Kocenje motorom i tehnike voznje
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23799
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kocenje motorom
Ne zelim ja da on ubrzava, vec da usporava ili odrzava brzinu koliko moze. Kad prebacis u visu brzinu gubis efekat kocenja. Drzim ga u trecoj na 3-4 hiljade obrtaja. Ti si gazda, drzis ga na toliko obrtaja koliko ti odgovara u datom trenutku.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Kocenje motorom
Jednostavno pravilo kod nizbrdica - vozis u onoj brzini u kojoj bi vozio uzbrdo.Ogi je napisao:Sve vreme si u trecoj i auto nizbrdo ne ubrza toliko da trazi cetvrtu ?
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Kocenje motorom
Pa iako ubrza ti nemoj da prebaciš u četvrtu ili malo prikoči.Ogi je napisao:Sve vreme si u trecoj i auto nizbrdo ne ubrza toliko da trazi cetvrtu ?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Kocenje motorom / preupravljanje / podupravljanje
Kako resavate podupravljanje, pustanjem gasa i dodavanjem volana ili kvacilo / blago kocenje / popustanje okreta volana da bi se povratila kontrola ?
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Kocenje motorom
Ako podupravlja zbog prevelikog gasa, onda popustas gas, ako podupravlja zbog klizave podloge, dodavanjem gasa i volana
Re: Kocenje motorom
U ekstremnoj situaciji po klizavom kad auto pođe pravo, umesto u krivinu, secneš ručnom, nos se vraća momentalno u traku. Ako imaš ESP, on će za tebe da uradi to na još višem nivou, zakočiće samo unutrašnjim zadnjim točkom.
edit:
edit2:
https://www.youtube.com/watch?v=1OEFzqmM5Yc
edit:
Nisam baš siguran. Dodavanjem gasa po klizavom će prednja vuča da krene da šlajfuje sa oba točka, odnosno, automobil će da se ubrzava u pravcu svog kretanja - potpuno suprotno onome što želimo da postignemo. Pre dodavanja gasa treba usmeriti auto ka izlazu iz krivine, i tek onda smeš da šlajfuješ, volan pravo.Ivan je napisao:Ako podupravlja zbog prevelikog gasa, onda popustas gas, ako podupravlja zbog klizave podloge, dodavanjem gasa i volana
edit2:
https://www.youtube.com/watch?v=1OEFzqmM5Yc
Re: Kocenje motorom / preupravljanje / podupravljanje
Nisi naveo za koji pogon pa ajde da pretpostavimo da se odnosi na prednji. Tu je pre svega faktor srece da se tockovi dohvate bolje podloge kao osnovno resenje a tek u manjoj meri mogucnost vozaca da utice kada se vec jednom dogodilo podupravljanje.Ogi je napisao:Kako resavate podupravljanje, pustanjem gasa i dodavanjem volana ili kvacilo / blago kocenje / popustanje okreta volana da bi se povratila kontrola ?
Ima raznih misljenja kako postupati, iznecu svoje za obe vrste pogona sto iz iskustva sto iz osnova dinamike kretanja tela. 4WD sam vozio uglavnom van puteva i ne bih o tome.
FWD
Ovo drugo sa pritiskanjem kvacila daje vece sanse na uspeh jer se time ponistava efekat pogonskih sila/kocenja oduzimanjem gasa na prednjim tockovima i time automatski poboljsava bocno vodjenje guma.
Kod podupravljanja koje se vec dogodilo volan je po pravilu bez efekta, klizanje se vec dogodilo pa je prioritet da se prvo uspostavi stanje bez klizanja da bi voaln ponovo postao funkcionalan.
RWD
Kod zadnjeg pogona je lakse, dodas gas umereno do jako i korigujes novonastalu putanju volanom a onda popustis gas ali ga ne smes potpuno pustiti da dodje do kocenja motorom na zadnje pogonske tockove jer je onda velika sansa da krene u klizanje zadnji kraj.
Znaci samo balans gasom je obicno dovoljan da auto sa zadnjim pogonom koji je podesen na podupravljanje kada se pretera sa brzinom se samokoriguje na pravu putanju.
To sve po ravnom u krivini. Na usponu i na nizbrdici se donekle menja ponasanje i reakcija.
Na nizbrdici prednji pogon u podupravljanju pustas potpuno gas da bi opteretio prednje tockove bez ikakvog kocenja i samo korigujes volanom ukoliko je moguce i imas srece da tockovi "uhvate" podlogu.
Ako nemas srece gotovo je, jednom kada prokliza prednji pogon na taj nacin nema vise vracanja.
Osim ako si veoma vest sa rucnom mehanickom kocnicom (ako je ima uopste auto) koju aktiviras tacno toliko za promenu balansa mase i namerno izazivanje klizanja zadnjeg kraja. To je potrebno veoma brzo i veoma dozirano i retki su vozaci sa takvim osecajem bez mnoooog uvezbavanje prethodno.
