Turbo benzinci vs turbo dizeli

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
ivica122
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od ivica122 » 27 Okt 2014, 22:53

To i mene zanima, zbog toga sam i ovu temu otvorio. Mala kubikaza, pristojna snaga, manja potrosnja od atmosferaca, jeftinija registracija, zvuci privlacno, ali sto se mene tice, samo u slucaju da ne vuce sve potencijalne skupe kvarove dizela.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl » 27 Okt 2014, 22:58

Mala kubikaza i veliki moment=veliki pritisak u cilindru a samim tim i na rukavcima radilice i dalje na lezista. Koliko je ispraceno sto se tice materijala videcemo uskoro.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

NenadNR
Postovi: 183
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od NenadNR » 28 Okt 2014, 00:29

Jedna od bitnijih prednosti turbo u odnosu na atmosferske benziske motore je što povećanje performansi ne povećava srazmerno tome opterećenje motora. Razlog tome je što se ne povećava mnogo maksimalni pritisak u cilindru nego njegova srednja vrednost odnosno srednji efektivni pritisak (BMEP).

Noviji turbo benziski motori sa direktnim ubrizgavanjem rade kako treba u nižim obrtajima gde je visok obrtni moment. SUS motori su najefikasniji tu gde im je maksimalni moment pa im je tu i najmanja potrošnja. Problem nastaje kad se vozi pun gas, odnosno u višim obrtajima. Direktno ubrizgavanje više ne može da radi kao na nižim obrtajima, da ubrizgava gorivo kad je klip blizu GMT pri sabijanju nego prelazi na klasićno ubrizgavanje. Kompresor koji je optimizovan za niže obrtaje gubi efikasnost pa se povećava temperatura vazduha na usisu. Turbina je isto mala pa se povećava pritisak u izduvu. Posledica svega toga je da turbo motor od 0.9 litara radne zapremina u takvim režimima vožnje troši isto ili više od atmosferskog motora iste maksimalne snage od na primer 1.6 litara.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45800
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Geza » 30 Okt 2014, 14:32

I sad da se vratimo na temu.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl » 31 Mar 2015, 07:06

grujicd je napisao:Šta je sa onim dizelima koji koriste aditiv za regeneraciju? Da li kod njih postoji problem ako se prekine postupak?
Aditiv se koristi jer je filter udaljeniji od motora i uz pomoc aditiva se snizava temp regeneracije. To bi trebala biti prednost upravo u gradu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 31 Mar 2015, 10:07

NenadNR je napisao:Jedna od bitnijih prednosti turbo u odnosu na atmosferske benziske motore je što povećanje performansi ne povećava srazmerno tome opterećenje motora. Razlog tome je što se ne povećava mnogo maksimalni pritisak u cilindru nego njegova srednja vrednost odnosno srednji efektivni pritisak (BMEP).

Noviji turbo benziski motori sa direktnim ubrizgavanjem rade kako treba u nižim obrtajima gde je visok obrtni moment. SUS motori su najefikasniji tu gde im je maksimalni moment pa im je tu i najmanja potrošnja. Problem nastaje kad se vozi pun gas, odnosno u višim obrtajima. Direktno ubrizgavanje više ne može da radi kao na nižim obrtajima, da ubrizgava gorivo kad je klip blizu GMT pri sabijanju nego prelazi na klasićno ubrizgavanje. Kompresor koji je optimizovan za niže obrtaje gubi efikasnost pa se povećava temperatura vazduha na usisu. Turbina je isto mala pa se povećava pritisak u izduvu. Posledica svega toga je da turbo motor od 0.9 litara radne zapremina u takvim režimima vožnje troši isto ili više od atmosferskog motora iste maksimalne snage od na primer 1.6 litara.
Taj problem bi trebalo da je rešen sa dve turbine, zar ne?
Međutim ne sećam se da video neki 0,9 sa dve turbine.

NenadNR
Postovi: 183
Pridružio se: 06 Apr 2013, 20:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od NenadNR » 31 Mar 2015, 18:34

Najelegantnije rešenje je turbokompresor sa varijabilnom turbinom. Kod dizel motora to radi odlično ali kod OTTO motora pri sagorevanju benzina temperature izduvnih gasova su dosta veće nego kod dizela i to pravi probleme aktuatorima na varijabilnim turbinama. To je glavni razlog slabije upotrebe kod OTTO motora.

Dva turbokompresora će raditi odlično ali je preskupo rešenje. Nek je na veliko turbokompresor 300 evra, na 100000 vozila to je 30 miliona evra.

Prvi TFSI motori su imali kompresor koji je radio na nižim obrtajima i turbokompresor za više obrtaje ali se to nije nešto pokazalo. Nepouzdano i skupo.

Najveći problem prave EURO norme. Ogromna količina vremena i novca odlazi na njih. Na primer dosta ljudi se bavi samo hladnim startom motora i prvih tridesetak sekundi rada. Upravljanje motorom je postalo prekomplikovano. Motori danas imaju preko 8000 radnih parametara. Nemoguće je kalibrisati motor samo na probnom stolu kako se to nekada radilo.

Mali turbomotori su projektovani za grad i laganu vožnju i nema im pomoći što se tiče punog gasa i autoputa. Automobili postaju najobičnija roba široke potrošnje kao što je mašina za pranje veša. Ko želi nešto kvalitetnije moraće to dosta da plati.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od McGruja » 31 Mar 2015, 19:00

Slažem se

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl » 31 Mar 2015, 20:52

A bice problema i sa cesticama na benzincima sa direktnim ubrizgavanjem. U tu su u najavi vec filteri cestica.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od nikaragva » 31 Mar 2015, 20:58

Znači terećemo i dalje dizele, kako vidim :kuku:

:kezo:

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13409
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od McGruja » 31 Mar 2015, 21:00

:D

Korisnikov avatar
Velja
Banned
Postovi: 12135
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od Velja » 31 Mar 2015, 21:04

K'o ona pesma Mitra Mirića :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl » 19 Jun 2015, 00:35

Vrste pogona po delovima sveta.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
stefanan
Postovi: 9518
Pridružio se: 16 Jan 2012, 17:46
Garaža: Fiat Stilo 1.9 mjet

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od stefanan » 19 Jun 2015, 00:36

Šta je flex fuel?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Post od dragvorl » 19 Jun 2015, 00:39

Kada se moze koristiti razlicito gorivo u istom rezervoaru, recimo mesavina bio goriva ili alkohola sa benzinom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori