Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18787
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl » 12 Jul 2019, 21:48

To su bila junacka vremena, sa Taziom Nuvolarijem. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8602
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od shandu90 » 12 Jul 2019, 23:23

Ti to bio u Kini pa si Santanu terao?

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od cozmo » 12 Jul 2019, 23:24

member je napisao:
12 Jul 2019, 14:16
^^
Mašio si poentu.

Znam ljude koji voze auto na maksimumu i na AP. Auto im konstantno u crvenom. Moj kum je tako spalio motor na mom kombiju.
Takodje, dovoljno je 2-3 nabadanja kočnice po kiši sa 180 na 80 i da diskove baciš u smeće.
Dalje, potrošnja značajno veća nego na regionalnoj cesti.

Zaključak, sve je to relativno.
Ne govorimo o ekstremima. AP je idealno okruzenje za motor, ako se vozi na sweet spot motora. A pri tom ne vozim 180 pa da kocim na 80. Ne znam ni sto bi vozio u crvenom. Vozim na oko 2700 obrtaja (cca 130kmh) gde je najveci obrtni momenat, motor i ne oseca opterecenje. Potrosnja mi je smesna (5,2 do 5,7 L na 100km zavisi dal ima vetra ili ne).
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
BigMazzy
Postovi: 61
Pridružio se: 03 Feb 2019, 10:10
Garaža: Renault Modus 1.5 dci

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od BigMazzy » 12 Jul 2019, 23:28

ljubitelj je napisao:Teranje u crveno motoru ne smeta gotovo nista, a ni voznja vise sati u crvenom nije problem za inace ispravan motor u kome ima ulja i vode /antif. u dovoljnim kolicinama.

Motor je pravljen da se vrti maltene non stop do maksimalnih obrtaja, ali ne sme da duze vremena prelazi.

Vozio sam po 5-6 sati motor u rasponu 5500-5800 obrtaja bez stajanja, nikakvih problema do nekih 35C spolja a preko toga je ipak potrebno malo smanjiti.

Opterecenje motora dosta zavisi od njegove kubikaze, mali motori do 1500-1600 kubika su obicno optereceni na auto putu vec na 150km/h dok veci motori 2200-2600 kubika pogotovu 6cil. tih 150 gotovo i ne osecaju- lagano krstarenje za njih.

Na papiru mogu da imaju i priblizno istu maksimalnu snagu ali u praksi razlika u ponasanju se lepo primecuje.

Za 130 km/h potrebno je oko 30tak KS, to je obicno danas zanemarivo opterecenje motora.
Konstantno teranje motora u crveno steti motoru više nego da se vozi u normalnim režimu. Ako pričamo za benzince, normalno 2-4500 obrtaja.
Teranjem klasičnih motora, ne onih turpijanih za trke, u blokadu ne ostvaruje se praktično ništa jer im je max obrtni moment isporučen znatno pre blokade.
Vrteti motor u crvenom, blokadi, više sati konstantno, dakle ne samo dok se promeni brzina, već par sati držati ga u crvenom sahranjuje motor.
Opšte poznato je koliko traju motori za trke koji su stalno u crvenom. Par hiljada ili par desetina hiljada kilometara i otvaraju se.
Navešću samo ubrzanu degradaciju ulja kao posledicu konstante vožnje u crvenom.
Sa druge strane, davljenje motora vožnjom malim brzinama u visokom stepenu prenosa ima nus efekte u vidu stvaranja koksa u cilindrima itd.

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka


Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12150
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od McGruja » 13 Jul 2019, 08:15

Ne znam šta bih rekao za tih 30ks i 130km/h sa atmo 1.4 ili 1.6 motorom. Obično je to 5ta brzina i oko 4.000 obrtaja, i to sam uvek tretirao kao 50-60% opterećenja motora

Ljubitelj je potpuno u pravu, ništa neće faliti motoru na 5.000 obrtaja

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od cozmo » 13 Jul 2019, 10:43

Ja sam Corollu 1.3 ganjao uvek u 5k obrtaja bez problema, ceo njen radni vek po gasu do daske gde god je moglo (drugom sam gazio uvek oko 90kmh). Na AP sam cesto vozio, gde je moguce, uvek do panje, 150 ili 160kmh. Bas sam je propisno gazio (osim po gradu gde je to nemoguce). Nikad joj nista nije falilo. Nije bilo velike potrosnje ulja (1L od zamene do zamene), motor je uvek bio tih i miran. Presla je preko 330.000km i eno jos se vozi bez problema kod novog vlasnika. Mislim da ce pola miliona da izgura kao od sale.

Mislim da je bitno da je motor uvek sto duze zagrejan, da ima obrtaje gde su veci tork i snaga, odnosno taj sweet spot, gde nema stvaranja cadji. Uglavnom je to jace opterecenje, a to je autoput ili magistrala. Onda nije problem i da se zgazi kako treba. Uvek sam vozio tako da imam sto manje hladnih startova a sto vise voznje na radnoj temperaturi motora.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18787
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl » 13 Jul 2019, 11:18

Kako si to planirao voznju da imas sto manje hladnih startova?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 3256
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od cozmo » 13 Jul 2019, 12:37

Duze relacije a ne krace.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 12150
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od McGruja » 13 Jul 2019, 13:04

To samo kad poludim ću da planiram

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13582
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nikaragva » 13 Jul 2019, 13:38

Ja u sretna vremena nisam ni gasio motor, uvek vruć. Samo sedi i gas.

ljubitelj
Postovi: 6178
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uticaj kilometraže na motor (

Post od ljubitelj » 13 Jul 2019, 15:58

shandu90 je napisao:
12 Jul 2019, 23:23
Ti to bio u Kini pa si Santanu terao?

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Lagos-Kano, dok traje obdanica (7-19h)odvozali u jednom cugu uz minimalnu poazu za gorivo i neki sendvic usput..Lagos-Lome. .itd slicne dugacke deonice.
Santanu sam terao po Nigeriji uzduz i popreko, i jos par susednih zemalja.
Rastojanja su povelika, nepojmljiva za malecnu Evropu.

Nikada nikakav problem sa motorom a voznja 5000+ su svi tamo vozili uz 4brzinske menjace.
i VW Santane i Pezoi 504 i Toyote i Honde...sve se to vozilo i islo bez problema uz pun gas satima na 30-40C, a nekada bude i blizu 50C. Klima naravno non stop ukljucena.

Rastojanja su ogromna i ne moze se ispod 140-150 voziti da bi se igde stiglo a dani su tokom cele godine vrlo kratki, nocu se tamo ne voz, tj izbegava kao pravilo (pogotovu to vazi za strance).

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18787
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl » 13 Jul 2019, 16:30

Tamo ima puteva za 130-140?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 13582
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Golf; CliffHanger, GRX8
Lokacija: Vulinjak

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od nikaragva » 13 Jul 2019, 16:52

Ja još nisam video put koji nije za 130.
Računajući i sređene makadame.

Korisnikov avatar
shandu90
Postovi: 8602
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Astra G 1.4 Twinport
Lokacija: Novi Sad

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od shandu90 » 13 Jul 2019, 16:59

Mene ne cudi, u Africi bas vole da peglaju a prednost resavaju sirenom. Reci pukne ti guma nocu i dok menjas cepne te neki lavic :kezo:

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18787
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Post od dragvorl » 13 Jul 2019, 17:35

Ja sam vidjao dosta puteva koji za 80 nisu, a ne za vise, i to ne samo po Srbiji, nego Madjarskoj, italiji, Slovackoj...sem ako neces da rizikujes da ti u jedan km otpane tocak sa sve oslanjanjem.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori