim gasovima. U čemu je razlika ova dva zadnja, s obzirom da oba imaju turbinu pogonjenu izduvnim gasovima i sa druge strane kompresor koji sabija vazduh?
Poslednja izmena od nikaragva u 21 Feb 2013, 09:35, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Turbina

Post od perfiko » 21 Feb 2013, 09:29

Turbo punjač je isto što i turbo kompresor.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10885
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Turbina

Post od Uroš S. » 25 Maj 2013, 13:36


Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21560
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Turbina

Post od methane.master » 25 Maj 2013, 14:43

Po meni kud i kamo zanimljivija fora je turbina kokretana električnom strujom. :nemampojma:
Širim haos!

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10885
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Turbina

Post od Uroš S. » 25 Maj 2013, 15:08

To je baš lejm, nikako zanimljivo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbina

Post od dragvorl » 25 Maj 2013, 15:12

Bice to u F1 od sledece godine.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbina

Post od dragvorl » 16 Feb 2014, 19:26

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbina

Post od Laki021 » 16 Feb 2014, 19:43

Odlicno, sad mi je jasan smisao onoga sto imam pod haubom :)
Jedino sto mi i dalje nije jasno kako se sprecava da podpritisak iz svake grane dodje do turbine.

Dzoni_m
Postovi: 1701
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Turbina

Post od Dzoni_m » 16 Feb 2014, 20:13

Podpritisak?

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbina

Post od Laki021 » 16 Feb 2014, 20:16

Jesi pogledao klip?

Dzoni_m
Postovi: 1701
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-5
Lokacija: DE

Re: Turbina

Post od Dzoni_m » 16 Feb 2014, 20:37

Naravno, zato mi nije jasno pitanje. Prvo sto ti efektivno nemas podpritisak u izduvnoj grani vec uvek nadpritisak (sa oscilacijama u istom) a imas bukvalno dve izduvne grane: jedna za prvi i cetvrti i druga za drugi i treci cilindar i svaka je vezna za svoj port na turbo delu. To je to, nama gde da se "mesaju" gasovi osim u propelerskom delu tj samoj turbini.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbina

Post od Laki021 » 16 Feb 2014, 20:47

Mozda nesto ne shvatam dobro, ali mi onda reci na 3:00 sta je ono ispod linije atmo pritiska ako ne podpritisak? I jos on kaze da kako talas pritiska putuje, iza njega ostaje podrucje podpritiska.
Onda imamo dva takva perioda u svakoj od nezavisnih izduvnih grana.

Odgovori