Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")
Poslato: 13 Jul 2019, 22:10
@dragvorl, ima. Putevi su manje vise bili odlicni osim sto moze iznenada da naidje problematicno parce kilometar ili dva pa treba dobro znati situaciju i gledati daleko unapred.
U kisnoj sezoni su veoma cesta ostecenja, juce je sve bilo ok a danas ostecen.
Off topic
Sam Lagos ima glavne puteve se 8 traka, a u centru grada su autoputevi podignuti na sprat. Dole se vozi jedan smer a gore drugi smer, u Laguni je viseci autoput sa 6 traka podignut iznad okeana.
Radili Ameri, Bechtel uglavnom krajem 70tih u vreme predsednika Kartera...dok je nafta tekla po visokim cenama a SAD bile zainteresovane i vrlo prisutne na svakom koraku.
Ali, vecinom po ECOWAS zoni putevi nisu bili u rangu auto puta vec oni to zovu Expressway i vise lici na americke interstate. Pravljeni su odlicnog kvaliteta, stabilne podloge i vecinom su pravci po par sati voznje bez potrebe da se okrece volan maltene.
Obicno su siroki 4-6 traka ali nema zaustavne, nema ograde sa strane, mogu da budu ukrstanja u nivou sa drugim expressway ili obicnim putevima....svi peglaju 150-170 i to je neki maximum bio da se koliko toliko bezbedno stigne svuda. Ponekad se prelazilo i 180 ali je to vec previse.
problematicno je odrzavanje, neredovno i neazurno nakon neke ozbiljne vremenske nepogode koja moze haos da ostavi na nekom parcencetu od kilometar dva, naravno nije obelezeno.
Sam Lagos je reda 120km autoputem sa kraja na kraj grada, kada je guzva treba i do 3 sata samo da se izadje....otprilike grad sa periferijom je velicine Vojvodine ili Slovenije...15tak miliona stanovnika imao onda.
Kada se navikne na lokalna pravila, i da nema semafora (bilo ih je bese 2 ili 3 komada u celom gradu) vec su svuda rotori na ukrstanjima nije poseban problem iako saobracaj izgleda na prvi pogled haoticno za nas evropljane navikle na strogo precizno usmeren saobracaj.
Trake na expressway su siroke i cesto umesto 3 ili 4 oznacene kada nastane zastoj formira se i 6,7,8 traka kako se vec ko uglavljuje da kao zaobidje kolone ovih koje stoje.
Kao kod nas na potezu od genexa do gazele samo jedno 3 puta siri autoput po prostoru.
Od grada do grada je cesto po 500-600km puta bez krivine jedne i bez naselja izmedju. Rastojanja su ogromna, da bi stigao tokom dana moras pun gas. Cesto nema izmedju 2 veca grada pogodnog mesta da se prespava.
Pposle tog iskustva prelazak u BRD i voznja u Nemackoj je delovala kao neki umanjeni svet.
U Nemackoj putevi sa manje traka (uglavnom autoputevi sa 4 vozne trake,), neuporedivo veca guzva, gradovi nacickani jedan do drugog, sama Nemacka (zapadni deo) je delovala kao osrednje mala zemlja gde je sve blizu i nadohvat ruke.
U odnosu na Afriku voznja jednostavna i nezahtevna, klima blaga, jake kise nepoznate...lagano bez napora.
Santana VW je bila super pouzdan auto, samo je svaka jaka tropska kisa znala da ugusi motor, tj bobinu pa ne moze da upali. Jedina mana, prosto se naviknes da tako mora. Trapovi sve izdrzali bez greske 4 godine akanja, elektrika isto, klima besprekorno radila uvek, korozije nije bilo nigde..
Bas je falila 5.ta brzina menjaca. U gepeku smo redovno nosili fen za kosu, da se izduva kapa razvodnika po potrebi. Vlaga vazduha je uglavnom 100% veci deo dana,.