Na nizbrdici uz zadnji pogon obavezno stisnes kvacilo ako je zapocelo klizanje, vrlo blago kocenje i kokrekcija putanje volanom ako moze. Ako ne moze volanom da se povrati kontrola preostaje pokusaj sa dodavanjem gasa da bi se izazvalo klizanje zadnjeg kraja ali to lako predje u preupravljanje pa treba i za to dosta vezbe i osecaja a jako zavisi od samog vozila i njegovog balansa pa nije univerzalno za svaki zadnji pogon i svaki motor (po snazi) koliko i kada.
U osnovi je razlog zasto uopste dolazi do podupravljanja/ preupravljanja u odnosu na balans auta i zeljenu podesenost ponasanja pri uslovima kriticno male sile trenja. FWD je tu obicno u hendikepu u startu i veoma retko se uspe pribliziti mogucnostima RWD.
Prednost zadnjeg pogona je sto prednji tockovi prenose samo sile upravljanja pa je time veca upravljivost na raspolaganju (odnosno pri vecim brzinama se tek javlja podupravljanje) u odnosu na prednji pogon koji deli trenje sa podlogom na sile upravljanja i sile pogona/kocenja motorom pa time manji udeo ostaje za upravljivost volanom.
U sustini podupravljanje je bolji osecaj za vozaca i smatra se bezbednijim podesavanjem automobila od preupravljanja.
Bitno je znati da FWD auto je prakticno uvek sa podupravljanjem koje je umereno do jako izrazeno dok je RWD moguc i sa blagim podupravljanjem i sa blagim preupravljanjem i sa neutralnim ponasanjem zavisno od podesenosti (zelje fabrike).
Zbog toga je RWD po pravilu brzi kroz krivine jer duze ostaje stabilan bez otklizavanja. Sportski orijentisani auti su po pravilu RWD i podeseni na preupravljanje.
Najbolje je da sam za svoj auto probas trening po jako klizavoj podlozi/ ledu/ sa jako malim brzinama kako se ponasa. Umeju auti da se dosta razlikuju po stabilnosti i narocito brzini kojom prelaze iz stabilne putanje u pre/pod upravljanje.
- dag81
- Postovi: 7256
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Kocenje motorom
Ja pustim gas i.oseti se kako "se smiri" pa dodam blago gas. Kocnica ni slucajno.
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока
-
- Banned
- Postovi: 11255
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Kocenje motorom i tehnike voznje
Znaci generalno najbolja varijanta je da se ne dodje u tu situaciju. Mnogo tumacenja, mnogo misljenja a reeeetko ko to zna i ko bi odreagovao u toj sekundi kako treba. Za to je potrebna vezba, da covek stekne osecaj. Ja bih jako voleo da to moze neko da me nauci, da probam barem jer na ulici tesko da moze da se nauci a ne bih bas da isprobavam na slepo sa svojim autom.
Re: Kocenje motorom i tehnike voznje
Probaj na nekom poligonu/parkingu.
Re: Kocenje motorom i tehnike voznje
Promeni težište autu, pusti gas, nos pada dole, volanom uhvati putanju
Zavisi od širine puta, nekad levom nogom samo nabodem na milisekund kočnicu
Zavisi od širine puta, nekad levom nogom samo nabodem na milisekund kočnicu
- grujicd
- Postovi: 8365
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kocenje motorom i tehnike voznje
Kad god je sneg i dovoljno široka i prazna krivina ili raskrsnica možeš da prouzrokuješ podupravljanje dodavanjem gasa. Lako i bezbedno za vežbu jer se rešava prostim puštanjem gasa, a daje ti ipak osećaj šta se dešava. Najvažnije od svega dobijaš osećaj koliko je klizavo i koliko se gubi trakcija. Ja to stalno radim po klizavom, manje što je zabavno a više što je korisno jer dobiješ dobar fidbek.
E sad ako si stigao do podupravljanja tako što si se zaleteo, to je mnogo zajebanija situacija. Puštanje gasa i kočenje motorom svakako. Protiv intuicije je da volan vraćaš nazad, instikt ti govori da skrećeš još više ako neće da primi. Ali bolje je vratiti ga malo tako da se smanjuje ugao prednjih točkova sve dok u jednom trenutku ne dobiješ trakciju. A može i ručnom ako si za zabavu
E sad ako si stigao do podupravljanja tako što si se zaleteo, to je mnogo zajebanija situacija. Puštanje gasa i kočenje motorom svakako. Protiv intuicije je da volan vraćaš nazad, instikt ti govori da skrećeš još više ako neće da primi. Ali bolje je vratiti ga malo tako da se smanjuje ugao prednjih točkova sve dok u jednom trenutku ne dobiješ trakciju. A može i ručnom ako si za zabavu
Re: Kocenje motorom i tehnike voznje
Svakako vežba je jedini način. Teorija može biti samo uvod u vežbu, ali sama po sebi nedovoljna da odreaguješ kako treba kad zatreba.
Igrati se sa autom kad god uslovi dozvoljavaju na potpuno bezbednoj lokaciji.
Tapatalk
Igrati se sa autom kad god uslovi dozvoljavaju na potpuno bezbednoj lokaciji.
Tapatalk
Tehnike voznje
Cudi me da nemamo ovu temu
https://www.youtube.com/watch?v=p-0iWdUtiug
https://www.youtube.com/watch?v=p-0iWdUtiug