Stranica 2 od 3

Re: Turbina

Poslato: 23 Jan 2012, 22:46
od Nemanja
Posle hladnog starta gledam da saltam na 1800-1900 obrtaja nekih par minuta, pre nego sto se turbina "ukljuci" tj. dostigne max. obrtni moment, potom vozim do max 2100-2200 dok ne dostigne 70-80 stepeni i posle normalno.

Obicno kad se vracam kuci i ulazim u naselje (zadnjih 500-600 m), gledam da vozim na oko 1800 obrtaja, da bi se turbina sto bolje ohladila tj. da ne bi dostigla max. obrtni moment + dok nadjem mesto i parkiram se + ostavim ga minut-dva da radi u mestu sve zavisi od opterecenja, nekad i krace, al mislim da mu je to dosta posto ga ni ne teram u neke visoke obrtaje max 3.000-3.200 i to uglavnom kad preticem ili ako je neki veci uspon.

Re: Turbina

Poslato: 15 Sep 2012, 20:56
od dragvorl
Odlican clanak nasih inzenjera sa Katedre za motorna vozila na Masinskom u NS.


Re: Turbina

Poslato: 21 Feb 2013, 01:03
od dragvorl
Par interesantnih pdfova sa Garrettovog sajta. Prvi opisuje pojedinosti i ostecenja turbina sa kuglicnim lezajevima, a drugi je o razletanju turbine.




Re: Turbina, ophođenje prema istoj

Poslato: 21 Feb 2013, 09:13
od nikaragva
perfiko je napisao:
nuk je napisao: Turbo punjači su pogonjeni izduvnim gasovima pa se zbog toga pojavljuje ta zadrška dok se impeler ne zavrti do brzine koja omogućava odgovarajuću kompresiju vazduha Turbo punjači se pogone kaišem koji je sa druge strane zakačen na radilicu i time praktično rade od najmanjeg broja obrtaja.

Efikasnost
Ovo je najveća prednost turbo punjača. Turbo punjači su u principu ekonomičniji zato što se pokreću pomoću izduvnih gasova koji su da kažemo, besplatni tj. ne služe ničemu, dok turbo kompresor koristi snagu radilice i time umanjuje snagu koja je dostupna za pokretanje automobila. Turbo punjači ipak nisu potpuno efikasni zato što okretanje lopatica turbine pravi podpritisak na izduvnoj grani tako da motor ima određn otpor kada izbacuje izduvne gasove.
Moram da se osvrnem na ovaj tekst jer je kontroverzan i u krajnjem netačan. Naime sugeriše da su turbo punjač nije isto što i turbo kompresor. To nije istina. Turbo kompresor je isto što i turbo punjač. Postoji samo razlika između mehaničkih kompresora (punjačA) i turbo kompresora (punjača). Razlika je što prvi nemaju turbinu, već samo kompresor koji se pogoni mehanički preko remenice (najčešće), dok drugi uz kompresor imaju i turbinu u kojoj se vrši ekspanzija izduvnih gasova, i turbina pogoni kompresor. Glavna je prednost mehaničkih kompresora što su pouzdaniji i dugotrajniji, a mana što su manje efikasni, jer kao što je navedeno umesto da se pogone energijom izduvnih gasova (koja se ionako baca) koriste korisnu energiju sa kolenastog vratila.
Dugačak je tekst, pa ispraviti sve mi je muka, ali ovo je ono glavno, a na tome čitav tekst i počiva.
Onda imamo mehanički kompresor pogonjen kaišem, imamo turbo kompresor i turbo punjač pogonjene izduvnim gasovima. U čemu je razlika ova dva zadnja, s obzirom da oba imaju turbinu pogonjenu izduvnim gasovima i sa druge strane kompresor koji sabija vazduh?

Re: Turbina

Poslato: 21 Feb 2013, 09:29
od perfiko
Turbo punjač je isto što i turbo kompresor.

Re: Turbina

Poslato: 25 Maj 2013, 13:36
od Uroš S.

Re: Turbina

Poslato: 25 Maj 2013, 14:43
od methane.master
Po meni kud i kamo zanimljivija fora je turbina kokretana električnom strujom. :nemampojma:

Re: Turbina

Poslato: 25 Maj 2013, 15:08
od Uroš S.
To je baš lejm, nikako zanimljivo.

Re: Turbina

Poslato: 25 Maj 2013, 15:12
od dragvorl
Bice to u F1 od sledece godine.

Re: Turbina

Poslato: 16 Feb 2014, 19:26
od dragvorl

Re: Turbina

Poslato: 16 Feb 2014, 19:43
od Laki021
Odlicno, sad mi je jasan smisao onoga sto imam pod haubom :)
Jedino sto mi i dalje nije jasno kako se sprecava da podpritisak iz svake grane dodje do turbine.

Re: Turbina

Poslato: 16 Feb 2014, 20:13
od Dzoni_m
Podpritisak?

Re: Turbina

Poslato: 16 Feb 2014, 20:16
od Laki021
Jesi pogledao klip?

Re: Turbina

Poslato: 16 Feb 2014, 20:37
od Dzoni_m
Naravno, zato mi nije jasno pitanje. Prvo sto ti efektivno nemas podpritisak u izduvnoj grani vec uvek nadpritisak (sa oscilacijama u istom) a imas bukvalno dve izduvne grane: jedna za prvi i cetvrti i druga za drugi i treci cilindar i svaka je vezna za svoj port na turbo delu. To je to, nama gde da se "mesaju" gasovi osim u propelerskom delu tj samoj turbini.

Re: Turbina

Poslato: 16 Feb 2014, 20:47
od Laki021
Mozda nesto ne shvatam dobro, ali mi onda reci na 3:00 sta je ono ispod linije atmo pritiska ako ne podpritisak? I jos on kaze da kako talas pritiska putuje, iza njega ostaje podrucje podpritiska.
Onda imamo dva takva perioda u svakoj od nezavisnih izduvnih grana.