Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od passenger » 03 Mar 2019, 16:52

Gde još da mu spuste snagu, pa ugasiće se na semaforu :mrgreen:
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

ikac2000
Postovi: 5857
Pridružio se: 08 Jul 2012, 22:50

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ikac2000 » 03 Mar 2019, 17:05

Kada sam skoro seo u Punta Klasilk, stalno mi se gasio, jer sam navikao da polazim sa minimalno gasa na 1.0.

Kolega sto ima Fokusa 1.0 zali se da je najsporiji na semaforu. Pre toga je imao atmo Fokusa 15 god starog.

Sent from my SM-G903F using Tapatalk


Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 03 Mar 2019, 17:34

za gasenje na semaforu i kilavost je zasluzan manjak torka.

zato svi pocetnici vole dizele

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 03 Mar 2019, 19:31

I previse kratak menjac/dif u kombinaciji.
Drugacije se voze atmo u odnosu na turbo motore,, obicno je prelazak na atmo ne bas prijata mada se navikne brzo.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3163
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Dare4x4 » 03 Mar 2019, 19:51

Čitam ovo što su napisali iz Forda i pitam se da li su današnji vozači toliko bez osećaja, a očigledno jesu kad im treba softver da prepozna klizanje lamele... I koliko treba da si operisan od vožnje da zapališ lamelu toliko da dođe do požara.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9069
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 03 Mar 2019, 20:12

ikac2000 je napisao:
03 Mar 2019, 12:14
Darko,

To je taj problem gde kvacilo moze da izgori, i javja se do odredjenog datuma proizvodnje.

Sada ce malo da mu spuste snagu prilikom rada sa kvacilom, pa moze da ti bude sporije.

Mozes da ides na sajt:

http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do

I proveris da li je tvoj VIN impaktovan, samo obrati paznju da izaberes Serbia kada ti prikaze.

Verovatno je to to cimanje koje pominjes, da brzo otpusta snagu.

Za moj VIN nema opoziv, a i bio je na servisu pre mesec dana, pa bi automatski sredili to.
Raduje me taj update i nadam se da ce biti nekih promena po pitanju koriscenja kvacila i tog cimanja. Jos ako update malo poboljsa rad motora onda ce biti pun pogodak.
Ja sam bio na servisu pre 10-15 dana i nisu mi nista ovo spominjali. Ukucacu na tom sajtu sto si mi poslao da proverim.


@Dare4x4 kvacilo na ovom motoru je bilo predmet dosta reklamacija zbog kvarova tog dela plus kod mene je i slucaj da je kvacilo neugodno za koriscenje.

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od gazza » 04 Mar 2019, 10:05

za mene je, nakon vise od 15 godina voznje turbo dizela (TDI90, Mjet150), TSI 1.2 u yetiju bio neopisivo kilav, čak i za gradsku voznju. na autoputu djenedjene ali ima taj osecaj inercije koji najvise mrzim u voznji, tipican za nedostatne motore spram karoserije. posebna prica je fiatov 0.9T motor sa 2 cilindra u 500L.

u odnosu na oba, 1.4T od 140KS iz opela (ne znam ciji je originalno, fiat ili opel) je dostojna alternativa za turbo dizele. hocu da kazem da vas niko ne tera da idete na resenja koja ne ulivaju poverenje kao sto su 3-cilindrasi. imate solidan motor koji je dobro ukomponovan sa potrebama vozila na raspolaganju, koji ne ostavlja osecaj u voznji da ce svakog trenutka da proleti kroz haubu od naprezanja kao i citav niz vozila koja ga koriste, od suzuki preko fiata do opela.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 04 Mar 2019, 10:42

Imam skroz suprotan utisak.
Pre 1.0tsi 110ks sam vozio mjet 1.9 150ks.
Ne osecam nikakvu zal za tu razliku od 40ks i 120Nm. Vozim normalno, ne jurcam, nisam napaljeni klinac rejser. TSI sasvim lepo obilazi, ne snebivam se kod obilazenja, samo stisnem gas i odem.

Naravno da ima razlike izmedju ta dva auta, iako je astra osetno teza, ipak je bolje isla u svim rezimima, ali ne toliko bolje da bih odustao od 1.0tsi i 3 cilindra. Apsolutno mi ne nedostaje ta razlika.

Jedina osetna razlika su ubrzanja nakon 150km/h. A to su toliko retke situacije, da mi nisu presudne uopste. Iz mesta vrlo dobro povlaci i vrlo dobro ide i ubrzava do svih ogranicenja, recimo do 130km/s bez imalo stida i srama. Bez problema dolazi do 180/190, brze nisam ni vozio, niti znam kuda bih po srbiji tako i vozio, ne racunajuci povremena ubrzanja iz samo meni znanih razloga.


