Stranica 11 od 17

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Dec 2018, 18:20
od BRABUS
Nisam, taj ZF osmostepeni menjač se kao vodi "sealed for life" i ne menja se ni ulje. Momci koji mi održavaju auto (Overdrive u Sofiji) kažu da oni na osmicama menjaju ulje redovno u menjacu, ali kažu ako toliko dugo nije menjano, veći je rizik sada da se menja jer moze biti problema nakon zamene. Iako proizvođač ne preporučuje otvaranje kutije, oni su radili preko 100 remonta tih menjača, košta oko 2500e, pa ako krene da baguje više od ovog, možda ga i repariram. Mada, ja prvi put kad sam vozio moj auto imao je 200,000 na satu i isti simptom, nije se pogoršalo za duplo kilometara

Predstavicu uskoro, nemam slika trenutno bas reprezentativnih

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Dec 2018, 19:33
od kami
Mozda Audi kaze da se ne menja, ali ZF preporucuje zamenu.. Ista prica kao i za BMW...

Sent from my SM-G955F using Tapatalk


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Dec 2018, 19:38
od BRABUS
Upravo tako

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Dec 2018, 20:42
od Kornjaca Rade
passenger je napisao:Si radio servis menjača?
Predstavi auto, nemamo nijednu a osmicu na forumu
Ima Rotorova.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 10:15
od cozmo
Čitao sam dosta na temu velike kilometraže, i svi se slažu da je vožnja autoputem idealna za motor i sve ostale sisteme na autu. Jedino što se prelazi veća kilometraža. Motor je na optimalnoj temperaturi, svi fluidi cirkulišu, nema akanja menjača. Nema cimanja volana, manje rupa ima (za trap), kočenja gotovo i nema. Čitam da ljudima disk pločice traju i preko 150.000km ako se vozi 90 posto na AP. Jedino što ne znam kakvo je stanje sa gumama. Ali motor mislim da će duže trajati ako se većinu vremena provodi na AP uz samo dva startovanja na hladno dnevno. U suštini tešim sebe jer pređem bar 100km dnevno na AP. :mrgreen: Grad vidim ukupno 5% od te kilometraže. I 90 posto vožnje sam na tempomatu na 128kmh, to je 2600 obrtaja... najviše mu prija koliko vidim. Kočenja imam tri dnevno :mrgreen:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 10:17
od somi-car
Pa i guma ima manje trenja pri naglom polasku, manje bocno opterecenje i ostala cudesa....

Meni je logicno da duze i gume traju.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 11:04
od sasha015
cozmo je napisao:
12 Jul 2019, 10:15
Čitao sam dosta na temu velike kilometraže, i svi se slažu da je vožnja autoputem idealna za motor i sve ostale sisteme na autu. Jedino što se prelazi veća kilometraža. Motor je na optimalnoj temperaturi, svi fluidi cirkulišu, nema akanja menjača. Nema cimanja volana, manje rupa ima (za trap), kočenja gotovo i nema. Čitam da ljudima disk pločice traju i preko 150.000km ako se vozi 90 posto na AP. Jedino što ne znam kakvo je stanje sa gumama. Ali motor mislim da će duže trajati ako se većinu vremena provodi na AP uz samo dva startovanja na hladno dnevno. U suštini tešim sebe jer pređem bar 100km dnevno na AP. :mrgreen: Grad vidim ukupno 5% od te kilometraže. I 90 posto vožnje sam na tempomatu na 128kmh, to je 2600 obrtaja... najviše mu prija koliko vidim. Kočenja imam tri dnevno :mrgreen:
To sve vazi ako startujes sa novim autom i 10 km na satu.
Kod polovnjaka sve pada u vodu....
Imao sam druga,masinca,smer termodinamika.fludi(kako se vec zove)Isto tako je razmisljao.Kad podje na more,u Crnu Goru,ne gasi auto do tamo.
Samo je masao jednu cinjenicu,da je kupio poovnjaka.To sto nije radila klima i desni podizac,nebitno.Bitno je da se motor ne gasi ,da je na radnoj temperaturi i da svi fluidi cirkulisu.... :)

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 11:30
od dragvorl
Motor jeste projektovan tako da mu je idealan rad kad je zagrejan. Prelazne temperaturne situacije su nuzno zlo. Danas su vec ulja, materijali i obrada jako uznapredovali pa i uz akanje dizela svaki dan po gradu sa nekoliko hladnih startova dnevno nema problema dosta puno km.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 11:49
od cozmo
Kod polovnog zavisi kako je odrzavan naravno.

Dizelu ja mislim vise odgovara autoput, jer po gradu dosta cesto ne dodje na radnu temperaturu zimi na kracim relacijama, sto je smrt za sve komponente na dizelki (DPF, EGR...). Odnosno motor je na radnoj temperaturi duze vreme i u idealnom je rezimu rada.

Recimo za 2000km mesecno autoputa sa 200km dnevno imas 10 voznji, tj 20 hladnih startova. Po gradu predjes 2000km mesecno sa 50km dnevno, sto je 4 puta vise hladnih startova. 4 puta vise habanje grejaca, dizni i svasta necega ostalog... Plus akanje nosaca motora, menjaca, kvacila...

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 13:42
od nikaragva
Upravo obrnuto, motor lakse dolazi na radnu temperaturu u gradu, naravno ako se dovoljno dugo vozi, nego na otvorenom putu, auto putu.
Desavalo se nekad u Vojvodini zimi, da kad je uzasno hladno, vetar duva, toliko ohladi dizela, da preti da se ugasi.
Prica iz prve ruke.

Danas su automobili bolje ususkani, ali to i dalje ne menja fiziku.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 14:16
od member
^^
Mašio si poentu.

Znam ljude koji voze auto na maksimumu i na AP. Auto im konstantno u crvenom. Moj kum je tako spalio motor na mom kombiju.
Takodje, dovoljno je 2-3 nabadanja kočnice po kiši sa 180 na 80 i da diskove baciš u smeće.
Dalje, potrošnja značajno veća nego na regionalnoj cesti.

Zaključak, sve je to relativno.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 14:49
od dragvorl
Motor se najvise greje kada je na velikom opterecenju, uzbrdo, pun auto, prikolica, velike brzine (u zavisnosti od snage motora opet), neki ce sa lakocom prelaziti 200kmh na relativno niskim obrtajima.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 15:07
od nikaragva
member je napisao:
12 Jul 2019, 14:16
^^
Mašio si poentu.

Znam ljude koji voze auto na maksimumu i na AP. Auto im konstantno u crvenom. Moj kum je tako spalio motor na mom kombiju.
Takodje, dovoljno je 2-3 nabadanja kočnice po kiši sa 180 na 80 i da diskove baciš u smeće.
Dalje, potrošnja značajno veća nego na regionalnoj cesti.

Zaključak, sve je to relativno.
Pa nisam masio poentu. Mozes ti da nateras motor u crveno i u dvoristu. I sta onda? U dvoristu je najvece opterecenje?

Govorio sam o normalnoj voznji po propisima, a ne o 24h leeee maaaana

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 15:25
od McGruja
Uvek je autoput veće opterećenje za motor u odnosu na kreni stani grad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 12 Jul 2019, 15:39
od dragvorl
Pun gas u leru je 0% opterecenje. Sa lera na pun gas je vec vece opterecenje.