Tempomat - upotreba i karakteristike

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4177
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od carov2 » 08 Avg 2023, 23:32

DukeNS je napisao:U naselju...
Možda radar "vidi" zgrade, ukoliko su blizu, pa mu je to prepreka.

Što se tiče navigacije, boli njega kurac ako si stavio 70 kmh, da ne uđe u krivinu sa 70 kmh, neće on da gine, nego ti Slika

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8375
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od grujicd » 09 Avg 2023, 17:20

Drugar na novom Qashqaiju ima tu opciju, da tempomat uzima u obzir krivine iz navigacije, sam uspori i posle vrati brzinu. Taj deo je nevezan za "adaptivnost" i praćenje drugih kola i može da se uključi ili isključi.

kami
Postovi: 933
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od kami » 09 Avg 2023, 19:38

Taj qashqai koci pred krivinu? Nisam znao da to postoji. Meni golf i bmw u zavisnosti od ugla savijanja volana usporava.

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk


ftj
Postovi: 13045
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od ftj » 09 Avg 2023, 19:45

To mi je sranje, sta ima on da koci za mene u krivini :)

kami
Postovi: 933
Pridružio se: 28 Avg 2012, 16:25
Lokacija: bg

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od kami » 09 Avg 2023, 19:54

Koci kad je a tempomatu.

Sent from my SM-N9860 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8094
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od Ji 4Tze » 09 Avg 2023, 20:00

ima to na Mečki, neko reče da ima i na svom nekom VWu (ikac2000 čini mi se reče i kako se zove opcija) u odnosu na navigaciju tj. mapu uspori na krivini, recimo sa 130 smanji na 90 ili sa 100 smanji na 90. Kod mene recimo u slučaju da ide prebrzo, usporava i u odnosu na G silu (ima poseban ekran za to). Na dodir gasa se deaktivira ali do neke mere - moguće da ga prebaci sa "čitam brzinu s mape" na smanjujem u odnosu na G silu ili položaj volana, ali generalno Drive Pilot je dosta složeniji. Recimo ne dozvoljava da pretekne auto s desne strane ako je ovaj u levoj usporio (tipa ako neko zajaše levu traku)
Boringly average, but also perfect for school run mums

ftj
Postovi: 13045
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od ftj » 09 Avg 2023, 20:07

Tako je i na bmwu, na g silu reaguje, ili bar tako deluje. Al npr. krivinu koju bih ja prosao bez kocenja on uspori jer smatra da bi trebalo.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3165
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od Dare4x4 » 09 Avg 2023, 21:06

Ima to i novi Tucson, baš su i naveli u spisku opreme. Od Premium paketa opreme:
SCC (Navigation-based Smart Cruise Control) - samo DCT
(Održavanje i korigovanje zadate brzine u zavisnosti od topografije
puta uz pomoć GPS-a i čitača znakova ograničenja brzine)

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8094
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od Ji 4Tze » 10 Avg 2023, 17:19

Relief in road traffic & traffic jams: the Route-Based Speed Adaption

Maximum comfort is provided by the Route-Based Speed Adaption, which takes account of upcoming route features such as bends, T-junctions, roundabouts, or tollbooths and adjusts the speed automatically. Depending on the selected driving program, the vehicle negotiates upcoming route features with the emphasis on efficiency (ECO), comfort (COMFORT), or dynamics (SPORT). Afterwards, the vehicle accelerates back up to the set speed.
Da, kod mene usporava i pred kružnim tokom, samo mi se čini nekad da prebrzo ide. Sporo ulazi u krivine a prebrzo u kružnom toku....
Sećam se da sam ga vozio od granice Italije do Ljubljane samo na +- na volanu, nisam pipnuo kočnicu nijednom do semafora pred dolazak jer nije bilo auta ispred.
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
Uninuni
Postovi: 892
Pridružio se: 21 Jan 2013, 19:30
Garaža: Fiat Bravo 1.9 2007, Mazda Cx 5 2,2 2017
Lokacija: Novi Sad, Serbia

