Turbina

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
Nemanja
Reactions:
Postovi: 265
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:05
Garaža: Audi
Lokacija: Srbija

Re: Turbina

Post od Nemanja »

Posle hladnog starta gledam da saltam na 1800-1900 obrtaja nekih par minuta, pre nego sto se turbina "ukljuci" tj. dostigne max. obrtni moment, potom vozim do max 2100-2200 dok ne dostigne 70-80 stepeni i posle normalno.

Obicno kad se vracam kuci i ulazim u naselje (zadnjih 500-600 m), gledam da vozim na oko 1800 obrtaja, da bi se turbina sto bolje ohladila tj. da ne bi dostigla max. obrtni moment + dok nadjem mesto i parkiram se + ostavim ga minut-dva da radi u mestu sve zavisi od opterecenja, nekad i krace, al mislim da mu je to dosta posto ga ni ne teram u neke visoke obrtaje max 3.000-3.200 i to uglavnom kad preticem ili ako je neki veci uspon.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbina

Post od dragvorl »

Odlican clanak nasih inzenjera sa Katedre za motorna vozila na Masinskom u NS.

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbina

Post od dragvorl »

Par interesantnih pdfova sa Garrettovog sajta. Prvi opisuje pojedinosti i ostecenja turbina sa kuglicnim lezajevima, a drugi je o razletanju turbine.



SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbina, ophođenje prema istoj

Post od nikaragva »

perfiko napisao:
nuk napisao: Turbo punjači su pogonjeni izduvnim gasovima pa se zbog toga pojavljuje ta zadrška dok se impeler ne zavrti do brzine koja omogućava odgovarajuću kompresiju vazduha Turbo punjači se pogone kaišem koji je sa druge strane zakačen na radilicu i time praktično rade od najmanjeg broja obrtaja.

Efikasnost
Ovo je najveća prednost turbo punjača. Turbo punjači su u principu ekonomičniji zato što se pokreću pomoću izduvnih gasova koji su da kažemo, besplatni tj. ne služe ničemu, dok turbo kompresor koristi snagu radilice i time umanjuje snagu koja je dostupna za pokretanje automobila. Turbo punjači ipak nisu potpuno efikasni zato što okretanje lopatica turbine pravi podpritisak na izduvnoj grani tako da motor ima određn otpor kada izbacuje izduvne gasove.
Moram da se osvrnem na ovaj tekst jer je kontroverzan i u krajnjem netačan. Naime sugeriše da su turbo punjač nije isto što i turbo kompresor. To nije istina. Turbo kompresor je isto što i turbo punjač. Postoji samo razlika između mehaničkih kompresora (punjačA) i turbo kompresora (punjača). Razlika je što prvi nemaju turbinu, već samo kompresor koji se pogoni mehanički preko remenice (najčešće), dok drugi uz kompresor imaju i turbinu u kojoj se vrši ekspanzija izduvnih gasova, i turbina pogoni kompresor. Glavna je prednost mehaničkih kompresora što su pouzdaniji i dugotrajniji, a mana što su manje efikasni, jer kao što je navedeno umesto da se pogone energijom izduvnih gasova (koja se ionako baca) koriste korisnu energiju sa kolenastog vratila.
Dugačak je tekst, pa ispraviti sve mi je muka, ali ovo je ono glavno, a na tome čitav tekst i počiva.
Onda imamo mehanički kompresor pogonjen kaišem, imamo turbo kompresor i turbo punjač pogonjene izduvnim gasovima. U čemu je razlika ova dva zadnja, s obzirom da oba imaju turbinu pogonjenu izduvnim gasovima i sa druge strane kompresor koji sabija vazduh?
Poslednja izmena od nikaragva u 21 Feb 2013, 09:35, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
perfiko
Reactions:
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Turbina

Post od perfiko »

Turbo punjač je isto što i turbo kompresor.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10987
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Turbina

Post od Uroš S. »

Korisnikov avatar
methane.master
Reactions:
Postovi: 21561
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V

Re: Turbina

Post od methane.master »

Po meni kud i kamo zanimljivija fora je turbina kokretana električnom strujom. :nemampojma:
Širim haos!
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 10987
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Turbina

Post od Uroš S. »

To je baš lejm, nikako zanimljivo.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbina

Post od dragvorl »

Bice to u F1 od sledece godine.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24655
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbina

Post od dragvorl »

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbina

Post od Laki021 »

Odlicno, sad mi je jasan smisao onoga sto imam pod haubom :)
Jedino sto mi i dalje nije jasno kako se sprecava da podpritisak iz svake grane dodje do turbine.
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1906
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Turbina

Post od Dzoni_m »

Podpritisak?
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbina

Post od Laki021 »

Jesi pogledao klip?
Dzoni_m
Site Admin
Reactions:
Postovi: 1906
Pridružio se: 12 Jul 2013, 12:38
Garaža: BMW 118i, CX-60
Lokacija: DE

Re: Turbina

Post od Dzoni_m »

Naravno, zato mi nije jasno pitanje. Prvo sto ti efektivno nemas podpritisak u izduvnoj grani vec uvek nadpritisak (sa oscilacijama u istom) a imas bukvalno dve izduvne grane: jedna za prvi i cetvrti i druga za drugi i treci cilindar i svaka je vezna za svoj port na turbo delu. To je to, nama gde da se "mesaju" gasovi osim u propelerskom delu tj samoj turbini.
Korisnikov avatar
Laki021
Reactions:
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Turbina

Post od Laki021 »

Mozda nesto ne shvatam dobro, ali mi onda reci na 3:00 sta je ono ispod linije atmo pritiska ako ne podpritisak? I jos on kaze da kako talas pritiska putuje, iza njega ostaje podrucje podpritiska.
Onda imamo dva takva perioda u svakoj od nezavisnih izduvnih grana.
Odgovori