Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od BRABUS » 12 Dec 2018, 18:20

Nisam, taj ZF osmostepeni menjač se kao vodi "sealed for life" i ne menja se ni ulje. Momci koji mi održavaju auto (Overdrive u Sofiji) kažu da oni na osmicama menjaju ulje redovno u menjacu, ali kažu ako toliko dugo nije menjano, veći je rizik sada da se menja jer moze biti problema nakon zamene. Iako proizvođač ne preporučuje otvaranje kutije, oni su radili preko 100 remonta tih menjača, košta oko 2500e, pa ako krene da baguje više od ovog, možda ga i repariram. Mada, ja prvi put kad sam vozio moj auto imao je 200,000 na satu i isti simptom, nije se pogoršalo za duplo kilometara

Predstavicu uskoro, nemam slika trenutno bas reprezentativnih

kami
Postovi: 930
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od kami » 12 Dec 2018, 19:33

Mozda Audi kaze da se ne menja, ali ZF preporucuje zamenu.. Ista prica kao i za BMW...

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Korisnikov avatar
BRABUS
Postovi: 449
Pridružio se: 14 Dec 2016, 08:51

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od BRABUS » 12 Dec 2018, 19:38

Upravo tako

Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Postovi: 3809
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od Kornjaca Rade » 12 Dec 2018, 20:42

passenger je napisao:Si radio servis menjača?
Predstavi auto, nemamo nijednu a osmicu na forumu
Ima Rotorova.

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od cozmo » 12 Jul 2019, 10:15

Čitao sam dosta na temu velike kilometraže, i svi se slažu da je vožnja autoputem idealna za motor i sve ostale sisteme na autu. Jedino što se prelazi veća kilometraža. Motor je na optimalnoj temperaturi, svi fluidi cirkulišu, nema akanja menjača. Nema cimanja volana, manje rupa ima (za trap), kočenja gotovo i nema. Čitam da ljudima disk pločice traju i preko 150.000km ako se vozi 90 posto na AP. Jedino što ne znam kakvo je stanje sa gumama. Ali motor mislim da će duže trajati ako se većinu vremena provodi na AP uz samo dva startovanja na hladno dnevno. U suštini tešim sebe jer pređem bar 100km dnevno na AP. :mrgreen: Grad vidim ukupno 5% od te kilometraže. I 90 posto vožnje sam na tempomatu na 128kmh, to je 2600 obrtaja... najviše mu prija koliko vidim. Kočenja imam tri dnevno :mrgreen:
Poslednja izmena od cozmo u 12 Jul 2019, 10:19, izmenjeno 1 put ukupno.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
somi-car
Postovi: 2237
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
Lokacija: BG

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od somi-car » 12 Jul 2019, 10:17

Pa i guma ima manje trenja pri naglom polasku, manje bocno opterecenje i ostala cudesa....

Meni je logicno da duze i gume traju.

sasha015
Postovi: 1215
Pridružio se: 04 Maj 2012, 10:59
Garaža: kia ceed 1.4, pezo 206 1.4 hdi
Lokacija: Loznica

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od sasha015 » 12 Jul 2019, 11:04

cozmo je napisao:
12 Jul 2019, 10:15
Čitao sam dosta na temu velike kilometraže, i svi se slažu da je vožnja autoputem idealna za motor i sve ostale sisteme na autu. Jedino što se prelazi veća kilometraža. Motor je na optimalnoj temperaturi, svi fluidi cirkulišu, nema akanja menjača. Nema cimanja volana, manje rupa ima (za trap), kočenja gotovo i nema. Čitam da ljudima disk pločice traju i preko 150.000km ako se vozi 90 posto na AP. Jedino što ne znam kakvo je stanje sa gumama. Ali motor mislim da će duže trajati ako se većinu vremena provodi na AP uz samo dva startovanja na hladno dnevno. U suštini tešim sebe jer pređem bar 100km dnevno na AP. :mrgreen: Grad vidim ukupno 5% od te kilometraže. I 90 posto vožnje sam na tempomatu na 128kmh, to je 2600 obrtaja... najviše mu prija koliko vidim. Kočenja imam tri dnevno :mrgreen:
To sve vazi ako startujes sa novim autom i 10 km na satu.
Kod polovnjaka sve pada u vodu....
Imao sam druga,masinca,smer termodinamika.fludi(kako se vec zove)Isto tako je razmisljao.Kad podje na more,u Crnu Goru,ne gasi auto do tamo.
Samo je masao jednu cinjenicu,da je kupio poovnjaka.To sto nije radila klima i desni podizac,nebitno.Bitno je da se motor ne gasi ,da je na radnoj temperaturi i da svi fluidi cirkulisu.... :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl » 12 Jul 2019, 11:30

