Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Pa zar nije tako i na dsg?
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
@kojot da odgovorim na prethodni upit. Ne, nema nikakav prekid momenta u prenosu.
Lamele (ili trake) kod automatika ne prenose moment nego koče/zadržavaju da se ne okreću/ odgovorajuće elemente, Prenos sa motora na točkove se odvija i tokom samog prebacivanja brzina.
Kada trzne, makar i malo, ili grubo menja brzine takav automatik podrazumeva da je zreo za remont, da ima iza sebe reicmo 1/2 miliona km.
Normalan ispravan automatik glatko menja brzine, jedva osetno (ako se ne gleda u obrtomer) da se primeti.
Nevezano da li je Aisin/Toyota, Mercedes, GM, ZF...proizvodjač gotovo kod svih je isti taj mekani osećaj u normalnom radu, Drive režimu.
Lamele (ili trake) kod automatika ne prenose moment nego koče/zadržavaju da se ne okreću/ odgovorajuće elemente, Prenos sa motora na točkove se odvija i tokom samog prebacivanja brzina.
Kada trzne, makar i malo, ili grubo menja brzine takav automatik podrazumeva da je zreo za remont, da ima iza sebe reicmo 1/2 miliona km.
Normalan ispravan automatik glatko menja brzine, jedva osetno (ako se ne gleda u obrtomer) da se primeti.
Nevezano da li je Aisin/Toyota, Mercedes, GM, ZF...proizvodjač gotovo kod svih je isti taj mekani osećaj u normalnom radu, Drive režimu.
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Au to je već prava stvar. A jel ima neki manji auto gde ide neki pravi izdrzljiv automatik? Ili je sve od a4 klase pa naviše? Recimo zf8, za njega sam čuo da ga kuju u zvezde.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Zf 8HP je za uzduzne motore.
Po ovom dijagramu ima gubitka snage zakratko toko prebacivanja brzina.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ovo pokazuje gubitak ubrzanja i ne mora nuzno biti zbog menjaca. Promene brzina na dsgu su u rangu 10-50 milisekundi.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Zbog cega drugog?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Npr. zna da secne kad pod punim gasom prebacis ranije(oznaceno ovde kao short shift issue), pumpa za gorivo visokog pritiska ne moze da podrzi taj pritisak pa ima prekid, najcesce se desava kod cipovanih automobila a resenje je jaca pumpa za gorivo. To mi se desavalo na golfu kad sam imao neku amatersku mapu.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Ovde i kada je optimizovan ima pad sile ispod one u sledecoj brzini. Treba nekoliko dijagrama merenja ubrzanja kod DSG i kod hidro automatika da bi se napravila kvalitetna analiza.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti
Te priče o milisekundama ne piju vodu baš za dsg. To možda jeste najbrže šaltanje, ali neka malo zahtevnija mogu i do 1 sekunde da traju. Npr kod mene kad lansiram auto i kad menja iz 1 u 2 na oko 7000 obrtaja zna prilično da pričeka dok ne uskladi obrtaje i pusti drugo kvačilo. Nije dugo, ali definitivno je mnogo više od 50ms. E kad lagano vozim tu šaltanje traje otprilike kao da pucneš pratima
- Gaginh0
- Postovi: 8814
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Dobro veče
Zapravo milenijalci (gde po internetu i ja čak sa svojih 3x spadam) uglavnom znaju to. Ali generacija Z neće znati.
Re: Dobro veče
Pa i dalje vecina vozila u evropi ima manuelce, bar u nizim segmentima.
- Gaginh0
- Postovi: 8814
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Nemam garažu :(
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Dobro veče
Al ovde mahom polažu na automaticima i elektro šporetima, i onda (nemojte me držati za reč) ne smeju da voze manuelca. Što će doprineti iskorenjivanju manuelnih menjača i iz malih automobila.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23804
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Dobro veče
Ovo je u Americi koliko vidim, a tamo je tek manuelac kao beli medved za naci.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Dobro veče
Iznenadio bi se koliko je kod nas ljudi što ne vole da voze i eksplicitno zahtevaju automatski, pa ma kakav bio. U SAD je barem za većinu sportskijih vozila manuelni standard, a u Evropi znaš i sam da nema ni opcije manuelnog kod mnogih modela, čak i proizvođača. Prvonavedeno pogoduje propisima EU, jer je lakše izmućkati kombinaciju nižih emisija i solidnog ubrzanja kod automatika nego kod manuelnog, a rezultira ovim što imamo.