Lokalno pravljen Pug 504 je isto bio fenomenalan auto, veoma udoban, pouzdan, najmasovniji model u saobracaju. Za razliku Pug 505 je bio vreca problema, retko los model i vrlo kvarljiv
U kisnoj sezoni su veoma cesta ostecenja, juce je sve bilo ok a danas ostecen.
Off topic
Sam Lagos ima glavne puteve se 8 traka, a u centru grada su autoputevi podignuti na sprat. Dole se vozi jedan smer a gore drugi smer, u Laguni je viseci autoput sa 6 traka podignut iznad okeana.
Radili Ameri, Bechtel uglavnom krajem 70tih u vreme predsednika Kartera...dok je nafta tekla po visokim cenama a SAD bile zainteresovane i vrlo prisutne na svakom koraku.
Ali, vecinom po ECOWAS zoni putevi nisu bili u rangu auto puta vec oni to zovu Expressway i vise lici na americke interstate. Pravljeni su odlicnog kvaliteta, stabilne podloge i vecinom su pravci po par sati voznje bez potrebe da se okrece volan maltene.
Obicno su siroki 4-6 traka ali nema zaustavne, nema ograde sa strane, mogu da budu ukrstanja u nivou sa drugim expressway ili obicnim putevima....svi peglaju 150-170 i to je neki maximum bio da se koliko toliko bezbedno stigne svuda. Ponekad se prelazilo i 180 ali je to vec previse.
problematicno je odrzavanje, neredovno i neazurno nakon neke ozbiljne vremenske nepogode koja moze haos da ostavi na nekom parcencetu od kilometar dva, naravno nije obelezeno.
Sam Lagos je reda 120km autoputem sa kraja na kraj grada, kada je guzva treba i do 3 sata samo da se izadje....otprilike grad sa periferijom je velicine Vojvodine ili Slovenije...15tak miliona stanovnika imao onda.
Kada se navikne na lokalna pravila, i da nema semafora (bilo ih je bese 2 ili 3 komada u celom gradu) vec su svuda rotori na ukrstanjima nije poseban problem iako saobracaj izgleda na prvi pogled haoticno za nas evropljane navikle na strogo precizno usmeren saobracaj.
Trake na expressway su siroke i cesto umesto 3 ili 4 oznacene kada nastane zastoj formira se i 6,7,8 traka kako se vec ko uglavljuje da kao zaobidje kolone ovih koje stoje.
Kao kod nas na potezu od genexa do gazele samo jedno 3 puta siri autoput po prostoru.
Od grada do grada je cesto po 500-600km puta bez krivine jedne i bez naselja izmedju. Rastojanja su ogromna, da bi stigao tokom dana moras pun gas. Cesto nema izmedju 2 veca grada pogodnog mesta da se prespava.
Pposle tog iskustva prelazak u BRD i voznja u Nemackoj je delovala kao neki umanjeni svet.
U Nemackoj putevi sa manje traka (uglavnom autoputevi sa 4 vozne trake,), neuporedivo veca guzva, gradovi nacickani jedan do drugog, sama Nemacka (zapadni deo) je delovala kao osrednje mala zemlja gde je sve blizu i nadohvat ruke.
U odnosu na Afriku voznja jednostavna i nezahtevna, klima blaga, jake kise nepoznate...lagano bez napora.
Santana VW je bila super pouzdan auto, samo je svaka jaka tropska kisa znala da ugusi motor, tj bobinu pa ne moze da upali. Jedina mana, prosto se naviknes da tako mora. Trapovi sve izdrzali bez greske 4 godine akanja, elektrika isto, klima besprekorno radila uvek, korozije nije bilo nigde..
Bas je falila 5.ta brzina menjaca. U gepeku smo redovno nosili fen za kosu, da se izduva kapa razvodnika po potrebi. Vlaga vazduha je uglavnom 100% veci deo dana,.
Lokalno pravljen Pug 504 je isto bio fenomenalan auto, veoma udoban, pouzdan, najmasovniji model u saobracaju. Za razliku Pug 505 je bio vreca problema, retko los model i vrlo kvarljiv