Stranica 14 od 17

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 13 Jul 2019, 22:10
od ljubitelj
@dragvorl, ima. Putevi su manje vise bili odlicni osim sto moze iznenada da naidje problematicno parce kilometar ili dva pa treba dobro znati situaciju i gledati daleko unapred.
U kisnoj sezoni su veoma cesta ostecenja, juce je sve bilo ok a danas ostecen.
Off topic

Sam Lagos ima glavne puteve se 8 traka, a u centru grada su autoputevi podignuti na sprat. Dole se vozi jedan smer a gore drugi smer, u Laguni je viseci autoput sa 6 traka podignut iznad okeana.
Radili Ameri, Bechtel uglavnom krajem 70tih u vreme predsednika Kartera...dok je nafta tekla po visokim cenama a SAD bile zainteresovane i vrlo prisutne na svakom koraku.

Ali, vecinom po ECOWAS zoni putevi nisu bili u rangu auto puta vec oni to zovu Expressway i vise lici na americke interstate. Pravljeni su odlicnog kvaliteta, stabilne podloge i vecinom su pravci po par sati voznje bez potrebe da se okrece volan maltene.
Obicno su siroki 4-6 traka ali nema zaustavne, nema ograde sa strane, mogu da budu ukrstanja u nivou sa drugim expressway ili obicnim putevima....svi peglaju 150-170 i to je neki maximum bio da se koliko toliko bezbedno stigne svuda. Ponekad se prelazilo i 180 ali je to vec previse.
problematicno je odrzavanje, neredovno i neazurno nakon neke ozbiljne vremenske nepogode koja moze haos da ostavi na nekom parcencetu od kilometar dva, naravno nije obelezeno.

Sam Lagos je reda 120km autoputem sa kraja na kraj grada, kada je guzva treba i do 3 sata samo da se izadje....otprilike grad sa periferijom je velicine Vojvodine ili Slovenije...15tak miliona stanovnika imao onda.

Kada se navikne na lokalna pravila, i da nema semafora (bilo ih je bese 2 ili 3 komada u celom gradu) vec su svuda rotori na ukrstanjima nije poseban problem iako saobracaj izgleda na prvi pogled haoticno za nas evropljane navikle na strogo precizno usmeren saobracaj.

Trake na expressway su siroke i cesto umesto 3 ili 4 oznacene kada nastane zastoj formira se i 6,7,8 traka kako se vec ko uglavljuje da kao zaobidje kolone ovih koje stoje.
Kao kod nas na potezu od genexa do gazele samo jedno 3 puta siri autoput po prostoru.

Od grada do grada je cesto po 500-600km puta bez krivine jedne i bez naselja izmedju. Rastojanja su ogromna, da bi stigao tokom dana moras pun gas. Cesto nema izmedju 2 veca grada pogodnog mesta da se prespava.

Pposle tog iskustva prelazak u BRD i voznja u Nemackoj je delovala kao neki umanjeni svet.
U Nemackoj putevi sa manje traka (uglavnom autoputevi sa 4 vozne trake,), neuporedivo veca guzva, gradovi nacickani jedan do drugog, sama Nemacka (zapadni deo) je delovala kao osrednje mala zemlja gde je sve blizu i nadohvat ruke.
U odnosu na Afriku voznja jednostavna i nezahtevna, klima blaga, jake kise nepoznate...lagano bez napora.

Santana VW je bila super pouzdan auto, samo je svaka jaka tropska kisa znala da ugusi motor, tj bobinu pa ne moze da upali. Jedina mana, prosto se naviknes da tako mora. Trapovi sve izdrzali bez greske 4 godine akanja, elektrika isto, klima besprekorno radila uvek, korozije nije bilo nigde..
Bas je falila 5.ta brzina menjaca. U gepeku smo redovno nosili fen za kosu, da se izduva kapa razvodnika po potrebi. Vlaga vazduha je uglavnom 100% veci deo dana,.

Lokalno pravljen Pug 504 je isto bio fenomenalan auto, veoma udoban, pouzdan, najmasovniji model u saobracaju. Za razliku Pug 505 je bio vreca problema, retko los model i vrlo kvarljiv

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 14 Jul 2019, 00:38
od dragvorl
Tamo je izgleda jedini nacin da brzo vozis kako bi preziveo.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 31 Jan 2020, 17:13
od dunx81
Fabia 2012, 1.4 63kw, tng

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

t


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 31 Jan 2020, 18:03
od srdjanyo
NIS vozilo. Pozadi ima nalepnicu- Vozim 35 km/h - poštujem kompaniju. :kezo:

Послато са SM-A605FN помоћу Тапатока


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 31 Jan 2020, 20:07
od Markoni
Steta sto je prljava.
Moja bivsa sluzbena 1.2 TSI je na oko 160.000 km. Nije se jos zakasljala. :)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 31 Jan 2020, 21:49
od dunx81
Ti si je ono beše i čipnuo?

t


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 31 Jan 2020, 22:55
od dragvorl
Jel idu na prodaju te Fabije iz NIS-a?

