Kocenje motorom i tehnike voznje

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
blaugrana
Reactions:
Postovi: 7256
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od blaugrana »

Sta te boli uvo sta ko misli o tebi. Jbt o cemu ti razmisljas :/

Sent from my Blaumi Note 5 using Tapatalk

Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od Ogi »

Iskompleksirana budala.
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13341
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od shandu90 »

Ogi napisao:Ja se konstantno tripujem da neko iza mene misli da sam neki debil vozac jer puno koristim kocnicu. I na nizbrdici i ovako. :oops:
Imas novosadski stil voznje :D Ovde ljudi vise na kocnici. Zeleni talas, vidis kako svetle stop svetla. Kao oni upaljaci na koncertima.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24648
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od dragvorl »

U NS je veliki problem kretanje sa semafora, na tome bi trebalo ozbiljno poraditi.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Ogi
Banned
Reactions:
Postovi: 11254
Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od Ogi »

shandu90 napisao: 07 Jun 2019, 01:05
Ogi napisao:Ja se konstantno tripujem da neko iza mene misli da sam neki debil vozac jer puno koristim kocnicu. I na nizbrdici i ovako. :oops:
Imas novosadski stil voznje :D Ovde ljudi vise na kocnici. Zeleni talas, vidis kako svetle stop svetla. Kao oni upaljaci na koncertima.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Ma ne, ja ne mislim da je preterano koristim vec uvek gledam kako vozi onaj ispred mene recimo, i smorim se kada i krivinama kocim vise nego on.
Korisnikov avatar
shandu90
Reactions:
Postovi: 13341
Pridružio se: 22 Jan 2016, 23:13
Garaža: Opel Astra J 1.4 Turbo
Lokacija: Novi Sad

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od shandu90 »

To jeste frustrirajuce. Cak i kad odrzavam brzinu i peckam kocnicu u picikato stilu uvek se nadje neko ko se zaustavi pa udje u krivinu i onda mi remeti ritam koji hocu da uspostavim, makar isao i sporije nego inace.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 889
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od YUgisa »

Ja kad sam isao caletovim autom, jedva sam se popeo drugom brzinom (45ks na 1200kg :D ) uz Iriski ali zato sam u povratku isao trecom brzinom nizbrdo i to dodavao gas :D Nevidjena je fora preticati nizbrdo sve oni koji su bili frustrirani sto im smetas i sto su morali da te preticu na drugoj strani "brda" :dobarvic: Ako se koristi kocnica, bilo staza ili nizbrdo, bolje je kociti snazno i kratko nego po malo pa duze, a da ne govorimo o forama kada ljudi dodiruju kocnicu neprekidno.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
Romanticni_Piroman
Reactions:
Postovi: 315
Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od Romanticni_Piroman »

YUgisa napisao: 08 Jun 2019, 21:10 Ja kad sam isao caletovim autom, jedva sam se popeo drugom brzinom (45ks na 1200kg :D ) uz Iriski ali zato sam u povratku isao trecom brzinom nizbrdo i to dodavao gas :D Nevidjena je fora preticati nizbrdo sve oni koji su bili frustrirani sto im smetas i sto su morali da te preticu na drugoj strani "brda" :dobarvic: Ako se koristi kocnica, bilo staza ili nizbrdo, bolje je kociti snazno i kratko nego po malo pa duze, a da ne govorimo o forama kada ljudi dodiruju kocnicu neprekidno.
Mozes li da objasnis ovaj deo? Jesi li siguran?
Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Reactions:
Postovi: 13449
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od McGruja »

Manje se greju kočnice, tj. duži vremenski period se hlade
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 889
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od YUgisa »

Pa sad da idemo u ekstrem, teoretski da blokiras tocak onda nema ni grejanja kocnice posto nema rotacije diska pa i nema grejanja sem pocetnih par krugova sto napravi disk. Sto manje rotacije napravi disk to je manji put koji predje disk kroz plocice i manje prostora da se zagreje plus vise vremena za hladnjenje. Primer moze biti i kvacilo npr, ako saltas ko manijak nece se nikad pregrejati (pod uslovom da moze da prenese snagu), ali ako saltas ko neki dedica i vozis na pola kvacila onda ce se pregrejati. Stim da je razlika izmedju kocnice i kvacila sto su diskovi u normalnim uslovima u slobodnoj rotaciji dok je lamela blokirana od rotacije u odnosu na ostatak kvacila.
Being second is to be the first of the ones who loose...
Korisnikov avatar
Martin
Reactions:
Postovi: 2908
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od Martin »

:plusone:

Ovo će retko ko spomenuti kandidatima u auto-školama. A veoma je bitno.
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Reactions:
Postovi: 8223
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od Ji 4Tze »

Koje, ako nizbrdo zabodeš kočnicu i blokiraš točak, neće ti se pregrejati kočnice? :lol:
Ili ovo da treba da šaltaš ko manijak da ti se ne pregreva lamela?

Ako kaniš pobijediti ne smeš izgubiti :kezo:

Boringly average, but also perfect for school run mums
Korisnikov avatar
grujicd
Reactions:
Postovi: 9038
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od grujicd »

Pošto se pominje i staza, a i pisao je kako je šišao nizbrdo, kratko oštro kočenje znači da se duže voziš većom brzinom nego kad bi kočio blago. Pa si time jel'te - i sveukupno brži. Shvatiš to kad probaš da se ubrzaš malo na kartingu, što je najbrže trkanju za nas smrtnike. Mana je što je mnogo manja margina za grešku, da ne počneš kočenje prekasno. Pored toga naglo kočenje prebacuje težište napred, pa možeš i da pobegne zadnji kraj ako si u krivini. A možeš i da blokiraš kočnice.
Tako da van kartinga skoro uvek kočim blago i duže. Sa pregrevanjem kočnica nisam nikad imao problem ali eto dobar je ovo savet ako se nekad desi.
Korisnikov avatar
carov2
Reactions:
Postovi: 4894
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od carov2 »

@Ji4tze
Stvarno, majku mu, a ja se još pitam kako su mi pločice izdržale (za sada) 77k km, a nekima odu za 30k km...
Mada najbolji savet, kako sačuvati kočnice je: "Ne diraj kočnicu!"....samo gas, Bajo, moj...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Korisnikov avatar
Martin
Reactions:
Postovi: 2908
Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
Lokacija: Sremska Mitrovica

Re: Kocenje motorom i tehnike voznje

Post od Martin »

Vaistinu bajo. :mrgreen:
Odgovori