Stranica 45 od 51

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 22:01
od Saša
Svi SUS motori su zlo, ali su dizeli ubedljivo najveće od njih. Zato zagovaram da se koristi najmanje zlo (Oto motor na gasovita goriva) dok ne budemo u prilici da vozimo nešto što još manje zagađuje. A to veliko zlo od dizela najviše dolazi do izražaja u zemljama poput naše, gde pravna država jednostavno ne funkcioniše.

TT


Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 22:01
od Ji 4Tze
starac vujadin je napisao:Kad budu ukinuli benzinske motore umreće deo mene. Posle će mi biti sve ravno. Imaću neko vozilo baš ako mora, a verovatno će tada da zaživi neki sistem rentiranja tih sranja od mesta do mesta i to ću da koristim kad mi bude baš trebalo. Nadao sma da će svet biti pametan da izabre neki drugi izvor energije za vozila, ali kao i obično izguraće najgore rešenje.
U to ime....


Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2018, 22:19
od dragvorl
Saša je napisao:
13 Mar 2018, 21:45
Čak i nov novcijat dizel, dakle potpuno ispravan i sa svim mogućim filterima i "EURO 16000" standardom opet izbacuje jako puno tih kancerogenih čestica, u tome je poenta i zato ih i zabranjuju.

Dopisao si pola posta, drugačije je bilo u početku. Ispadalo je da iza svakog vozila na TNG izlazi brdo nesagorelog gasa, što nije tačno. Iza mog Punta recimo nećeš osetiti nikakav miris.
Mozes procitati limite ovde i to je sve jako blizu za oba goriva. Samo pitanje koliko se postuje.

Inace ja na novijim vozilima na TNG nisam osetio nikakav karakteristican smrad slican kao na onim vozilima koja su na TNG, a nisu imala katalizatore.

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 13 Mar 2018, 22:36
od Saša
Ma vožnja na čist benzin mene apsolutno ne interesuje. Koliko ono NOx čestica izbacuje benzinac na TNG ili metan? Nula? :D O tome pričam celo vreme. :)

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 13 Mar 2018, 22:44
od dragvorl
:kuku:

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 14 Mar 2018, 14:42
od ljubitelj
NOx naravno da izbacuje TNG. Čim postoji sagorevanja goriva, proces oksidacija, mora da postoji oksidacija azota koji čini približno 78% vazduha oko nas.
Auto na TNG čak i više od drugih može da ima problem sa NOx iz prostog razloga što mu treba više vazduha usled veće litarske potrošnje goriva.
Više vazduha uz višu temperaturu sagorevanja plina znači i veću količinu NOx.
Ali TNG sagoreva čisto, bez ostatka i nema čvrstih čestica ni u tragovima.
Sad šta je vće zlo u odnosu na šta, diskutabilno je ako su auti inače tehnički ispravni i imaju kvalitetno (koliko može) sagorevanje kao što su izašli iz fabrike.

Sa druge strane auto na TNG iza sebe ne ostavlja nikakav miris, nema šta jer izlazi CO2, H2O i NOx a sve su to gasovi bez boje i mirisa.
Ono što ponekad može da se oseti kada plin sagori su veštački dodaci, aditivi za miris/ smrad, koji se namerno dodaje u TNG kao preventivna sigurnosna mera.

Naime, kako TNG nema mirisa u slučaju da procuri iz boce u autu ili iz kućne boce u kuhinji ili iz grejnog kotla na gas u kući/podrumu lako dodje do toga da TNG curi i ne oseti se.
Zato se dodaje agresivni smrad koji bi trebao da upozori na tu sitaciju da curi nekonstrolisano iz boce.

Dizel ima i imaće još dugo primenu u transportu ali neće više biti jeftina alternativa za običan velikoserijski auto i masovnu upotrebu. Cena oksidacionih i redukcionih hemijskih procesa koji su neophodni uz pratećše uredjaje će znatno povisiti cenu da bi se dobio čistiji dizel. A dizel se uzimao prevashodno zbog niže cene prevezenog kilometra.

Nije crno belo, sada je histerija oko dizela radi dnevne politike usmerena na putničke automobile a oni su tek delić ukupne priče o zagadjenju. Proći će i to, treba malo naterati milione Nemaca da zavuku ruku u džep i kupe nove aute.
Već vidjeno.

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 18 Mar 2018, 21:26
od ikac2000
Izaslo je uputstvo za C Max sa GPF-om:

Gasoline Particulate Filter - 1.0L EcoBoost™

WARNING
Do not park or idle your vehicle over dry leaves, dry grass or other combustible materials. The regeneration process creates very high exhaust gas temperatures and the exhaust will radiate a considerable amount of heat during and after regeneration and after you have switched the engine off. This is a potential fire hazard.
To reduce the risk of causing damage to the gasoline particulate filter:

Do not crank the engine for more than 10 seconds at a time.
Do not frequently start and stop the engine.
Do not push-start or tow-start your vehicle. Use booster cables.
Do not switch the ignition off when your vehicle is moving.
Do not ignore warning lamps, indicators or information messages.

