Pravci razvoja pogonskih sistema vozila u budućnosti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17624
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Pravci razvoja pogonskih sistema vozila u budućnosti

Post od nidza » 15 Nov 2015, 09:56

Moraju, 2.0 motor ne može da ima ove performanse i ispunjava Eco norme. Nije slučajno što su mnogi proizvođači još dosta davno prešli na 2.2

VW znamo kako se proveo jer je krenuo drugim putem da ostane u okvirima propisanih normi.

Korisnikov avatar
Velja
Postovi: 12336
Pridružio se: 06 Avg 2013, 18:43

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Velja » 15 Nov 2015, 10:20

Pravim putem...

Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26723
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 15 Nov 2015, 11:30

Au Nidzo, odakle vadis ti te fantazije?
Evo, Mazda 2.0, Bmw 2.0 i mnogi ostali, pa ispunjavaju norme...
Mislim, ok je hvaliti neki brand, ali pretera ga.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
methane.master
Postovi: 21871
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Birthday

Pravci razvoja pogonskih sistema vozila u budućnosti

Post od methane.master » 15 Nov 2015, 11:31

To je bre upsizing :kezo:

Sent using Tapatalk
Širim haos!

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21991
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Day Walker » 15 Nov 2015, 16:26

:kezo:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17624
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od nidza » 15 Nov 2015, 16:44

Postoji lepa prezentacija novog Audija na YT u kome se smenjuju razni inžinjeri. Obratite pažnju na reči inžinjera za motore i biće vam sasvim jasno kojim putem će ići razvoj dizel motora u budućnosti.

Ima tome par meseci i veoma je interesantno poslušati ponovo, pogotovo u svetlu problema u kojima se VW i drugi proizvođači dizel motora sad nalaze.

Bukvalno će da se desi upsizing.

@Xepoj, misliš Merc je slučajno došao do cifre 2.2 za zapreminu? Misliš ne umeju da izvuku 150KS iz 2.0 ko VW? Ljudi gledali malo dalje u budućnost kretnji ekonomskih normi i na vreme postavili minimalnu zapreminu svojih motora.

Gledajte kako će novi dizelaši kod svih da idu u plus size od sledeće generacije.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 8530
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 5 e60, bmw 5 f10, bmw 3 e46
Lokacija: Novi Sad

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Ivan » 15 Nov 2015, 16:53

Mislim da nisi u pravu, ocigledno najnovija generacija 2015 2.0tdi zadovoljava norme kao i bmw 2.0, ford 2.0, a sto se tice upsizinga zato bmw uvodi 1.5 dizele, reno batalio 2.0dci u korist 1.6dci kojeg cak i mercedes koristi itd.

Toliko o 2.2 motorima i upsizingu, a mercedes smanjio v8 i v12 amg motore, kao i m5/m3, rs6, zanima me da li ce novi rs4 biti detunovan 4.0 ili nasviran 3.0...


Послато са GT-N7100

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18557
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 15 Nov 2015, 16:55

Nidzo, daj link te prezentacije, bas me interesuje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Day Walker
Postovi: 21991
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: Astra J 1.6 turbo, Corsa D 1.3 cdti
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Day Walker » 15 Nov 2015, 17:00

Nidzo, jedna lasta ne cini prolece.
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 26723
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Xepoj87 » 15 Nov 2015, 18:40

Ma da, Mercedes pre 60 godina uveo 2.2, da bi 2015. ispunjavao eko norme :D
Jednostavno im tako odgovara po konstrukciji i to je to.
Prave i 1.8 i 2.0 dizele.

Sent from my Sony
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17624
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od nidza » 15 Nov 2015, 18:43

Zapamtite šta sam rekao, pa da se vratimo na ovo za godinu, dve, tri kada trend bude jasniji.

Benzinci po planu, oni nemaju problem dok ne izmisle nešto novo kancerogeno.

Najlakše je smanjiti temperaturu sagorevanja povećanjem zapremine, a temperatura je ono što utiče na NOx.

Čemu tjuneri mogu da se raduju je veliki potencijal za overclock. :-)

Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18557
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od dragvorl » 15 Nov 2015, 19:03

Ima li linka tog Audi predstavljanja?
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13105
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od Laki021 » 15 Nov 2015, 19:43

To bese Car Buyer preview.

Evo ga:

https://youtu.be/7MSY-Cq3l58

Predjen li ovaj u Auto Expres ili sta?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 18557
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Pravci razvoja pogonskih sistema vozila u budućnosti

Post od dragvorl » 15 Nov 2015, 20:47

Nasao sam, zovu B-cycle engine, sto je u stvari Miller ili Atkinson cycle, imala je to Mazda jos ranije i neki hibridi izmedju ostalog, Audi jeste malo modifikovao.

http://www.greencarcongress.com/2015/05 ... gen3b.html

Ajde i da prokomentarisem malo, sto Nidza rece, povecan motor, a smanjenje emisije, u ovom slucaju tacno, ali tu je ovaj Millerov sistem, koji prakticno od cele zapremine u usisnom i kompresionom taktu koristi samo odredjeni procenat celog hoda, a sagorevanje je 100% hoda, tako da je iskoriscenost goriva povecana. Svakako su poradili i nasmanjenu frikcionih gubitaka, sto je jedan od osnovnih razloga nastupanja downsizinga.

Slika

Da prokomentarisem i ovu sliku tzv. skoljkasti dijagram. On pokazuje specificnu potrosnju goriva u g/kwh, na vertikalnoj osi je moment (tj. srednji pritisak u cilindrima) skroz gornja kontura crvenom linijom oivicena je kriva obrtnog momenta na 100% gasa koja je pojavljuje u katalozima inace, krive koje bi se nasle ispod su one na manjim rezimima 90%, 80% itd. polozaja gasa. Kako motor ima manju specificnu potrosnju na vecem opterecenju (polozaju papucice gasa), sto ne znaci da ce trositi manje l/km vec da ce sa recimo 1.5x vecom ukupnom masom auto na istoj ruti potrositi 1.3x vise goriva od 1x opterecenog auta. Najmanja specificna potrosnja je ovde oznacena najtamnijom bojom.

Slika
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 17624
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Alfa Romeo Giulia

Post od nidza » 15 Nov 2015, 21:26

Laki021 je napisao:To bese Car Buyer preview.

Evo ga:

https://youtu.be/7MSY-Cq3l58

Predjen li ovaj u Auto Expres ili sta?
Tnx. Džaba sam otišao da ga tražim kad sam seo za lap (tj. lap seo na mene). :)

Odgovori