Stranica 1 od 70

Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 23 Feb 2012, 00:01
od Texonja
Ne mogu da uporedim, jer ne znam kako je kod drugih, posto nisam nikad vozio drugi automatik ni pre ni posle ovog. Ovako napamet, mislim da nemam, jer da bih taj zadnji "trzaj" prilikom zaustavljanja eliminisao moram ja da to odradim na kocnici manuelno. (neposredno pre nego sto se auto zaustavi, da polako popustam pritisak)

Inace, ako stojim na semaforu na uzbrdici i pustim kocnicu - auto ostane u mestu tj ne krene nazad. Pretpostavljam da je to hill assist koji pominjes. Odlicna stvar, narocito za zene :) i ujedno jedna od svega 2-3 prednosti kod automatika. Ustvari, kada pricam o automatiku vec, da kazem kako mislim da on ima mnogo vise prednosti ali kod vozaca koji ne vole da voze i koji priznali to ili ne - ne umeju da voze. Za njih je idealno da imaju automatik, jer on bolje menja brzine od prosecnog vozaca koji u sustini ne slusa motor i ne oseca masinu.
Ali posto sam ja siguran da bolje menjam brzine od njega (bio ja prosecan ili ne, nebitno je i ne pricam to da bih se hvalisao), onda me on nervira i vozim u steptronic kadgod mogu. (mada mi i tu ne daje 100% slobode)

BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:04
od Grujic
Moguce da ima hill asist, ali na automatiku to nije bitno jer on u D vec ide polako a na uzbdrici stoji, to pomaze kod manuelnih menjaca i oni koji nisu vicni pravljenju vage :)

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:17
od ftj
kada pricam o automatiku vec, da kazem kako mislim da on ima mnogo vise prednosti ali kod vozaca koji ne vole da voze i koji priznali to ili ne - ne umeju da voze. Za njih je idealno da imaju automatik, jer on bolje menja brzine od prosecnog vozaca koji u sustini ne slusa motor i ne oseca masinu.
Ne bih se slozio sa ovim ali bolje da ne otvaramo pandorinu kutiju :) Manualno menjanje brzina na ovom menjacu je vise za ukras nego sto stvarno ima svrhu(probaj dsg da vidis sta je manuelni mod). Taj 'poslednji trzaj' pri zaustavljanju sam i ja primetio na 5ici automatiku dok na dsg-u nema.

Sto se tice auta nemam sta da kazem... Najbolji u klasi definitivno.

BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:27
od Floyd
Tex je stara skola vozac...voli covek manuelni i ja to postujem.
Iskreno i jeste bolje kad imas potpunu kontrolu nad menjacem mada ovi DSG obecavaju :)

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:31
od ftj
Svakako ces sa manuelnim menjacem imati najbolju kontrolu motora i slazem se da je manuelni najzabavniji za brzu voznju. Ali rekoh samo da se ne slazem da je automatik za one koji ne znaju da voze ili ne vole voznju. Na primer ako je meni automatik bolji za 90% situacija a manuelni za 10% mogucih situacija ja cu izvagati i odluciti da li mi tih 10% igra presudnu ulogu u odabiru.

BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:37
od Floyd
To stoji...nije pravilo da neko ko izabere automatik ne zna da vozi ali ako pljuje manuelni, izbegava ga i navodi neke glupe razloge protiv njega, vrlo verovatno ne zna da ga koristi.
Da kupujem limuzinu kao sto je 5ica, E klasa i sl. verovatno bi i sam birao automatik ali za zesci hatch, manuelni je zakon.

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:43
od Texonja
Floyd je napisao: Da kupujem limuzinu kao sto je 5ica, E klasa i sl. verovatno bi i sam birao automatik
Zasto? Ja sam razmisljao na tu temu i ne znam zasto ne postoji recimo X5 3.0d sa manuelnim? Da li je problem da vozac "obuzda" toliku snagu ili jednostavno proizvodjac filozofira?

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:49
od swemir
recimo meni je zabavno menjati brzine, i uopste ne pricam sta je sad tu tehnicki bolje...

uzivam u prostom procesu promene, odluke, i vladanja...


ne bih vozio automatic, jer ja volim voznju, a automatik mi oduzima nesto sto uz okretanje volana, i gasa cini voznju, onim sto ja volim...

posle par voznji razlicitih automatika, znao sam da ljubav tu ne moze da se razvije...

sa druge strane svakoj devojci bih ga preporucio, i osobama koji ne osete masinu...ali i voznju, i u tome ne uzivaju svim culima na nacin na koji ja to radim .

to malo zadovoljstva, necu prepustiti automatskom menjacu u voznji :)

sa druge strane s se pravi za profi vozace, jer gazde sede nazad pa to razumem, ali ne razumem nametanje u drugim automobilima...

BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:51
od Floyd
Ma nije to problem nego zna se kako se vozi drumska krstarica...zavalis se u "fotelju", ubacis u D i krece krstarenje :)
Za malo zustriju voznju pa i po gradu manuelni je nekako zanimljiviji.
Iako me ponekad smori mislim da bi mi bilo neobicno da nista ne radim desnom rukom tj da kao neka tetka stalno obe drzim na volanu a levu nogu slobodnu...sta znam, mozda mi se samo tako cini.

@swemir

Na isto i ja mislim.

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 00:52
od ftj
Ta klasa je napravljena za udobno prelazenje velike kolicine kilometara i tu je automatik u prednosti. Jeste bice ti manuelni bolji kada oces da ga sprzis po nekim finim krivudavim putevima ali u svim ostalim slucajevima ce ti vise prijati udobnost automatika.