Gasoline Particulate Filter Regeneration
Particles in the exhaust gas collect in the gasoline particulate filter causing a gradual restriction over time. This restriction is removed through a regeneration process controlled by the engine control system. The regeneration process converts the particles in the exhaust gas into harmless gases.
Regeneration occurs during normal driving, to varying degrees depending on how you drive. Passive regeneration occurs when you drive at moderate to high speed but if you generally drive short distances at low speed, the engine control system could actively raise the exhaust gas temperature to remove the particles that have collected in the filter to make sure that it continues to correctly operate.
To assist passive regeneration, we recommend that you make occasional journeys that allow you to:

Drive at a varied range of conditions, including highway conditions for a minimum of 20 minutes.
Avoid prolonged engine idling.
Select a suitable gear to maintain engine speed between 1500 and 4000 RPM.

If the filter is saturated or is approaching saturation, a warning lamp illuminates or a message appears in the information display.
Note: A warning lamp illuminates and a message appears in the information display on some vehicles.
If you do not take action when a warning lamp illuminates or a message appears in the information display, you could cause damage not covered by the vehicle Warranty.
Gasoline Particulate Filter Warning Lamps and Indicators
Malfunction indicator lamp.
Gasoline Particulate Filter Information Messages

Message
Exhaust Filter at Limit Drive to Clean


Drive at a varied range of conditions, including highway conditions for 20 minutes or until the message disappears.
Avoid prolonged engine idling.
Select a suitable gear to maintain engine speed between 1500 and 4000 RPM.

Exhaust Filter Over Limit Service Now


Drive at a moderate speed.
Avoid heavy acceleration and deceleration.
Have your vehicle checked as soon as possible.

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 19 Mar 2018, 08:57
od grujicd
Veselo.

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 19 Mar 2018, 11:36
od ljubitelj
Ti beše boraviš u Kelnu ?
Pre neki dan slučajno naletim na tumačenja servisera u Kelnu baš oko pravila filtera čestica i zelene plakete.
Rekom Rajnom prolaze sa juga na sever desetine tankera kroz srce "Umwelt Zone" zone zabrane za aute koji nemaju nikakve filtere ničega i prevoze teška ulja, mazut, naftu i svašta nešto iz i u rafineriju Shell-a.

I serviser postavlja logičko pitanje, zabrana ulaska autom a ulaze tankeri bez ikakve kontrole. Apsurd ili politika udri gde može...

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 19 Mar 2018, 12:06
od ikac2000
Da, s tim sto je u Dizeldorfu Rajna krivudava i zahvata veliki deo grada, tamo je veci problem.

Kazu da i kada bi sve aute zabranili, ne bi se mnogo postiglo bas zbog brodova koji su kao vise stotina Golfova dvojki dizelasa.

Ali ima ekoloska sekta....

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 19 Mar 2018, 12:31
od shandu90
Treba pobiti tu gamad. Zalice oni za Brkom, on se bar nije zamlacivao glupostima.

Sent from my P10 Lite using Tapatalk


Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 19 Mar 2018, 12:32
od HKS
Nek orave elektricne brodove :D

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока


Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 19 Mar 2018, 13:01
od ikac2000
Sada je zagadjenje nesto samo malo iznad granice, i opet je daleko od Poljske ili Srbije.

Iskreno podrzavam inicijativu ekologije, ali je problem sto su ljudi dovedeni u zabludu od strane proizvodjaca da je njihov novi auto kupljen septembra 2015 cist, a zapravo vise desetina puta vise zagadjuje od norme.

I sada im osporavaju slobodu kretanja takvim autima, koji su kupljeni u dobroj nameri.

Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 19 Mar 2018, 13:02
od shandu90
More neka veslaju migranti, eto resenja krize.

Sent from my P10 Lite using Tapatalk


Re: Emisije CO2 i NOx

Poslato: 24 Mar 2018, 23:20
od Geza
Šokantno: ADAC dokazao da su dizelaši, ukupno, ekološki prihvatljiviji od električnih automobila!
http://autoportal.hr/clanak/sokantno_ad ... ila__54668

Tzv 'afera Dieselgate' uskoro bi se mogla pokazati najvećom tehnološkom muljažom u povijesti, iza koje su bili globalni politički, tehnološki i financijski interesi...


ADAC, njemački nacionalni autoklub, prvi put u povijesti, proveo je sveukupnu ekološku analizu i napravio bilancu svih pogonskih opcija automobila. Zaključci: prvo, ne postoji pogon koji je ukupno gledajući ekološki najprihvatljiviji, i drugo, električni auti, ni približno nisu najčišći!

