Stranica 1 od 2

Pravci razvoja pogonskih sistema vozila u budućnosti

Poslato: 15 Nov 2015, 09:56
od nidza
Moraju, 2.0 motor ne može da ima ove performanse i ispunjava Eco norme. Nije slučajno što su mnogi proizvođači još dosta davno prešli na 2.2

VW znamo kako se proveo jer je krenuo drugim putem da ostane u okvirima propisanih normi.

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 10:20
od Velja
Pravim putem...

Slika

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 11:30
od Xepoj87
Au Nidzo, odakle vadis ti te fantazije?
Evo, Mazda 2.0, Bmw 2.0 i mnogi ostali, pa ispunjavaju norme...
Mislim, ok je hvaliti neki brand, ali pretera ga.

Sent from my Sony

Pravci razvoja pogonskih sistema vozila u budućnosti

Poslato: 15 Nov 2015, 11:31
od methane.master
To je bre upsizing :kezo:

Sent using Tapatalk

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 16:26
od Day Walker
:kezo:

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 16:44
od nidza
Postoji lepa prezentacija novog Audija na YT u kome se smenjuju razni inžinjeri. Obratite pažnju na reči inžinjera za motore i biće vam sasvim jasno kojim putem će ići razvoj dizel motora u budućnosti.

Ima tome par meseci i veoma je interesantno poslušati ponovo, pogotovo u svetlu problema u kojima se VW i drugi proizvođači dizel motora sad nalaze.

Bukvalno će da se desi upsizing.

@Xepoj, misliš Merc je slučajno došao do cifre 2.2 za zapreminu? Misliš ne umeju da izvuku 150KS iz 2.0 ko VW? Ljudi gledali malo dalje u budućnost kretnji ekonomskih normi i na vreme postavili minimalnu zapreminu svojih motora.

Gledajte kako će novi dizelaši kod svih da idu u plus size od sledeće generacije.

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 16:53
od Ivan
Mislim da nisi u pravu, ocigledno najnovija generacija 2015 2.0tdi zadovoljava norme kao i bmw 2.0, ford 2.0, a sto se tice upsizinga zato bmw uvodi 1.5 dizele, reno batalio 2.0dci u korist 1.6dci kojeg cak i mercedes koristi itd.

Toliko o 2.2 motorima i upsizingu, a mercedes smanjio v8 i v12 amg motore, kao i m5/m3, rs6, zanima me da li ce novi rs4 biti detunovan 4.0 ili nasviran 3.0...


Послато са GT-N7100

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 16:55
od dragvorl
Nidzo, daj link te prezentacije, bas me interesuje.

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 17:00
od Day Walker
Nidzo, jedna lasta ne cini prolece.

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 18:40
od Xepoj87
Ma da, Mercedes pre 60 godina uveo 2.2, da bi 2015. ispunjavao eko norme :D
Jednostavno im tako odgovara po konstrukciji i to je to.
Prave i 1.8 i 2.0 dizele.

Sent from my Sony

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 18:43
od nidza
Zapamtite šta sam rekao, pa da se vratimo na ovo za godinu, dve, tri kada trend bude jasniji.

Benzinci po planu, oni nemaju problem dok ne izmisle nešto novo kancerogeno.

Najlakše je smanjiti temperaturu sagorevanja povećanjem zapremine, a temperatura je ono što utiče na NOx.

Čemu tjuneri mogu da se raduju je veliki potencijal za overclock. :-)

Tapatalk

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 19:03
od dragvorl
Ima li linka tog Audi predstavljanja?

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 19:43
od Laki021
To bese Car Buyer preview.

Evo ga:

https://youtu.be/7MSY-Cq3l58

Predjen li ovaj u Auto Expres ili sta?

Re: Pravci razvoja pogonskih sistema vozila u budućnosti

Poslato: 15 Nov 2015, 20:47
od dragvorl
Nasao sam, zovu B-cycle engine, sto je u stvari Miller ili Atkinson cycle, imala je to Mazda jos ranije i neki hibridi izmedju ostalog, Audi jeste malo modifikovao.

http://www.greencarcongress.com/2015/05 ... gen3b.html

Ajde i da prokomentarisem malo, sto Nidza rece, povecan motor, a smanjenje emisije, u ovom slucaju tacno, ali tu je ovaj Millerov sistem, koji prakticno od cele zapremine u usisnom i kompresionom taktu koristi samo odredjeni procenat celog hoda, a sagorevanje je 100% hoda, tako da je iskoriscenost goriva povecana. Svakako su poradili i nasmanjenu frikcionih gubitaka, sto je jedan od osnovnih razloga nastupanja downsizinga.

Slika

Da prokomentarisem i ovu sliku tzv. skoljkasti dijagram. On pokazuje specificnu potrosnju goriva u g/kwh, na vertikalnoj osi je moment (tj. srednji pritisak u cilindrima) skroz gornja kontura crvenom linijom oivicena je kriva obrtnog momenta na 100% gasa koja je pojavljuje u katalozima inace, krive koje bi se nasle ispod su one na manjim rezimima 90%, 80% itd. polozaja gasa. Kako motor ima manju specificnu potrosnju na vecem opterecenju (polozaju papucice gasa), sto ne znaci da ce trositi manje l/km vec da ce sa recimo 1.5x vecom ukupnom masom auto na istoj ruti potrositi 1.3x vise goriva od 1x opterecenog auta. Najmanja specificna potrosnja je ovde oznacena najtamnijom bojom.

Slika

Re: Alfa Romeo Giulia

Poslato: 15 Nov 2015, 21:26
od nidza
Laki021 je napisao:To bese Car Buyer preview.

Evo ga:

https://youtu.be/7MSY-Cq3l58

Predjen li ovaj u Auto Expres ili sta?
Tnx. Džaba sam otišao da ga tražim kad sam seo za lap (tj. lap seo na mene). :)