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 01:02
od Scuderia
ftj je napisao:Ta klasa je napravljena za udobno prelazenje velike kolicine kilometara i tu je automatik u prednosti. Jeste bice ti manuelni bolji kada oces da ga sprzis po nekim finim krivudavim putevima ali u svim ostalim slucajevima ce ti vise prijati udobnost automatika.
+1

Vode se ljudi tom filozofijom i razumem ih u potpunosti, onaj kome je do voznje i menjanja brzina ne kupuje SUV. Upoznat sam sa automatikom u tom BMWu i to stvarno nije to. Automatski mod kod njega ne radi bolje posao od vozaca, ali jos vece razocarenje nastaje kada u 'manuelnom' modu on opet ima granicu preko koje ti nemas kontrolu i na kojoj ce on ubaciti u nizu, odnosno visu brzinu. To stvarno ume da iziritira. Medjutim kod dsg-a, i njegovih naprednijih verzija u supersportskim automobilima je vec drugacija prica.

Recimo kod audija A5 bih uvek birao 3.0 + 6MT, dok A6 ne bih pogledao bez automatika. Skroz razlicita filozofija automobila. Jedan agresivan, 'vozacki' nastrojen kupe, a drugi poslovna limuzina, sa dosta snage za sigurnu voznju i preticanja, ali ne i sportski orijentisana(uslovno receno ne sportski). Kontam da tako razmislja i proizvodjac.

BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 01:19
od Floyd
Scuderia je napisao:Recimo kod audija A5 bih uvek birao 3.0 + 6MT, dok A6 ne bih pogledao bez automatika. Skroz razlicita filozofija automobila. Jedan agresivan, 'vozacki' nastrojen kupe, a drugi poslovna limuzina, sa dosta snage za sigurnu voznju i preticanja, ali ne i sportski orijentisana(uslovno receno ne sportski). Kontam da tako razmislja i proizvodjac.
Tako nekako i ja razmisljam :D

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 01:58
od Xepoj87
Nece mene manuelac vise videti,zasigurno :)
Sve zavisi,koliko vozite,gde vozite,kako vozite...
Ja i ako uzivam u voznji i zanimljivo mi je da saltam,poludim u 70% situacija sto nemam automatik :)
Jbg,ja vozim 95% po gradu i to BG-u i vecinom po centru,gde zivim... Dnevno par hiljada saltanja nije malo uopste :)
Od semafora,do semafora imam prosecno 6 saltanja :)
Za 2 godine i 2,3 meseca sam presao 83.000km i jednostavno mi ponekada bas utice na zivce manuelni menjac :)
Ne razmisljam o promenama brzine,ide mi automatski,ali dovoljno da sam malo smoren,umoren i eto smora :)

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 09:10
od Texonja
swemir je napisao:recimo meni je zabavno menjati brzine, i uopste ne pricam sta je sad tu tehnicki bolje...
uzivam u prostom procesu promene, odluke, i vladanja...
ne bih vozio automatic, jer ja volim voznju, a automatik mi oduzima nesto sto uz okretanje volana, i gasa cini voznju, onim sto ja volim...
Bas to! Ljudi, ja volim da vozim! Meni je interesantno da saltam brzine, uopste me ne smara i prosto mi nekad treba da imam jos nesto, da levom drzim volan, desnom saltam brzine i zao mi je sto nemam jos neku polugu da moram nesto na njoj da podesavam i neki taster da pritiskam i ... i ... i sve to multitasking. :)

Ali slazem se da je u nekim trenucima bolji, npr ono sto je Xeroj87 rekao, za gradsku guzvu po BG. Tu zaista smori i mene i masinu kada stalno drndam kvacilo-menjac-kocnica-kvacilo , pa tako nekoliko stotina puta u 10km. Tu je automatik odlican drug i smanjuje tenziju... Ali realno, ja dodjem u BG jednom u 3-4 meseca i kad dodjem gledam samo da sto pre pobegnem, tako da mi nije bitno toliko.

Re: BMW 320D LCI

Poslato: 23 Feb 2012, 10:06
od Floyd
Texonja je napisao:Ali slazem se da je u nekim trenucima bolji, npr ono sto je Xeroj87 rekao, za gradsku guzvu po BG. Tu zaista smori i mene i masinu kada stalno drndam kvacilo-menjac-kocnica-kvacilo , pa tako nekoliko stotina puta u 10km. Tu je automatik odlican drug i smanjuje tenziju...
Sa te strane si u pravu.
Zapravo mene i ne smara toliko koiko imam osecaj da unistavam auto konstantnim stiskanjem kvacila.
Naravno to vazi za velike gradove gde su prevelike guzve ;)

Inace, negde sam citao da su u Evropi vecina tradicionalno okrenuti manuelcima.
Tu izuzimam neke zemlje kao sto je CH na primer, mada i oni imaju svoj razlog zasto jure automatike (ovde je moguce polaganje na automatiku cime se dozvola kasnije ogranicava samo na takav auto i onda znam neke primere koji nisu hteli da se cimaju da uce gas-kvacilo pa izabrali tu opciju i sad imaju ogranicenje).

Znaci po mom misljenju je automatik bolji ako auto sluzi za prevoz od tacke A do tacke B sa sto "manje" stresa ali ko bar malo uziva u voznji izabrace manuelni ili DSG ;)