Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21107
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nidza » 20 Mar 2018, 15:33

Dizel kudikamo bolji, ne treba ni postavljati to pitanje.

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od starac vujadin » 20 Mar 2018, 15:46

Heinz je napisao:
20 Mar 2018, 13:23
starac vujadin je napisao:
20 Mar 2018, 12:53
Snage u opsegu 2000-3000 obrtaja ima svaki kršteni atmosferski motor. Nema potrebe za naglim potezima, cimanjima, urlanjem motora...
Nisi ti vozio Honde (i-VTEC). Snaga počinje tek na 3500-4000.

Kod TD mi zafale obrtaji u nekim preticanjima, tačno bi trebalo do 5k voziti dizel, a posle od 5-8k benzinac :)
Eh, vozio...im`o.

Nema nekog obrtnog momenta and so what. Auto lagan, menjač vrhunski, mali točak, motor kultivisan i miran i nema problema. Pri tome i-VTEC je kultivisana verzija VTEC motora, a i ovi drugi mogu da se voze normalno.

Vozio sam ja i "gore" od Honde, zato i sam i pisao to što sma napisao.

Niko ne spori pozitivne i negativne strane svih koncepcija jer su to dobro poznate stvari, samo bez preterivanja barem na auto forumu i sve će biti ok.

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 30067
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od trojanac » 20 Mar 2018, 15:55

Slažem se, ali onda mnogima ne bi bilo zanimljivo. Da krenemo da upoređujemo motore iste koncepcije ali različitih proizvođača i tu bi bilo preterivanja, zavisno ko šta poseduje i preferira.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19302
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Heinz » 20 Mar 2018, 17:43

https://www.b92.net/automobili/vesti.ph ... id=1371475

Novi Golf benzinac "troši" kao dizelaš

Automobil je opremljen novim 1.5 benzinskim motorom sa tehnologijom deaktiviranja clilindara (ACT), koja dodatno smanjuje potrošnju goriva.

ljubitelj
Postovi: 10610
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 20 Mar 2018, 18:11

nidza je napisao:
20 Mar 2018, 13:48
Heinz je napisao:
20 Mar 2018, 13:23
Kod TD mi zafale obrtaji u nekim preticanjima, tačno bi trebalo do 5k voziti dizel, a posle od 5-8k benzinac :)
Upravo si opisao današnji turbo benzinac.

:)
:)
ftj je napisao:
20 Mar 2018, 11:01
(ne racunam turbo motore koje pominje ljubitelj sa ludackim turbo lagom koji se s razlogom nisu primili u narodu).
To si nešto pobrkao, ljubitelj ne pominje to što se tebi svidja da predstaviš da si pročitao.
Turbo motori odavno nemaju ludački turbo lag, mani se turbo oldtimera :D
Poslednja izmena od ljubitelj u 20 Mar 2018, 18:25, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4182
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od carov2 » 20 Mar 2018, 18:59

Alfa 166 turbo i Lancia Kappa turbo...turbo lag u svom najboljem izdanju.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk


gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od gazza » 28 Dec 2018, 11:57

ima li saznanja o mogucim problemima kod opelovog 1.4T motora, kako se pokazao i sta se predvidja od potencijalnih troskova odrzavanja (tipa plivajuci zamajac, dizne i slicno kod dizela).

takodje me zanima sta u slucaju riknjavanja turbine, da li neko radi remont ovde ili se baci i stavi nova?

ljubitelj
Postovi: 10610
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 28 Dec 2018, 14:19

Turbina ko turbina, i ovde se kod nas menja kako na dizelu tako i na benzincu komplet ono sto je unutra. isto kao i sirom sveta To nazivaju remont a svodi se na rasklapanje i sklapanje novog. Nekada je potrebno jos dodatno i balansirati.
Ostaje staro, isto, kuciste koje se samo ocisti i eventualno zafarba radi estetike.

Turbinu mozes i sam remontovati ako je pitanje u smislu cene, niista posebno zahtevno ako kupis komplet rezervni deo kao celinu a ne sastavne delice turbine.

Najveci problem je demontaza turbine benzinca sa izduvne grane ili same izduvne grane, zavisno kako je vec konstruktivno reseno.