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 01 Feb 2020, 06:23
od Markoni
dunx81 je napisao:Ti si je ono beše i čipnuo?

t
Jesam, sa 10.000 km. :)

Sent from my SM-N910C using Tapatalk


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 01 Feb 2020, 08:01
od dunx81
Taman kad se razradila :)
dragvorl je napisao:Jel idu na prodaju te Fabije iz NIS-a?
Da ali ne baš sve,jedan manji deo tih 2012. će ostati.

t


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 02 Feb 2020, 15:36
od gazza
kakva su iskustva sa vw tsi 1.4 motorom na CNG-LPG? da li ima smisla kupovati 4-5 godine staro vozilo sa 200.000 redovno odrzavano i bez problema do sada?

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 03 Feb 2020, 08:11
od stefanan
Markoni je napisao:Steta sto je prljava.
Moja bivsa sluzbena 1.2 TSI je na oko 160.000 km. Nije se jos zakasljala. :)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Ona je bila top, šteta samo što takvih ima bas malo, tj nijedna na oglasima čini mi se :D

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 28 Jun 2020, 12:11
od GJSenna
hahaha ja sam uvek popravljao nesto oko motora kad sam vozio polako i stedio gorivo.
Audi A3 1.8T (chipovan) dok sam vozio tj. bas gazio do patosa nista mu nije falilo. Danas se vozi po gradu i cale kaze da njemu ne trosi ulje, a ima skoro 300k km. Jos uvek je fabricka turbina u njemu i ne zvizdi.
Taj auto je video Srbiju nekoliko godina za redom i zimi i leti. 23 decembar, 2010god., katolicki bozic, nigde zive duse na autoputu u Nemackoj. Ja i burazer smo presli za 5sati celu Nemacku od pocetka Danska/Nemacka do Austrije dole. Vozio sam ga 5 sati preko 200na autoputu, sve u 5000obrtaja, a potrosnja 16lit./100km ako nije i vise. Ulje je menjano na 15k i samo 5w40 Castrol Magnatec od pocetka. Ujedno mogu da kazem da sam i najagresivnije vozio taj auto od svih koje sam imao, tada (mladost-ludost, napaljena dusa, idiot), ali mashina i dalje radi kao sat.

Normalno posle takve agresivne voznje sam uvek sipao skoro pola litre ulja ali pricamo o peglanju po 1000km sa briznom od skoro i preko 200km/h. Jednom je ostao bez ulja secam se, dosli smo kasno u Srbiju, naspavao sam se. Ujutru rekoh ajde da pogledam sipku, a ono ispod minimuma, cak se i ne vidi ulje. NEMA, presusilo.

Ali eto, das auto, VW ili Audi kako hocete, to jw moje iskustvo i ostace u porodici dok se ne raspadne, ja kazem, vezani smo ♡...

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 28 Jun 2020, 18:01
od ljubitelj
Verovatno to nije TSI već klasičan 1,781 iz 80tih, Za njega se zna da je odličan, nema razloga da troši ulje na samo 300k km.
Mi smo imali Pasata sa 1,8, vožen je isto satima na 5000+ obrtaja gas do poda i na vrelih +45C i nije trošio ulje niti imao mehaničkih kvarova.
Jedini problem je bila otkazivanje paljenja pri svakoj jačoj kiši (doduše u tropima pa to jeste baš jako za evropske pojmove) i redovna alatka u gepeku je bio fen za kosu da se isuši razvodna kapa.
Baš ništa drugo od problema za oko 200k u dve i po godine.

Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 28 Jun 2020, 18:13
od Ivan
To su dobri rezimi rada za motor.
Mnogo bolje nego kada ljudi misle da cuvaju motor, da ne kazem papicu gasa pa slinave i mrljave na malim obrtajima i pod malim opterecenjem.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока


Re: Uticaj kilometraže na motor ("koliko može da pređe")

Poslato: 28 Jun 2020, 19:42
od dragvorl
Jedino je tako potrosnja ugl veca kome je to bitnije. Doduse i automatik ga drzi na niskim obrtajima kad god moze.