Konačno se, sustavno i pošteno, ocijenilo onako kako su vodeći svjetski stručnjaci za automobilske pogone naglašavali već 2014., kad su uvedene aktualne ekološke norme Euro 6: ako električni automobili koriste struju iz termoelektrana na ugljen, na prosječnoj tehnološkoj razini, ukupne su emisije veće nego s dizelskim motorom!

Usto su proizvodnja i zbrinjavanje litij-ionskih baterija ekološki vrlo složeni i opterećujući za okoliš! Osim ako se ne računa da će otrovne i kancerogene ostatke isluženih baterijskih sustava, koji se ne mogu reciklirati, bogate zemlje u kontejnerima isporučivati 'banana-državama', u zamjenu za drugorazredne tehnologije i proizvode napravljene po nižim specifikacijama, koje će ih potom bacati u napuštena rudarska okna, na nezaštićena odlagališta...



Ukupne emisije dizelskih automobila srednje klase (proizvodnja i recikliranje auta + proizvodnja dizelskog goriva + potrošnja u vožnji) 20 posto su manje nego kod električnih (proizvodnja i recikliranje auta + realna proizvodnja struje)

Električni su automobili ekološki najprihvatljiviji u kompaktnoj klasi te donekle u nižoj, ali od srednje (Octavije na više), električna vozila, računajući prosječno proizvedenu struju (i ona iz atomskih centrala itekako opterećuje okoliš!) ukupno generiraju 20 posto više stakleničkih plinova, prvenstveno ugljičnog dioksida (CO2) nego dizelaši!

Mnogo je toga, dakle, muljaža, odnosno 'tehnološka zavjera' na najvišoj razini. Pogotovo kad se uzme u obzir da su 2014., normama Euro 6, količine dušikovih oksida (NOx) ograničena na samo 0,080, a čestica čađe na samo 0,005 grama po kilometru. A to su vrijednosti koje je teško i izmjeriti.

Zaključak: u odluci da se 'ubiju' dizelski automobili ekologija nije bila u prvom planu, vjerojatno nije bila ni bitna. Ključ je u odluci da se da zamah proizvodnji hibridnih i električnih automobila, kako bi se unaprijedila tehnološka razina te povećali golemi profiti od proizvodnje u najrazvijenijim zemljama NATO saveza te ubrzao prelazak na hibridna i električna vozila. A to neće donijeti toliko ekoloških, koliko gospodarskih i političkih prednosti. Smanjit će ovisnost o arapskoj i ruskoj nafti, što će smanjiti tržišnu potražnju i oboriti cijene energenata, čijom prodajom Putin financira ratnu mašineriju.

Kad se još uzme u obzir da su slično s prezentacijom dizelskih emisija muljali svi, a da je nadrapao jedino Volkswagen, afera 'Dieselgate' ima više veze s intenzivnom njemačko-ruskom tehnološkom i gospodarskom suradnjom te forsiranjem Sjevernog toka, odnosno 'discipliniranjem' Njemačke, nego s ekološkim problemima.

Velika štetnost dizelskog ispuha po ljudsko zdravlje? Dajte, molim vas..., pa na što su sve spremni 'veliki igrači' te farmaceutska i prehrambena industrija, samo radi svojih interesa i enormnih profita...

Sjećate se odluke da se napadne Irak, jer je, navodno, posjedovao 'oružje za masovno ubojstvo'. Invazija je uspješno provedena, da bi se kasnije utvrdilo kako od opakog oružja nema ništa. Kao da se to nije znalo i prije?! Što se potom dogodilo i tko je za to odgovarao? Pojeo vuk magare!

Svakodnevno nas kljukaju informacijama o širenju ozonskih rupa i štetnosti od sunčanih zraka, samo kako bi se kupovale kreme za sunčanje sa stotinama kancerogenih supstanci. A priče o tome kako je maslac opasan za srce, pa treba koristiti margarin. Danas govore suprotno, a cijena maslaca se udvostručila.

Pola su stoljeća trubili kako je slanina 'smrt' za krvožilni sustav da bi danas postala zdravija, maltene, od lososa?! Nije li to zato da bi se podržala enormna proizvodnja svinjetine u EU i zaustavio pad cijena?

A prenaglašavanje štetnosti šećera, kako bi se otvorio put za plasiranje tzv. light-proizvoda, s brojnim nezdravim dodacima i kancerogenim umjetnim sladilima... Ljudi su sve deblji, a tu se 'okreću' milijarde!

Plašite li se još da će vas 'ubiti' te, jedva nemjerljive, količine dušikovih oksida i čađe, koje ispuštaju suvremeni dizelski automobili?

Slika