Udarne rupe i oslanjanje

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Udarne rupe i oslanjanje

Post od ikac2000 » 10 Feb 2014, 22:51

Pozdrav,

Interesuje me koliko je, prilikom gradske voznje, udarnih rupa potrebno pokupiti da bi bila potrebna reglaza, zamena krajeva spona, kugli i sl?

Kakva su vasa iskustva?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Saša » 10 Feb 2014, 22:57

Čudno ti je malo pitanje... :D

Tu ima toliko promenjivih odnosno nepoznatih i različitih faktora da to može da se desi bukvalno posle samo jedne jedine rupe, a može i posle desetak, stotinak ili više.. Ne može ti to niko reći sa sigurnošću.

Ako ne osećaš promenu na volanu, ništa ne lupa, gume se troše ravnomerno - uživaj i vozi dalje. Ja posle tri godine i dalje nemam potrebe za optikom, a kamoli zamenom nekog elementa na trapu, ali moram reći i da vrlo pažljivo vozim i gledam uvek da usporim i obiđem rupe, ma kolike bile... :)

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od NexT » 10 Feb 2014, 23:05

Jedna kvalitetna. Moze i ceo tocak da ti ostane u njoj, ako se potrudis :kezo:

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8335
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Rakhil » 10 Feb 2014, 23:08

Ja bas nesto i ne pazim, mislim pazim koliko mogu ali posto brze vozim uletim pocesto da lupi junacki. Reglaza trapa bar jednom godisnje, uvek bude malo van granica. NA trapu nista nije riknulo jos, 33000 km.
Ako je dobar trap, u smislu kvalitetno uradjen, istrpece svasta dok ne naletis sto kaze Next na jednu ali vrednu.

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od ikac2000 » 10 Feb 2014, 23:12

Imao sam ih nekoliko u zadnje vreme po gradu, pa se pitam....Nema nikakvih nuspojava...

Zato me i interesuje iskustvo ostalih, da li se javio neki problem...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od nidza » 10 Feb 2014, 23:16

Ja sam samo uništio 2 felne i pocepao 1 gumu, a vešanje na 159 je ko kod tenka izgleda. Trap nikad nije taknut otkad je kupljen auto, a proveravan je 3x do sad u Coningu. Verovatno zavisi od kola. Ako gajiš sumnje, idi na reglažu da sve provere, investicija je smešna ako ćeš mirno da spavaš.

Tapatalk 4

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Bax » 10 Feb 2014, 23:17

Moj stari Z10, je jednom prilikom, u nekoj teskoj magli pogodio jedno 50 rupa, na ibarskoj i dalje mu nije nista.
Novi je vozen samo jednom na dalji put do Poljske, i par sitnijih rupica, ga je protreslo, otisao je servo(kardancic) i nesto klapara na desnom tocku.

Tako da je to baaaas relativna stvar....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Ogi » 10 Feb 2014, 23:48

:loool: :loool: :loool:

Hahaha, kakav si ti kralj, 50 rupa!! Kardancic... :rofl: tvoji postovi su urnebesni! :doubleup:

Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11076
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Bax » 10 Feb 2014, 23:56

To je bilo ono pre dve godine, kad je ibarska otisla u persun, secas se da je bio totalni raspad, ja nista zivo nisam video, samo me oblivao hladan znoj. Patio sam neko vreme, posle mi je bilo samo da u komadu dodjem do BG, i nista...
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Ogi
Banned
Postovi: 11255
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Ogi » 11 Feb 2014, 00:01

Secam se kako ne, tada sam ja pizdeo zbog toga pa si ti potvrdio, kod Stavice je to bilo. Ono je stvarno bilo jezivo, nista gore ja u zivotu video nisam na tako kratkom delu puta, krateri.

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8808
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Gaginh0 » 11 Feb 2014, 00:16

Koliko kosta ra reglaza trapa? Gde to ima u NS kvalitetno da se odradi?

EDIT: Nasao sam, to je tamo kod Novusovog otpada ako dobro vidim. I sta ja treba da trazim sa ovog spiska ako odem tamo? http://www.coningdoo.co.rs/usluge/8/Reg ... 4-a-trapa/
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
YUgisa
Postovi: 717
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.1EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od YUgisa » 11 Feb 2014, 00:37

Sto se tice delova, retko koji ce da strada posle jednog udarca sem ako nije bio vec nacet i nema nekog pravila a u ostalom nisu ni pravljeni od plastelina, ima opruge/gibanj i amortizere koji sluze za takve stvari. Ono sto je bitno je da se kontrolisu odbojne gume amortizera jer ako dotraju veca udarna rupa moze da rasturi odbojnu gumu koja sluzi kao zastita amortizera od stradanja pa ako nije ispravna onda amortizer lako strada a uz to onda mogu i mnoge druge stvari da stradaju pa i sama karoserija (vidjao sam da iskrivi kos i izgura haubu)...

Sto se reglaze trapa tice, ne bih sad rekao jednom u godini posto neki predju 5000 neki 20.000km, ali jednom u 10.000 bi definitivno trebalo otici na proveru, pogotovo kod vozila gde se vise parametara podesava, tipa zatur, nagib, usmerenost, razmak izmedju osovina... Vecina "novijih" vozila imaju polukrutu osovinu pozadi i McPherson prednje oslanjanje sa fiksnim viljuskama pa se steluje samo usmerenost prednjih tockova i eventualno nagib, tu nema mnogo ta da se poremeti pa moze mozda da se produzi interval ali zato kad se poremeti ne moze ni da se dovede u ispravno stanje (kod nekih moze ali zahteva malo "friziranja"). Ovo kazem iz licnog iskustva posto ja radim licno reglazu trapa pa znam kakva je situacija. Usustini ako naletite na rupu tako da vam zvoni u usima, nije lose proveriti :thumbup:
Being second is to be the first of the ones who loose...

Korisnikov avatar
Uroš S.
Postovi: 10886
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: Fabia 1.0 TSI DSG | Yamaha X-Max 300 TechMax 2023. | Polar Forester
Lokacija: Blokovi

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Uroš S. » 11 Feb 2014, 00:42

Ja sam uradio jednom proveru na oko 46000km, i sve je bilo u zelenom, i ne planiram da radim uskoro opet. Pređeno 12000km od tada.

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8808
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Nemam garažu :(
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Gaginh0 » 11 Feb 2014, 00:53

Gaginh0 je napisao: I sta ja treba da trazim sa ovog spiska ako odem tamo? http://www.coningdoo.co.rs/usluge/8/Reg ... 4-a-trapa/
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23306
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Udarne rupe i oslanjanje

Post od Day Walker » 11 Feb 2014, 01:01

Reglazu trapa radim 2 puta godisnje, tj uz promenu seta letnji/zimski..
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Odgovori