Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od cozmo » 06 Mar 2019, 13:34

McGruja je napisao:
06 Mar 2019, 13:28
Osecaj je osecaj
Jbg
U pogrešno vreme stiskas gas
8stepeni automatik u Pugu. Prima on gas svo vreme linearno. Verovatno je tako namesten pa mi deluje cudno. A i sto kaze Heinz, kod Versa jeste kratak menjac pa deluje drugacije. Mada, 508 je odlicno izolovan auto (osim sto se i dalje cuju nase rupetine raspale kako tandrcu) pa mozda i to doprinosi utisku. Svakako, ipak sam ocekivao bolje i agilnije nesto (ne mislim na ono "mora da lepi", nego ipak da ima neki feeling da 225KS imas pod haubom).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8365
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od grujicd » 06 Mar 2019, 13:36

Nije samo kad se stiska gas, nego i koliko možeš da ga razvučeš pre sledeće brzine. Da li se priča zavšava u narednih hiljadu obrtaja ili može i malo više da se vrti ;)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od cozmo » 06 Mar 2019, 13:40

508 ode do nekih 5500 do 6000 onda salta. Otprilike. Nije mi delovalo da moze puno preko, a videh isto i na nekim klipovima. I iznose istu zamerku kao ja. Oce i manuelno da ogranici.

Mislim, svakako je skroz fino za 1.6 motor, ide ispod 8s do stotke i realno moze 240kmh. Al osecaj je takav, neutralno nesto. Izem ga. Ili sam ocekivao vise :)
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19251
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Heinz » 06 Mar 2019, 13:59

There is no replacement for displacement.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9055
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 09 Mar 2019, 16:49

ikac2000 je napisao:
03 Mar 2019, 12:14
Darko,

To je taj problem gde kvacilo moze da izgori, i javja se do odredjenog datuma proizvodnje.

Sada ce malo da mu spuste snagu prilikom rada sa kvacilom, pa moze da ti bude sporije.

Mozes da ides na sajt:

http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

I proveris da li je tvoj VIN impaktovan, samo obrati paznju da izaberes Serbia kada ti prikaze.

Verovatno je to to cimanje koje pominjes, da brzo otpusta snagu.

Za moj VIN nema opoziv, a i bio je na servisu pre mesec dana, pa bi automatski sredili to.
Danas pod jacim gasom u prvoj krenuo da se ukljucim na glavni put i kvacilo je dobrano zacvilelo.
To mi se desilo i par puta ranije kad sam kretao na uzbridici.
Ocigledno i novija godista imaju neki problem sa tim.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan » 09 Mar 2019, 17:37

Problem je preslabo kvacilo, stavili su minimum minimuma i eto se pokazuje, imaju dva resenja, da stave jace skuplje kvacilo ili softverski da smanje obrtni moment, verovatnije ce biti opcija dva.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ikac2000 » 09 Mar 2019, 18:50

Nije to problem, vec sto izgori instant. To je bilo na nekima do 2016.

Ova akcija sada je nesto drugo, i dotice i ostale modele sa drugim motorima isto, koliko sam razumeo.

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk



Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od passenger » 10 Mar 2019, 11:57

Postao rizik i nov auto kupiti. Počeli ključne komponente da stavljaju u +/-5 Nm.

Na tu temu, nije za uporedjivanje, ali ranije je 5G kod Mercedesa podnosio 1000 Nm, dok je E55K imao 700 Nm. Još 30% mesta za tjuning. Kasnije je 7G bio negde na granici sa 100-150 Nm od max dozvoljenog menjača i max Nm kod motora.

Izgleda najbolja kupovina 2-3 godine star auto sa 50-60k km. Do tada čove može dosta da proučava probleme pre kupovine auta, posebno na stranim forumima na ENG/DE jeziku.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan » 10 Mar 2019, 12:10

Najbolja kupovina nov auto posle ristajlinga, tada uglavnom ispeglaju sve mane.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 10 Mar 2019, 15:04

Tako je.
A i polovan kad takav auto postane polovan.

Eksluzivnost da imaš prvi nov model u selu košta.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9055
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 10 Mar 2019, 18:12

Ivan je napisao:
09 Mar 2019, 17:37
Problem je preslabo kvacilo, stavili su minimum minimuma i eto se pokazuje, imaju dva resenja, da stave jace skuplje kvacilo ili softverski da smanje obrtni moment, verovatnije ce biti opcija dva.
Zato i traze da se dodje na update da smanje snagu.

I ja mislim da su stavili kvacilo za juga 45 :D
Eto hoce da nekad zacvili, ili nekad zatrese u prvoj.
A ovaj motor ima samo 170nm.. zapravo smesna cifra. Dizel 120ks ima 300nm.

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 10 Mar 2019, 18:33

170Nm, taman mera klasik atmo benzinca sa 8V od 2.000ccm. Nekad bilo to jako puno tih meteri, sportska masina takoreci :)
Lamela tipicno precnika 190mm kod njih, i traje 300.000km do zamene.
Sta li sada stavaljaju danas?

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ikac2000 » 10 Mar 2019, 19:52

@Darko evo i ja sam dobio info da se javim u servis, i zakazao za 1. april.

Inace nema veze sa prethodnim problemima sa kvacilom, vec se odnosi na maltene sve modele, i Kugu, Galaxy....

Inace sto se motora tice, dizel sa isto konja ima veci momenat, ali i tih 170 Nm su u poredjenju sa dva prethodna snaznija atmosferska benzinca koja sam imao, nebo i zemlja, neuporedivo, dostupni vec na 1450 obrtaja.

Ja sam za sada izuzetno zadovoljan odnosom ulozeno/dobijeno i performansama u 90% slucajeva moje voznje (10% je brza voznja na autobanu, i to samo kada sam pun), a potrosnja je samo 1l veca od prethodnog dizelasa.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.

Post od cozmo » 15 Jul 2019, 14:27

Probao sam i 1.2 TSI i 1.4 TSI i sta znam, meni su turbobenzinci njanjavi svi. Mislim ide bolje od atmo motora, ima taj kao mali kick na niskim obrtajima pa lakse podnese uspon opterecen ili malo bolje pretice... tipa ne moras cetvrtom, mozes petom... ali nista bas toliko spektakularno. Taj 1.6 kod tebe ide mnogo bolje od 1.4 turbo u Merivi....
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Auris prva generacija 1.6 130ks.

Post od ikac2000 » 15 Jul 2019, 15:35

Do turbo rupe su kao bez turbine, tu ih atmo sisaju. Ali od odredjenog broja obrtaja, daleko nizeg id atmo, kada se snaga digne, razlika je primetna, bar kod mene.

Gesendet von meinem CLT-L29 mit Tapatalk


Odgovori