Uvijanje šasije/karoserije

Tehnička pitanja i objašnjenja
ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od ljubitelj » 02 Feb 2015, 10:13

perfiko je napisao:Toliko uvijanje na tako maloj površini? :o Kako si onda otvarao vrata?
Nisam ni otvarao, znao sam za problem pa sam prilagodio nacin koriscenja auta. Samo po ravnom parkiranje. Ford Sierra MK2 je u pitanju.

Korisnikov avatar
nikaragva
Postovi: 14754
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od nikaragva » 02 Feb 2015, 10:14

Geza je napisao:Ovako, samo ne toliko. :)

Slika
Dobra sprava, za kućnu radinost :D

milosg
Postovi: 1483
Pridružio se: 14 Jan 2014, 01:20
Garaža: XC90
Lokacija: Beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od milosg » 02 Feb 2015, 10:30

Ja ove probleme nisam primetio na laguni. Možda nisam obraćao pažnju...

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od kapor » 02 Feb 2015, 19:31

Kola se i prave da imaju uvijanja pri voznji, da se prave da budu kruta brzo bi ih penjamnjem na trotoare iskidali.
A zpun var na spojevima lima nisam bas siguran. Na trkackim kolima se koristi sistem ojacanja spojeva 2+2 tj 2cm vara pa 2cm razmak pa opet 2cm vara.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 02 Feb 2015, 19:40

Sasija se pravi da bude kruta, a oslanjanje treba da kompenzuje uticaj neravnina. Sto meksa sasija, to mekse treba da bude i oslanjanje da ne bi razorilo sasiju, sto tvrdja sasija, to je moguce staviti tvrde oslanjanje. Generalno, sto je kruca sasija to je konstantnija geometrija oslanjanja kada je sasija opterecena i to je bolja upravljivost.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od kapor » 02 Feb 2015, 20:13

Meni tako objasnjavali, da za svakodnevnu upotrebu auta treba da skoljka malo "dise", a ako hoces za stazu ili ekstremnu upotrebu bolje da je skoljka sroz kruta.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 02 Feb 2015, 20:16

Ne vidim zasto bi skoljka trebalo da dise ako je adekvatno oslanjanje, ono je tu da upija neravnine. Mekana skoljka:
1) manje bezbedna 2) manje upravljiva
ljubitelj je napisao:To torziono uvijanje je kod kola gde se limarija obicno ofrlje sklapa, samo punktuje povremeno po duyini profila noseci deo karoserije.
Kod iole boljih kola tog uvijanja kada se podigne dizalicom nema, niti ista krcka skripucka i slicno. Kod njih se limovi spajaju punim varom i/ ili se lepe punom duzinom.
Na BMW F10 se i dalje punktuje.

https://www.youtube.com/watch?v=KEQdn57Kz1Q#t=22

E klasa takodje.

https://www.youtube.com/watch?v=LEgGqSybLTo

GTR takodje.

https://www.youtube.com/watch?v=52Yyo5s9HgQ#t=943
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od kapor » 02 Feb 2015, 20:26

Sto onda fabrika ne uradi ojacanja na skoljci kao za trkacka kola, ako nema razlike?

Ja kad sam se raspitivao za dodatno ojacavnje skoljeke da bi sprecio uvijanje, ljudi mi rekli da odma mogu da se oprostim od penajna na trotoare i prelazske preko lezecih.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 02 Feb 2015, 20:33

Prva stvar je rekao bih da je skuplje, a druga stvar, trkacka kola imaju kruto oslanjanje, kruto oslanjanje trazi krucu sasiju da je ne bi razbile sile koje kruto oslanjanje prenosi na istu. A to sto su ti rekli je zato sto je taj auto podesen da podnosi odredjenu krutocu oslanjanja da bi se dobio kompromis izmedju lezanja i udobnosti, dakle sasija je prvenstveno projektovana za svaki dan i udobnost, a ne za stazu i maksimalnu preciznost vesanja. Dakle, to sto na Cliu skoljka vise dise ne znaci da je to dobro, nego su procenili da 99% vlasnika nece traziti auto za stazu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od kapor » 02 Feb 2015, 20:43

Tad nije blio reci o cliju, i nigde nisam rekao da je dobro da bude sasija meksa.nego sam rekao da fabrika pravi tako sasiju da dozvoljava uvijanja, da bi napravila kompromis izmedju udobnosti i upravljivosti i da mozes da koristis auto za svak dan, kao sto i sam kazes.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 02 Feb 2015, 20:56

kapor je napisao:Kola se i prave da imaju uvijanja pri voznji, da se prave da budu kruta brzo bi ih penjamnjem na trotoare iskidali.
Ja sam odgovorio apropo ovoga. To sto su ti pricali za trotoare je malo karikirano, verujem da su ti rekli vise zbog toga da bi izgubio mnogo na udobnosti i upotrebljivosti, a ne zato sto bi ti se raspala sasija, sta vise, da je ukrutis manje bi bila sklona raspadanju. Da se se proizvodjaci pitaju sasije bi bile max krute (kao sto ih godinama i sve vise krute). Jedino je problem sto to zahteva nove tehnologije, materijale, pa i povecanje tezine ako se ne koriste neke nove tehnologije i materijali, sto opet bude skupo. Seti se starih kola, pre 20-30 godina, sve su to uglavnom bila meko trimovana oslanjanja, jer da su bila tvrdja morale bi se sasije pojacavati. Sad su kola kruca, bolje leze, ali nisu vise toliko mekana.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od kapor » 02 Feb 2015, 21:02

Ovo za trotoare je malo bilo i iz prakse.

Da se i ja pitam bila bi skoljka max kruta. Al jos uvek nije izvodljivo.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od dragvorl » 02 Feb 2015, 21:03

A sta se desilo sa trotoarom?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od kapor » 02 Feb 2015, 21:07

Sa trotoarom nista,a je sasija pocela da puca na drugim mestima de nije bilo varova i ojacanja.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Uvijanje šasije/karoserije

Post od ljubitelj » 03 Feb 2015, 20:53

@dragvorl, danasnja produkcija se bazira na sto jeftinijoj izradi, a pogotovu tamo gde se ne vidi.
BMW serije I se sklapa sa samo 4 srafa koja drze karoseriju.I kazu da je to po proracunima dovoljno, i ja verujem u to ali je i posebno konstruisan u mnogo cemu.
Glavni vid spajanja limova je duze vreme lepljenje koje je zamena za puni uzduzni var.

Nema trika da me ubedjujes kako je tackasti var na par mesta isto sto i var punom duzinom na mnogo tacaka po ovom pitanje torzione cvrstine bez obzira na imena koja si ponudio.

Ono sto se slazemo, saija mora da bude maksimalno kruta i geometrija konstantna a sve ostalo sto se tice uticaja sila podloge na karoseriju treba da odradi vesanje.
Za sva vozila, ne samo za trkanje. Naravno u praksi je cena izrade glavni kriteriju koji upravlja sto brzoj izradi, citati sporadicnom punktovanju na par mesta.

Odgovori