Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od kojot » 11 Jul 2022, 10:18

Vladapetr je napisao:
11 Jul 2022, 09:57
Ja još nisam probao automatik koji ne cima, kad ga isforsiraš. A recimo da sam ih dosta probao.
Meni se dešava kao da u manjim brzinama ne pusti kvačilo u pravom momentu. To najviše osetim iz 3 u 4. Kad pod jačim gasom šalta između tih brzina oseti se kao blagi trzaj/udarac. Ne čuje se ništa, nego se pod prstima oseti. I to me strašno frustrira. Od 4 do 7 se ne oseća ništa. Samo od 1 do 4. Ja otišao i servis i oni kažu menjač u top stanju, nema grešaka, pritisak dobar... Meni tu nešto nije logično al ajde. Teram, šta ću :D

I što je čudno nije uvek tako, nekad se ne oseća ništa, al kad mu pogodim neke obrtaje onda se javi ovo iznad opisano.

Bitna stvka je da sve ovo suvozač uopšte ne oseća. Kad sedim kao suvozač čak i ja koji se koncentrišem da primetim nešto ne primećujem ništa. Kao cvt.

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj » 11 Jul 2022, 10:31

Kod automatika koji je pomenuo nidža, planetarni sa konverterom, kvačila u svim brzinama kao i tokom samog prebacivanja su stalno povezana. Nikada se sva kvačila ne otpuštaju sve dok je menjač u Drive, jer su planetarci uvek u pogonu (pa i tokom same promene brzina).
Otuda i nema šta da trza jer je prenos konstantan, bez ikakvog prekida tokom šaltanja.

Kod nekih hidro automatika se otušta kvačilo dok auto stoji i motor je na ler obrtajima ali opet tada nema prenosa a time ni trzanja.

Ti verovatno misliš na rad DSG, to je neka sasvim druga priča od hidro automatika.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od kojot » 11 Jul 2022, 10:37

Pa da, ja govorim za dsg jer njega imam :)

Kass
Postovi: 205
Pridružio se: 23 Avg 2017, 21:59

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Kass » 11 Jul 2022, 10:57

Ja licno mnogo vise volim manuelne ali moram posto sam delom shvatio delom bio nateran da uzmem automatik (gradska voznja + gospodja) moram priznati da je izum zapravo jako dobar. Posto je auto jak ubrazava savrseno sve je super cak i za divljanje po ravnijim putevima.

Do problema dolazim kad pozelim da zakocim motorom i uvatim se nemocno za rucicu menjaca jel...Verovatno je to moguce uraditi prebacivanjem u manuelno salstanje. Problem je sto to onda zahteva da se covek navikne da to radi, posto se prvo odvikao da dira bilo sta.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Vladapetr » 11 Jul 2022, 11:24


ftj je napisao:Misli se na cimanje pri promeni brzina na gore, to sigurno ne radi ni kod tebe na skodi.
Cima i tad, bukvalno svaki. Ne kad voziš "normalno" pa dodaš gas i onda prebaci na brzinu gore, o tome nismo ni pričali. U manjim brzinama kad isforsiraš par ubrzanja i kočenja, npr. u situacijama kad aktivira kickdown pa usporiš, onda potopiš gas i na sekund ostane u nižoj brzini i prodere se, pa cimne u brzinu iznad.
To se ne oseti samo kod baš slabih motora, koji ni nemaju snage da cimnu. Npr u Golfu mislim da nikad nije cimao, pa sam se čudio što ljudi pišu da je DSG oštar kad on klizi kao kroz mleko Slika a ono motor od 100 konja, znojio sam se od nervoze svaki put kad nekog treba da preteknem.

Sent from my SM-G996B using Tapatalk

There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

ftj
Postovi: 13041
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj » 11 Jul 2022, 11:44

Nije mi baš jasno o kom cimanju pričaš al pominješ neko usporavanje ubrzavanje cimanje gasa i šta ti ja znam pa tu sigurno da možeš da reprodukuješ neko cimanje al ja o tome ne pričam.

Kad iz mesta daš pun gas i auto ide kroz brzine, ne bi trebalo da ima bilo kakvog cimanja pri promeni brzina na gore, što je bukvalno osnova funkcionisanja menjača sa duplim kvačilom.

Korisnikov avatar
Vladapetr
Postovi: 9821
Pridružio se: 26 Jan 2013, 10:50
Garaža: Skoda Kodiaq 2.0 TDI L&K / Jeep Compass 1.3 DDCT
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Vladapetr » 11 Jul 2022, 11:58

O tome se nije ni pričalo. Ubrzanje iz mesta je nešto što uradiš jednom ili možda dva puta tokom jedne vožnje. Diskutovali smo o ponašanju automatskog menjača kada grublje menjaš brzinu kretanja, od ovog posta je počelo:
kojot je napisao:
10 Jul 2022, 23:27
Inače ovaj dsg je mnogo pametan menjač, baš šalta kad treba i u svim uslovima vožnja je krajnje udobna i prijatna. Kao na struju da se voziš.

