Uvijanje šasije/karoserije

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23800
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 01 Feb 2015, 19:27

https://www.youtube.com/watch?v=_f3CAnH7WIM

https://www.youtube.com/watch?v=VwSsyHKUeMQ#t=101
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od Grujic » 01 Feb 2015, 19:32

Ovo "radi" i na obicnijim kolima kad se dignu na dizalicu sa jednom taxkom oslonca, barem na starijim :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23800
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 01 Feb 2015, 19:39

Radi na svim, samo je pitanje u kojoj meri. Kada se cuje puckanje na nezgodnim uzbrdicama-to je to.

https://www.youtube.com/watch?v=bTMcEAiHsn4#t=85
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Martin
Postovi: 2866
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od Martin » 01 Feb 2015, 22:08

Ispred kuće imam kanalić i ivičnjak iz kog se diže "trotoar" koji je pod kosinom. Svaki put kada okrećem auto prednjim levim točkom se popnem na taj trotoar i čujem kako škripe kederi - odnosno, karoserija se blago uvija. Mislim da je to donekle normalna pojava na većini automobilima, ali isto tako kontam da se to retko javlja (samo u ekstremnim slučajevima).

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23800
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 01 Feb 2015, 22:43

Javlja se i u krivinama i u mnostvu drugih situacija, samo nije toliko ekstremno da se cuje, a nekad i drugi sumovi pokrivaju.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od Grujic » 01 Feb 2015, 23:29

To u krivinama je kod kabrioleta primetnije :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23800
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 01 Feb 2015, 23:55

Obica vozac nije ni svestan sta se sve desava sa limom dok je za volanom.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Rakhil
Postovi: 8335
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
Lokacija: Beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od Rakhil » 02 Feb 2015, 00:02

Kad se penjem kroz garazu u delta sitiju ili na obilicevom vencu, peva mi karoserija samo tako. Sa starim stojadinom smo se zezali cale i ja, parkiras ga jednim tockom na trotoar sa otvorenim vratim i nema sanse da ih zatvoris dok ne sidjes

ljubitelj
Postovi: 10571
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od ljubitelj » 02 Feb 2015, 00:11

To torziono uvijanje je kod kola gde se limarija obicno ofrlje sklapa, samo punktuje povremeno po duyini profila noseci deo karoserije.
Kod iole boljih kola tog uvijanja kada se podigne dizalicom nema, niti ista krcka skripucka i slicno. Kod njih se limovi spajaju punim varom i/ ili se lepe punom duzinom.
Zavisi i od debljine lima koji se koristi za profile. 1,0mm je dovoljno obicno, uz dobro profilisanje.
Mislim na nosece delove, za one ukrasne poput krila to i nema uticaja.

Bitno je i kakva su ojacanja krova, krov je veoma vazan za torzionu strukturu.
Od auta koje sam posedovao to uvijanje je bilo izrazeno na Fordu, imao sam problema tipa da ne mogu da otvorim vratanca za sipanje goriva kada se popne na ivicnjak.

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od perfiko » 02 Feb 2015, 07:52

Toliko uvijanje na tako maloj površini? :o Kako si onda otvarao vrata?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od nikaragva » 02 Feb 2015, 09:13

Kod mene toga nema, ili ja ne vidim, ali je auto težak ko crna zemlja. Ima preko 1500kg.
Nisam primetio da škripi ništa ni na dizalici, ni na krivinama.
Možda je najpametnije rešenje, kao renault. Plastika, gde god može.

Korisnikov avatar
ivica122
Postovi: 1526
Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
Garaža: Honda Accord CL7
Lokacija: Pirot, Србија

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od ivica122 » 02 Feb 2015, 09:39

Na mestu ispred zgrade gde cesto parkiram auto ima malih brezuljaka, posto je bas tu neki soder - zemlja, nema asfalta illi betona i sa prvom Hondom Civic, model od 1987.god. sam primecivao male promene vezane za ovo uvijanje. Ali sve se normalno otvaralo i nije smetalo ili skripalo. Vec naredni Civic, model od 2001.god. nije auopste imao problema sa ovim, dakle i na dizalici kao na primerima gore nema mrdanja, bar ne uocljivih. Takodje sad na Akordu, koji je bar 200kg tezi i nesto vise od pola metra duzi od prethodnog auta, nema nikakvih znakova uvijanja. Pretpostavljam da je tako na svim iole novijim vozilima. To uvijanje je svuda smanjeno na neki minimum uglavnom zbog bezbednosti, odnosno ojacanja vozila prilikom sudara, a ne zbog samog uvijanja. To je ranije bilo bitno samo na kolima spremanim za trke ili sportsku voznju.

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45782
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od Geza » 02 Feb 2015, 09:41

Na Floridi ne mogu da izvučem pojas kada jedna strana kola stoji pod nagibom. :ccc:
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od perfiko » 02 Feb 2015, 09:58

Bez namere da ispadnem picajzla, ali kako to misliš jedna strana stoji pod nagibom? Misliš čitava, recimo, desna strana je na ivičnjaku, ili samo jedan točak na ivičnjaku?
Kako god, ne bih rekao da tvoj problem ima veze sa uvijanjem, isto mislim i za ljubiteljev problem sa poklopcem rezervoara.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Geza
Moderator
Postovi: 45782
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:49
Lokacija: Apsurdistan

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od Geza » 02 Feb 2015, 10:12

Ovako, samo ne toliko. :)

Slika
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Slika Slika

Odgovori