Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 » 25 Apr 2012, 16:03

Verujem, ali svejedno to nece da moze :)
10kmh u 4-toj bi bilo daleko ispod 800 obrtaja a to nece dopustiti. Tj, mozes rucno prebacis, on ce za trenutak na dispalju prikazati broj 4, al ce odmah vratiti na 3.


Jedna stvar koja se meni ne svidja kod BMW resenja za prelazak u rucni mod. Da bih presao u manuelno menjanje, moram da bar jednom promenim brzinu. Ovo nekad zna da nervira. Npr, vozim u trecoj, i ja zelim da ostanem u trecoj, a znam da ce mi on sam promeniti, ja tada moram da ga prebacim u 4-tu ili drugu pa da ga vratim u trecu i nastavim da vozim u rucnom modu. Takodje, nije moguce samo vratiti u sportski mod iz rucnog vec mora da se predje u D, pa iz njega vrati u DS, sto opet uzrokuje dve promene brzine...

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Texonja » 25 Apr 2012, 19:11

Laki021 je napisao: ne znam da li ce stvarno ostati u drugoj i kretati iz nje ili samo to pise na displaju.
Ostace u drugoj. Cuje se po zvuku da krece iz druge, a i ako manuelno dok auto stoji ubacis u M1, videces kako ce da poleti kao iz katapulta kad das gas, dok sa M2 krece losije i ima dugo "proklizavanje".

Sto se tice ovog D-DS-M prebacivanja, tako je kako si napisao i jeste glupo slazem se, ali pretpostavljam da je i proizvodjac kontao da ce retko ko sa time da se bakce tj ako je kupio automatik vozice ga u D ili DS i ajd' zdravo (sto i jeste istina u 99% slucajeva).
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10383
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od sebekkg » 25 Apr 2012, 20:57

cista realnost, neke ljude bas mrzi i ne smeta im sto motor rice, i moli za menjanjem brzine, nego cekaju glupak sam da promeni :glavomuzid:
Slika

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd » 26 Apr 2012, 12:12

Laki021 je napisao:Jedna stvar koja se meni ne svidja kod BMW resenja za prelazak u rucni mod. Da bih presao u manuelno menjanje, moram da bar jednom promenim brzinu. Ovo nekad zna da nervira. Npr, vozim u trecoj, i ja zelim da ostanem u trecoj, a znam da ce mi on sam promeniti, ja tada moram da ga prebacim u 4-tu ili drugu pa da ga vratim u trecu i nastavim da vozim u rucnom modu. Takodje, nije moguce samo vratiti u sportski mod iz rucnog vec mora da se predje u D, pa iz njega vrati u DS, sto opet uzrokuje dve promene brzine...
Hm...ovo deluje prilicno komplikovano :think: Odnosno bezpotrebno komplikovanije od manuelnog.
Izgleda da Tex ima pravo da je automatik najbolje voziti u D modu.

Jos jedna stvar mi nije jasna...
Skontao sam da je D mod za normalnu voznju dok je DS za sportsku.
E sad, ako je menjac u D a ti u trenutku resis da ga gazis malo jace, da li on prepoznaje tvrdju nogu na gasu i sam prelazi u DS ili to ipak treba rucno da se odradi?

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Texonja » 26 Apr 2012, 12:18

Rucno ga prebacujes u DS i ne moze sam da "ode" u taj mod, vec se to radi pomeranjem palice ulevo.
E sad, kad je u D, a ti ga nagazis, skonta on sta ti hoces, tako da ako je na obrtajima u kojima moze da povuce lepo onda krene da vuce i ne menja brzinu dokle god ga ti drzis zesce na gasu, tj ide do preko 4.000 rpm (dizel) i tek onda menja u visi stepen, pa opet tera u obrtaje pre nego sto predje u visi.
Ako u trenutku kad si u D i nagazis nema povoljne obrtaje po njegovoj proceni (ako su premali), onda ga vrati u brzinu nize i katapultira te naprosto (ako je u pitanju BMW) ;) Dalje opet ganja motor u obrtaje dokle god ne olabavis sa nogom na gasu. Kad skonta da si smirio nogu, onda i on opet dovede auto u neke obrtaje za mirno krstarenje.
Nije uopste toliko glup automatik, cak sta vise odlicno on to radi, ali ja radim bolje (tj brze). :opustanje:
Poslednja izmena od Texonja u 26 Apr 2012, 12:20, izmenjeno 1 put ukupno.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 » 26 Apr 2012, 12:20

Ma nije tako komplikovano kao sto zvuci :) I ovo je vise onako moja zamerka nego sto je neki problem.

Iako si D, ako nagazis gas jace odmah ce spustiti u brzinu nize, ali ne prelazi u DS. Takodje ako ga patosiras u kick down ide u odmah u najmanju mogucu brzinu i tera do crvenog, nevezano od moda u kom se nalazi, cak i u rucnom modu to radi.

U principu ja bih voleo neku kombinaciju D i DS moda, tj da menja brzine po DS rezimu, tj da drzi obrtaje ko u DS ali da promene budu lagan i neosetne kao u D. U DS se oseti kad menja brzine, pogotovo ne volim da zaustavljam auto u DS jer svaki put kad spusti brzinu osetim ga.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd » 26 Apr 2012, 12:33

Znaci DS ne samo sto menja na visim obrtajima nego to radi i mnogo agresivnije?
Onda ispada da u jako malo situacija moze da se koristi taj DS mod a manuelni je tu cisto iz zajebancije.

Lazo, to sto bi ti voleo mislim da mozes da dobijes sa DKG menjacem...tako sam bar citao.
Steta je sto ih ugradjuju samo u M-ove.

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Texonja » 26 Apr 2012, 12:51

Ja volim da koristim DS na autoputu i uopste kada vozim van grada i znam da cu voziti brze od 100 km/h. Tada promene brzina nisu ceste i drzim ga u DS ili u Steptronic.
Po gradu je D prava mera, jer DS nepotrebno nabija tenziju (barem meni).
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 » 26 Apr 2012, 13:09

Kao sto rece Tex, D je super za grad, al meni je super i za autoput, jer tamo jednom postignes brzinu i posle je samo odrzavas. A na vecim brzinama, tj preko 100 a pogotovo preko 130 auto vec i u sestoj povlaci zestoko, a tek na 150 sto se budi kad motor dodje na oko 3500rpm :)

Rucni mod mi isto nije nimalo besmislen, al njega manje vise koristim samo kad se pentram na planine, ili ako ocu da "nategnem" auto pa da nekog preletim cim se ukaze prilika za obilazenje.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd » 26 Apr 2012, 13:49

Laki021 je napisao:Rucni mod mi isto nije nimalo besmislen, al njega manje vise koristim samo kad se pentram na planine, ili ako ocu da "nategnem" auto pa da nekog preletim cim se ukaze prilika za obilazenje.
E ovaj deo konkretno me bas zanima.
Zar menjac ne "oseti" uspon i vece opterecenje pa da odrzava motor na vecim obrtajima?
Kontam da je glupo da sablonski menja na XXXX rpm bez obzira na vrstu puta po kom se vozi.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Laki021 » 26 Apr 2012, 13:59

Oseti, ali ne vidi krivine ispred :)

I onda ja ne volim da mi svaki cas menja brzine, nego ga lepo drzim tamo gde hocu. Nema smisla da mi menja u veci stepen ako cu za 10m kociti zbog serpentine pa opet smanjivati u stepen dva manje.

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd » 26 Apr 2012, 14:03

Aha, ok...ima logike :)


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23799
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl » 13 Jul 2012, 18:21

Ovaj objasnjava da se ucini coveku da na ovom Chevyju postoji ne znam kakva tehnologija u prenosu snage. :kuku:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Cherokee
Postovi: 1536
Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
Lokacija: München

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Cherokee » 13 Jul 2012, 22:50

Kao sto neki znaju, prodao sam Megana sa automatskim menjacem kojeg sam vozio 4 godine. Nosio sam se mislju "super je automatik za voznju, ali mlad sam ja, nece meni smetati vracanje na manuelni menjac" ... Danas vozajuci se po NS sam shvatio koliko sam se zahebao sa takvim razmisljanjem. :besan: :kuku:

Odgovori