Ne sviđa mi se što je grub kad si grub na gasu, ovaj moj da bi šaltao neosetno moraš lagano da ga stiskaš. Ako ga cimam naglo, stani kreni, i tako to onda je sličan manuelnom. Naravno, prijatnije je, ali nije to baš upeglano kako bih ja voleo.
Svaki menjač, ako je uparen sa dovoljno jakim motorom, tada će da cimne. Nekad kod dodavanja gasa, nekad kod oduzimanja.
There are 10 kinds of people in the world:
those who understand binary and others who don't.

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21094
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od nidza » 11 Jul 2022, 12:12

Zašli ste u sferu subjektivnog.

Najmanje će da cima iskusan vozač sa manuelcom i planetarac, ali da će da se oseti šaltanje, hoće, a sad koliko, nisu nam svima nervi isti, niti percepcija. Zatim, sasvim je druga strana medalje automatik dobro zašao u pozne godine raubovanja i 200 i više hiljada km. To je već faza života “budi srećan dok radi”.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od kojot » 11 Jul 2022, 12:55

Moj ima skoro 300 000 km. Mada kaže majstor kod koga sam bio da je rađen sugurno jednom ako ne i dvaput. Kaze dsg da dođe do 300 000 nema ni u naucnoj fantastici. I pored svih hvalospeva kaze da u zivotu ne bi uzeo dsg jer su krš. Moj je sa vlažnim kvačilom al svejedno kaže da su krš. To su reči možda najčuvenijeg servisera za at menjače

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9884
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Ivan » 11 Jul 2022, 14:17

Vladapetr je napisao:
11 Jul 2022, 09:57
Ja još nisam probao automatik koji ne cima, kad ga isforsiraš. A recimo da sam ih dosta probao.
Pa skoro nijedan sa konverterom ne cima ni pri punom gasu, npr. u kajenu, tuaregu, ne cima ni sa 6 ni sa 8 brzina, audi tiptronici (zf5/6/8), bmw zf6/8, mercedesi skoro svi takodje vrlo ugladjen i pri punom gasu.

Npr. kod bmwa sa zf8 sa sport menjacem cima samo ako je motor i menjac u sportu i pri punom gasu, inace ako je u comfort bilo menjac ili motor nece cimati pri punom gasu.

Cak i prilikom kickdowna kod svih ili skoro svih gore pomenutih se oseti da snazno povuce, ali bez cimanja.

Ako mislimo na istu stvar, to cimanje sam iskljucivo osetio pri punom gasu na robotizovanim automaticima i na onima koji to namerno imitiraju u sport modu.
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4176
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od carov2 » 11 Jul 2022, 14:52

kojot je napisao:Moj ima skoro 300 000 km. Mada kaže majstor kod koga sam bio da je rađen sugurno jednom ako ne i dvaput. Kaze dsg da dođe do 300 000 nema ni u naucnoj fantastici. I pored svih hvalospeva kaze da u zivotu ne bi uzeo dsg jer su krš. Moj je sa vlažnim kvačilom al svejedno kaže da su krš. To su reči možda najčuvenijeg servisera za at menjače
Mislim da se sećam tog majstora od prošlog puta.
Neka legendica beše, imao je još neke moćne izjave.




Sent from my LE2120 using Tapatalk


dzonic87
Postovi: 1352
Pridružio se: 05 Okt 2016, 18:53
Garaža: Hyundai Tucson 2.0crdi (2016, 4wd)

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dzonic87 » 11 Jul 2022, 15:12

Dobra stvar je da su servisi dosta dobro upoznati i svi znaju da se kod DSG menjača moraju raditi redovna servisiranja...

Dok kod dosta dobrog broja vozila niko živi ne radi servis menjača (zamena ulja...) dok ne crkne

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ljubitelj » 11 Jul 2022, 23:01

kojot je napisao:
11 Jul 2022, 10:37
Pa da, ja govorim za dsg jer njega imam :)
Pa DSG je samo po sebi takav da nije uporediv sa hidro konvereterom, svaki menjač takve konstrukcije koji vrši prekid prenosa pri promeni brzine. Te mane koje opisuješ ne postoje kod " pravih" automatika već samom konstrukcijom a pogotovu ako je dobro odmereno u hidro akumulatorima.
Reicmo, kod mene su veliki akumulatori u hidro bloku pa je menjanje brzina baš mekano, podešeno za USA ukuse.

kojot
Postovi: 535
Pridružio se: 05 Okt 2018, 22:33

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od kojot » 12 Jul 2022, 09:14

Pa i pravi automatik ima lamele valjda pa otpusti jedne, a pritisne druge. I tu ima neku mali prekid sile? Ne?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl » 12 Jul 2022, 09:29

Preklapa se prelaz sa jednog kvacila na drugo, jedno otpusta drugo spaja, nema prekida snage.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Odgovori