Motor jeste projektovan tako da mu je idealan rad kad je zagrejan. Prelazne temperaturne situacije su nuzno zlo. Danas su vec ulja, materijali i obrada jako uznapredovali pa i uz akanje dizela svaki dan po gradu sa nekoliko hladnih startova dnevno nema problema dosta puno km.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5026
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od cozmo » 12 Jul 2019, 11:49

Kod polovnog zavisi kako je odrzavan naravno.

Dizelu ja mislim vise odgovara autoput, jer po gradu dosta cesto ne dodje na radnu temperaturu zimi na kracim relacijama, sto je smrt za sve komponente na dizelki (DPF, EGR...). Odnosno motor je na radnoj temperaturi duze vreme i u idealnom je rezimu rada.

Recimo za 2000km mesecno autoputa sa 200km dnevno imas 10 voznji, tj 20 hladnih startova. Po gradu predjes 2000km mesecno sa 50km dnevno, sto je 4 puta vise hladnih startova. 4 puta vise habanje grejaca, dizni i svasta necega ostalog... Plus akanje nosaca motora, menjaca, kvacila...
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nikaragva » 12 Jul 2019, 13:42

Upravo obrnuto, motor lakse dolazi na radnu temperaturu u gradu, naravno ako se dovoljno dugo vozi, nego na otvorenom putu, auto putu.
Desavalo se nekad u Vojvodini zimi, da kad je uzasno hladno, vetar duva, toliko ohladi dizela, da preti da se ugasi.
Prica iz prve ruke.

Danas su automobili bolje ususkani, ali to i dalje ne menja fiziku.

Korisnikov avatar
member
Postovi: 3661
Pridružio se: 17 Jul 2012, 15:19

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od member » 12 Jul 2019, 14:16

^^
Mašio si poentu.

Znam ljude koji voze auto na maksimumu i na AP. Auto im konstantno u crvenom. Moj kum je tako spalio motor na mom kombiju.
Takodje, dovoljno je 2-3 nabadanja kočnice po kiši sa 180 na 80 i da diskove baciš u smeće.
Dalje, potrošnja značajno veća nego na regionalnoj cesti.

Zaključak, sve je to relativno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl » 12 Jul 2019, 14:49

Motor se najvise greje kada je na velikom opterecenju, uzbrdo, pun auto, prikolica, velike brzine (u zavisnosti od snage motora opet), neki ce sa lakocom prelaziti 200kmh na relativno niskim obrtajima.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nikaragva » 12 Jul 2019, 15:07

member je napisao:
12 Jul 2019, 14:16
^^
Mašio si poentu.

Znam ljude koji voze auto na maksimumu i na AP. Auto im konstantno u crvenom. Moj kum je tako spalio motor na mom kombiju.
Takodje, dovoljno je 2-3 nabadanja kočnice po kiši sa 180 na 80 i da diskove baciš u smeće.
Dalje, potrošnja značajno veća nego na regionalnoj cesti.

Zaključak, sve je to relativno.
Pa nisam masio poentu. Mozes ti da nateras motor u crveno i u dvoristu. I sta onda? U dvoristu je najvece opterecenje?

Govorio sam o normalnoj voznji po propisima, a ne o 24h leeee maaaana

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od McGruja » 12 Jul 2019, 15:25

Uvek je autoput veće opterećenje za motor u odnosu na kreni stani grad

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl » 12 Jul 2019, 15:39

Pun gas u leru je 0% opterecenje. Sa lera na pun gas je vec vece opterecenje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori