Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14192
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od pedja » 05 Jan 2019, 22:10

Moje kratko iskustvo sa TB je da po gradu ide sasvim solidno, nosi se nekako sa TDom. Kada se krene uzbrdo, razlika u Nm se oseti.

TapaT


Korisnikov avatar
Darko
Postovi: 9068
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Darko » 05 Jan 2019, 22:11

Moram uslikati sutra. Ne znam napamet.
Mjtd mozes drugom na 1200 1300 rpm..
Kao sto rekoh na stranu brojke, osecaj u voznji je potentniji, mocniji i iz ugla vozaca lakse se vozi td.
Za uspon se slazem sa pedjom. Par puta na banstolu stisnem npr u 3 oj ili 4 toj i ono skoro nista (tb). Mora niza brzina.

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19269
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Heinz » 05 Jan 2019, 22:23

Taj jtd ima sigurno kraću drugu, zato ide tako.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Ivan » 05 Jan 2019, 23:45

Saša je napisao:20 na sat drugom? :D Druže, to se vozi u prvoj i u benzincu i u dizelašu. :)

Kako si uopšte i ustanovio da ideš 20 na sat? Imaš digitalni displej? :)
20kmh prvom se vozi drugom na iole normalnom autu, ajde ubrzas prvom do 10-20-30-40 nebitno zavisi od stila vožnje i saltanje u drugu, u prvu se ne vraća skoro nikad, manje više svaki auto ide u drugoj na ler gasu normalno bez štucanja trzanja i slično.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 12317
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od shandu90 » 05 Jan 2019, 23:47

Moja astra i ispod 1000rpm ide bez ikakvog trzanja. Cesto mi se desi da zakucam u spicu i nesvesno ostanem u stepenu vise.

Sent from my P10 Lite using Tapatalk


ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 06 Jan 2019, 00:10

Darko je napisao:
05 Jan 2019, 21:23
Napisao sam 20 i nesto. Tipa 25,26,27kmh. Dizel do guta drugom bez problema. Moze i benz ali ne sa tolikom lakocom.

Takodje td daje vise samouverenosti prilikom preticanja. Pogotovo na usponu, tu cesce tb ostane bez daha.
Posto 10+ godina imam iskustva voznje sa TB i TD evo mojih iskustava.
25-26 km/h naveliko vozim trecom Tbenzinca bez problema, bas se lako vozi.
Tdizel se muci u trecoj pri 25-26, oseti se i mora/ treba da se spusti u drugu da bi isao.

Kokretn poredjenje 2motora- TB 2300ccm, u odnosu na TD 2000ccm.
TD je mrtav ispod 1200 obrtaja, i prosto ne ide i tek od 1400-1500 glatko se vozi.
Iako ne trza osecaju se vibracije i osecaj je da nikako ne prijaju motoru ti nesto nizi obrtaji.

Za razliku TB je probudjen od 900-1000 obrtaja, glatko se vozi od 1100 obrtaja pa navise. Sve do 4,000 ide glatko, mocno i bez imalo napora.
Pri poredjenju, TB ima trenutni odziv uvek dok TD ima kao neko malo kasnjenje, nekako je inertan. U cetvrtoj po gradu i brzinama 40-50km/h se to bas primeti i mora da se vrati menjac u trecu da se auto pokrene odlucnije.

Priliikom preticanja a pogotovu uzbrdo TB grabi dok TD ipak tesko prati pogotovu ako je veca nadmorska visina se oseti. TBdaleko bolji odziv i moze vecom brzinom da se penje.
Sto je i logicno, TB su po pravilu jaci od TD, za istu norminalnu kubikazu.

Ne znam koji si TB od 1,900 kubika ili slican vozio pa si stekao utisak da ostane bez daha u odnosu na 1,9JTD ili slican.

Pretpostavljam da poredis osobine voznje sa smislom, dakle priblizno ista nominalna kubikaza, 1900TB prema 1900TD motoru u slicnom ili cak istom autu.

Kubikaza je oduvek osnov da se motor tj auto lagano vozi pri niskim obrtajima i malim brzinama kretanja u visokom stepenu prenosa. TB 1800-2500 kubika koje sam vozio bez greske i problema se lagano voze u svim uslovima, bilo po gradu ili uz jakko brdo.

Imao sam i vozio vise godina dizel 6 cilindara, isto se tecno, glatko i lako vozi po gradu. U trecom od 20km/h a u cetvrtoj od 30km/h. Vec od 700-750 obrtaja vuce odlicno, ide po ravnom u drugoj glatko na leru (ler je na 550-600 obrtaja). Ali je motor 2400 kubika.

Malecne motore tipa 900-1000 kubika nisam vozio a ni 3 cilindricni. Logika mi kaze da ne mogu da pariraju po kultisanosti rada pri niskim obrtajim i po odzivu na gas ni po lakoci voznje u odnosu na motore klase 1800-2000kubika .

TD prema TB iste kubikaze, mislim da nema tog dizela koji je boljih perfomansi, koji se lakse i tecnije vozi od benzinca. Osim potrosnje ne vidim nijednu prednost dizela zbog koje bi dobio prednost pri odabiru.

Nisam imao prilike da probam mali TD, bio je nekada Daihatsu Sharade sa 1,000ccm TD motorom. Malecni auto , tipican gradski.
Ponuda danas TD 900-1,000 kubika je dosta retka, kakvi su pri poredjenju sa 900-1000 TB nemam pojma ali mislim da bi opet TB pokazali da se lakse snalaze po gradu i tecnije voze.

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od gazza » 06 Jan 2019, 11:46

zar upravo taj daihatsu nije prvi poznati 3-cilindraš? barem se tako pričalo pre 25 i kusur godina.

mene greje opelov 1.4T motor, uvek sam voleo njihove benzinske motore plus bih malo bih izašao iz lobotomije zvane DPF, EGR i slično. sa druge strane, siguran sam da i ovi motori imaju neke svoje bube i da ova jednačina u kojoj je TB >> TD nije baš tako jednoznačna kako izgleda, u smislu troškova vožnje itd.

opet, 15 dinara je trenutna razlika između 2 goriva u korist benzina i tu se jasno kompenzuje jača potrošnja.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od passenger » 06 Jan 2019, 14:38

Mislim da je taj motor išao sa M32 menjačem od koga bi trebalo da se paziš. Ili 200e
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ljubitelj » 06 Jan 2019, 15:21

Taj Daihatsu je sada oldtimer, model iz 80tih. Poenta je da tokom 30tak godina auto industrija je retko nudila dizele tako malih kubikaza. Tu je jos Smart i ne mogu da se setim jos nekog modela.

Tako mali motori imaju i malu pocetnu snagu u zoni dok turbo ne napumpa dovoljno, treba vise rada menjacem ali opet nije to smak sveta.
EGR iimaju benzinci vec 30tak godina,katalizatore...nije ni kod dizela problem sam po sebi DPF. Jednom se zameni, ocisti kako treba...dugo traje prosecnom privatnom vlasniku.

Korisnikov avatar
Dusan
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Dusan » 06 Jan 2019, 15:28

Darko je napisao:
05 Jan 2019, 22:11
Za uspon se slazem sa pedjom. Par puta na banstolu stisnem npr u 3 oj ili 4 toj i ono skoro nista (tb). Mora niza brzina.
Ne zaboravi samo da poredis motor sa skoro 100% manje zapremine i sa 1/4 cilindara manje. :) Uporedi taj 1.9 dizel sa nekim 2.0 TB.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.

Korisnikov avatar
Risto
Postovi: 6023
Pridružio se: 24 Dec 2012, 23:51
Garaža: BMW 316d Sport Line, OEBB Desiro
Lokacija: Klagenfurt, AT

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Risto » 06 Jan 2019, 16:18

Trebalo bi porediti i motore slične generacije, tj. 1.0 turbo sa 1.5 dizelom kad je Ford u pitanju.

Gesendet von meinem SM-G950F mit Tapatalk


Korisnikov avatar
igor_harris
Postovi: 2210
Pridružio se: 12 Jan 2017, 13:47
Garaža: 2004 Mazda 3 (1.6CD)
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od igor_harris » 06 Jan 2019, 16:31

Besmisleno je porediti sve to sto pokusavate. Mnogo je faktora koji uticu, nije samo konjaza u igri, moment, menjac, tezina, raspored tezine... Nije sve tako crno belo...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od gazza » 06 Jan 2019, 17:30

passenger je napisao:
06 Jan 2019, 14:38
Mislim da je taj motor išao sa M32 menjačem od koga bi trebalo da se paziš. Ili 200e
mitovi i legende o tome da je kriv menjač a ne vozači koji ne znaju da menjaju brzine. 335,000km sa tim menjačem na 1.9CDTI astri H, isti kao prvog dana od kada je u mojim rukama (115,000). klik klik. na toj km nisam video bolji, sem možda jedna honda.

Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14231
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od passenger » 06 Jan 2019, 17:35

Dobro, važi.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 23308
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Audi Q3, Škoda Kamiq
Lokacija: Beograd

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Day Walker » 06 Jan 2019, 18:03

gazza je napisao:
passenger je napisao:
06 Jan 2019, 14:38
Mislim da je taj motor išao sa M32 menjačem od koga bi trebalo da se paziš. Ili 200e
mitovi i legende o tome da je kriv menjač a ne vozači koji ne znaju da menjaju brzine. 335,000km sa tim menjačem na 1.9CDTI astri H, isti kao prvog dana od kada je u mojim rukama (115,000). klik klik. na toj km nisam video bolji, sem možda jedna honda.
Mozda je remontovan kod prethodnog vlasnika.
Generalno taj menjac nije nikakav bauk, imao je problema, imao sam ih i ja, lako se resava u smislu reparacije.
Pored toga, menjac je odlican kada je u pitanju preciznost itd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Odgovori