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9077
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 05 Jan 2019, 21:05

Posto uporedo vozim dva auta c segmenta. Jedan sa motorom starijeg kova (1.9 mjtd 120ks), i jedan sa modernim malim 3 cyl turbobenzincem (1.0 ecoboost 125ks).
U potrosnju ne treba zalaziti jer trose slicno. Downsizingom su skoro dosli na potrosnju nekadasnjih dizelasa.
U voznji naklon za malog benzinca po pitanju buke. Veoma tih skoro necujan u svim rezimima (kad je zagrejan). Nekad ne primetis da si ostao u nizoj brzini. Voznja autoputem na 130kmh je pesma, to mu je bas neka mera i da je tih, i da povuce kad treba.
Sto se tice gradske voznje sta god pricali da je sve to sad izjednaceno, jednostavno turbo dizel dominira. Definitivno dosta potentniji (kako i nece kad ima 100nm vise) trenutan odziv na gas, lakse se vozi u 2 ili 3 brzini u kolonama, uskim ulicama. Ostavlja mocan utisak.
Benzincu u gradu ne prijaju mali obrtaji, nije ga prijatno voziti u guzvi (mozda i zbog dugog prenosa. Nekad smara kad vozis drugom u koloni na 20 i nesto na sat, pa osetis kako blago trza, a opet ako ga vratis u prvu onda se dere), nema toliko brz odziv na gas (turbo lag mozda). U nekim momentima motor deluje kao kanarinac na steroidima (naglo cimne pa u razvoju obrtaja na ubrzanju nije potpuno linearan. Plasticno da objasnim kao da stepenasto razvija snagu, kao da otvara naredna grla karburatora). Na otvorenom i autoputu je vec dosta bolji.

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13098
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Saša » 05 Jan 2019, 21:17

20 na sat drugom? :D Druže, to se vozi u prvoj i u benzincu i u dizelašu. :)

Kako si uopšte i ustanovio da ideš 20 na sat? Imaš digitalni displej? :)

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9077
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 05 Jan 2019, 21:23

Napisao sam 20 i nesto. Tipa 25,26,27kmh. Dizel do guta drugom bez problema. Moze i benz ali ne sa tolikom lakocom.
Mozda nije bitno ni koliko je tacno brzina. Poenta je da u koloni lakse voziti dizela.
Takodje td daje vise samouverenosti prilikom preticanja. Pogotovo na usponu, tu cesce tb ostane bez daha.
Evo i pass je pisao u drugoj temi da mu se svidelo kako mjtd vuce i ide.

Na focusu imam i analogno i digitalno, na stilu samo analogno.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19302
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Heinz » 05 Jan 2019, 21:26

Na koliko je rpm tada? Gde ti počinje opseg max momenta?

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13098
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Saša » 05 Jan 2019, 21:27

Meni je kod u gradu auta mnogo bitnije u kojoj brzini možeš da ideš (održavaš) onih dozvoljenih 50 km/h jer je to daleko veće smaranje odžavati nego voziti u koloni prvom (kilaviš pa kilaviš, isti đavo). Recimo, kod Punta je to u četvrtoj na vrh gasa, što je taman. Kod nekih je u četvrtoj prebrzo, a u trećoj urla (benzinci, naravno). :)

Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9077
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 05 Jan 2019, 21:33

Heinz je napisao:
05 Jan 2019, 21:26
Na koliko je rpm tada? Gde ti počinje opseg max momenta?
Na focusu je na nekih 1400rpm max rpm ali to je na papiru. Posle 2000 se vozi tecno.
Ja nekako sva kola na 50kmh vozim u trecoj. Cetvrta je mucenje

Mozda je sve objasnjenje nepotrebno. Jednostavno subjektivno ili objektivno osetis koji je auto lakse voziti po gradu.
Takodje 1.5 dci je mnogo lagan za gradske uslove.

Najgori motor koji sam vozio u gradu je 0.9 tce. Neki predugacak prenos. Turbina kasno krece..

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19302
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Heinz » 05 Jan 2019, 22:03

Ako je to ovo

Slika

Ja ne bih ispod 1500 rpm pokušavao. Kapiram da drugom na 1500 rpm nije 20 km/h.

Odgovori