Ne bih mogao da zamislim situaciju da ti treba 1.5tsi 150ks ili 2.0tsi 240ks, sem ako ne zelis jos silovitija ubrzanja i jos vece maksimalne brzine.
Sa 1.0 i tri cilindra sasvim ravnopravno ucestvujes u saobracaju, apsolutno nisi hendikepiran ni na koji nacin, sta vise spadas u gornju grupu ljudi koji dominiraju snagom na putu, ma koliko to cudno zvucalo :)

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od gazza » 04 Mar 2019, 13:09

moje misljenje je obrnuto. yeti 1.2TSI je auto koji za moje standarde ne pruza zadovoljavajucu bezbednost pri vecim brzinama na autoputu kao i svako drugo vozilo koje trokira na medjuubrzanjima u vecim obrtajima i prenosima. u sustini se ponasa kao napuhano vozilo iz mini segmenta koje ima zajednicke mane, na primer nizu granicu bezbednosti na otvorenom drumu. nije za dzabe volvo pre 30 i vise godina uveo pojam pasivne bezbednosti koje se olicavala u visku snage i potencije vozila koja nije potrebna u ovoj svakodnevnoj voznji. naravno svako bira prema nacinu voznje i osecaju za volanom koji ga cini bezbednim ili ne. slazem se da numericki tork ili snaga nisu uvek sve, narocito ne ako se apliciraju na teska vozila, ali za mene oko toga sta je potrebni minimum nema puno dileme. 1.2TSI verzija yetija bi morala da ima 250kg manje da bi zaista imala iole naprednije performanse, ili barem 50-60 Nm torka više.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9069
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 04 Mar 2019, 21:14

Zakazali mi update tek za 2 sedmice. Imaju samo jednu dijagnostiku :oops:

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od passenger » 04 Mar 2019, 22:12

Darko je napisao:
28 Feb 2019, 09:08
Bas nesto razmisljam. Kad mi istekne lizing nema sanse da ponovo sednem u nesto sa malo kubika. Ne zbog snage, nje ima dovoljno, nego dosta ostalih stvari je kurton. Kao neki drugi po forumima mozes sebe da pokusas da ubedis da je sve to cool, moderno, savremeno, ekoloski, a u praksi znas i sam da vozis nabildovanog kanarinca.
iako nisam zahtevan vozac, definitivno not my cup of tea.
Ovo da se obriše onda
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9069
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 04 Mar 2019, 22:19

Cekaj bate prvo da vidimo da li ce update da pomogne :)

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5039
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od cozmo » 06 Mar 2019, 13:10

Vozio sam 1.6 turbo od 225KS u Peugeotu 508. Ipak je to meni nekako sve prepeglano da se tako izrazim. Ima 300Nm, ali meni je recimo 310 ili 320Nm mislim u Toyoti Verso 2.0 D4D (126KS) mnogo nekako odlucnije reagovalo na gas. U konacnici naravno Peuegeot je brzi 0 do 100 i u kranjoj brzini naravno (nije isti tip vozila, i ima 100 konja vise, ali gledam povlacenje spram obrtnog momenta) je mnogo brzi ali nije mi se svideo osecaj. Da, lepo ide, relaksirano deluje voznja. Ali kad se stisne gas... hm. Nisam nesto bio odusevljen. Da ne bude zabune, stvarno ide odlicno auto, ali cisto govorim o tom nekom osecaju vucne sile, nekako mi je dizelskih 320Nm delovalo dosta ubedljivije prilikom naglog stiskanja gasa. Ne mislim na cepanje i lepljenje za sediste, vec za neki osecaj kao da ipak imas snagu pod sobom. Pretpostavljam da su turbobenzinci tako ispeglani da sve to ide neosetno i glatko, a kad izmeris vreme vidis da ipak jesu brzi. Mada bih pre svakako benzin jer nisam fan bretkanja dizela, cak i u skupljim autima ga moje uvo cuje i za par godina voznje dizela nisam se jos nekako navikao na to :) Ali sa stanovista osecaja na ubrzanju, dizel mi deluje nekako ubedljivije.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od McGruja » 06 Mar 2019, 13:28

Osecaj je osecaj
Jbg
U pogrešno vreme stiskas gas

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19276
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Heinz » 06 Mar 2019, 13:29

Od motora do točka imaš još menjač i diferencijal, tako da na točak dođe dovoljno Nm, odnosno koliko je projektant smatrao da treba.
Vozio sam taj 2.0 D4D 126 KS ali je menjač na Avensisu bio sa kraćim prenosnim odnosima, što je doprinosilo utisku da dobro ide. Kasnije u restyle je ubačen duži menjač i taj auto se drugačije vozio (npr. u VI je bio na 200 rpm manje pri recimo 130).

Odgovori