Re: Start-Stop sistem

Post od Uninuni » 11 Avg 2023, 07:42

Saša je napisao:Kolega koji ima skoro nov CX-5 4x4 mi se skoro žalio da je prestao da ga koristi (adaptivni tempomat) jer ga je jednom prilikom prestravio, odnosno umalo nije sleteo sa puta zbog njega. Bilo je to u nekoj jačoj krivini gde je on pod tempomatom pratio vozilo ispred i kada je se ovaj auto ispred njega na jače dodavanje gasa "sklonio" iz vidnog polja njegovog adaptivnog tempomata, ovaj je dodao naglo gas i umalo nije "ispravio krivinu" i sleteo sa puta. Od tada ga više ne koristi uopšte. Jel se to još nekom desilo? Vidim da je negde pominjano da neki noviji tempomati imaju rešen taj problem sa krivinama i da uspore kada je osete...
Da i meni se desilo ... ali znam i razlog. Suvise velika brzina na tempomatu i gubitak vozila ispred sebe kad ti jos ne krenes da motas. Kad je velika razlika trenutne brzine i i podesene onda naglo krene da daje gas kako bi dostigao ciljanu. Ako prilagodis tempomat uslovima puta, tako da kretanje ne odstupa previse od zadate brzine onda je i ubrzanje postepeno.
Sve je ok sa uredjajem samo treba znati uslove rada kao i za sve ostale stvari (automatsko kocenje, pracenje linija i sl.). Ja sam na pocetku koristio auto da kazemo u "rizicnijim" uslovima kako bih prepoznao rad sto vise sistema i bio svjestan kad ce da prorade. A ima i na YT dovoljno materijala koji opisuju sta i kako radi :). Samo treba imati na umu da nije vozilo koje se vozi bez vozaca kako premijerka kaze ;)

Sent from my SM-A307FN using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23811
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od dragvorl » 11 Avg 2023, 07:48

Ne moze da se podesi stil rada? Na Golfu imam mislim 4 opcije, sport, normal, eco i ne znam koji jos.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
dag81
Postovi: 7265
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od dag81 » 11 Avg 2023, 20:52

Sta je on stavio tempomat na 150, a vozio 80?
Ne komtam drugi razlog.
Rekao bih da je u kolegi problem, previse se opusta.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8375
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od grujicd » 12 Avg 2023, 10:21

Primetio sam tih par puta što sam vozio drugarov XC60 da možda ne moram da se bavim malim korekcijama brzine, ali i dalje moram da podešavam tempomat, da uključujem i isključujem držanje pravca, da podešavam rastojanje koje drži, kad je baš sporo i gužva smanjiš rastojanje na minimum. I na autoputu često budu jako promenljivi uslovi.

Na kraju moraš da imaš mentalnu sliku u svakom trenutku koji je sistem uključen i u kom modu, da li on skreće i usporava ili ti. Ne kažem da nije loše, ali nije 100% opušteno kako sam zamišljao.

Korisnikov avatar
DukeNS
Pobednik Garaža - Head 2 Head lige
Postovi: 7070
Pridružio se: 26 Nov 2012, 17:07
Lokacija: Ravnica

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od DukeNS » 12 Avg 2023, 10:39

Meni je baš opuštencija na AP. Bukvalno samo držim dva prsta na volanu i ništa ne radim/korigujem...

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4177
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Tempomat - upotreba i karakteristike

Post od carov2 » 12 Avg 2023, 10:57

U pravu je i Grujicd, ne odgovara svakom, niti svako vozi u istim uslovima, nije isto autoput BG-NS i PI-NI recimo.

Ja lično tempomat koristim samo kada treba da poštujem ograničenje brzine, a drugi slučaj (samo kada je adaptivni) je kada su ogromne kolone bez mogućnosti preticanja.

Kanjon Strumice kroz Bugarsku, oko 16km put sa duplom punom i čunjevima, skoro uvek kolona koja se kreće 40-70kmh, za takve stvari je stvoren. SlikaSlika

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Odgovori