Uvijanje šasije/karoserije
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Uvijanje šasije/karoserije
https://www.youtube.com/watch?v=_f3CAnH7WIM
https://www.youtube.com/watch?v=VwSsyHKUeMQ#t=101
https://www.youtube.com/watch?v=VwSsyHKUeMQ#t=101
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Ovo "radi" i na obicnijim kolima kad se dignu na dizalicu sa jednom taxkom oslonca, barem na starijim
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Radi na svim, samo je pitanje u kojoj meri. Kada se cuje puckanje na nezgodnim uzbrdicama-to je to.
https://www.youtube.com/watch?v=bTMcEAiHsn4#t=85
https://www.youtube.com/watch?v=bTMcEAiHsn4#t=85
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Martin
- Postovi: 2867
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Ispred kuće imam kanalić i ivičnjak iz kog se diže "trotoar" koji je pod kosinom. Svaki put kada okrećem auto prednjim levim točkom se popnem na taj trotoar i čujem kako škripe kederi - odnosno, karoserija se blago uvija. Mislim da je to donekle normalna pojava na većini automobilima, ali isto tako kontam da se to retko javlja (samo u ekstremnim slučajevima).
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Javlja se i u krivinama i u mnostvu drugih situacija, samo nije toliko ekstremno da se cuje, a nekad i drugi sumovi pokrivaju.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Uvijanje šasije/karoserije
To u krivinama je kod kabrioleta primetnije
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23807
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Obica vozac nije ni svestan sta se sve desava sa limom dok je za volanom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Rakhil
- Postovi: 8335
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Kad se penjem kroz garazu u delta sitiju ili na obilicevom vencu, peva mi karoserija samo tako. Sa starim stojadinom smo se zezali cale i ja, parkiras ga jednim tockom na trotoar sa otvorenim vratim i nema sanse da ih zatvoris dok ne sidjes
Re: Uvijanje šasije/karoserije
To torziono uvijanje je kod kola gde se limarija obicno ofrlje sklapa, samo punktuje povremeno po duyini profila noseci deo karoserije.
Kod iole boljih kola tog uvijanja kada se podigne dizalicom nema, niti ista krcka skripucka i slicno. Kod njih se limovi spajaju punim varom i/ ili se lepe punom duzinom.
Zavisi i od debljine lima koji se koristi za profile. 1,0mm je dovoljno obicno, uz dobro profilisanje.
Mislim na nosece delove, za one ukrasne poput krila to i nema uticaja.
Bitno je i kakva su ojacanja krova, krov je veoma vazan za torzionu strukturu.
Od auta koje sam posedovao to uvijanje je bilo izrazeno na Fordu, imao sam problema tipa da ne mogu da otvorim vratanca za sipanje goriva kada se popne na ivicnjak.
Kod iole boljih kola tog uvijanja kada se podigne dizalicom nema, niti ista krcka skripucka i slicno. Kod njih se limovi spajaju punim varom i/ ili se lepe punom duzinom.
Zavisi i od debljine lima koji se koristi za profile. 1,0mm je dovoljno obicno, uz dobro profilisanje.
Mislim na nosece delove, za one ukrasne poput krila to i nema uticaja.
Bitno je i kakva su ojacanja krova, krov je veoma vazan za torzionu strukturu.
Od auta koje sam posedovao to uvijanje je bilo izrazeno na Fordu, imao sam problema tipa da ne mogu da otvorim vratanca za sipanje goriva kada se popne na ivicnjak.
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Toliko uvijanje na tako maloj površini? Kako si onda otvarao vrata?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Kod mene toga nema, ili ja ne vidim, ali je auto težak ko crna zemlja. Ima preko 1500kg.
Nisam primetio da škripi ništa ni na dizalici, ni na krivinama.
Možda je najpametnije rešenje, kao renault. Plastika, gde god može.
Nisam primetio da škripi ništa ni na dizalici, ni na krivinama.
Možda je najpametnije rešenje, kao renault. Plastika, gde god može.
- ivica122
- Postovi: 1526
- Pridružio se: 26 Sep 2014, 21:30
- Garaža: Honda Accord CL7
- Lokacija: Pirot, Србија
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Na mestu ispred zgrade gde cesto parkiram auto ima malih brezuljaka, posto je bas tu neki soder - zemlja, nema asfalta illi betona i sa prvom Hondom Civic, model od 1987.god. sam primecivao male promene vezane za ovo uvijanje. Ali sve se normalno otvaralo i nije smetalo ili skripalo. Vec naredni Civic, model od 2001.god. nije auopste imao problema sa ovim, dakle i na dizalici kao na primerima gore nema mrdanja, bar ne uocljivih. Takodje sad na Akordu, koji je bar 200kg tezi i nesto vise od pola metra duzi od prethodnog auta, nema nikakvih znakova uvijanja. Pretpostavljam da je tako na svim iole novijim vozilima. To uvijanje je svuda smanjeno na neki minimum uglavnom zbog bezbednosti, odnosno ojacanja vozila prilikom sudara, a ne zbog samog uvijanja. To je ranije bilo bitno samo na kolima spremanim za trke ili sportsku voznju.
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Na Floridi ne mogu da izvučem pojas kada jedna strana kola stoji pod nagibom.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Bez namere da ispadnem picajzla, ali kako to misliš jedna strana stoji pod nagibom? Misliš čitava, recimo, desna strana je na ivičnjaku, ili samo jedan točak na ivičnjaku?
Kako god, ne bih rekao da tvoj problem ima veze sa uvijanjem, isto mislim i za ljubiteljev problem sa poklopcem rezervoara.
Kako god, ne bih rekao da tvoj problem ima veze sa uvijanjem, isto mislim i za ljubiteljev problem sa poklopcem rezervoara.
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Uvijanje šasije/karoserije
Ovako, samo ne toliko.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...