Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od dragvorl » 12 Mar 2023, 10:02

Manuelnog ce biti dok bude traznje, u sportskim automobilima takodje. Ferrari i Lambo su ih ukinuli jer je neki smesni procenat, 3% ili tako nesto porucivano sa manuelnim u zadnjim godinama. Za to im se ne isplati razvijati. Entuzijasti koji skice za manuelnim nisu kupci.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Dobro veče

Post od motorista » 12 Mar 2023, 12:34

Svakako je uticaj politike veći, a koliko - ne znam, jer ipak nisu manuelni rezervisani samo za entuzijaste. Mislim na aute, planetarni mehaničko-hidrodinamički jesu prvi izbor kod nekih mašina.

Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.

ftj
Postovi: 13040
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ftj » 12 Mar 2023, 16:33

motorista je napisao: Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.
Moderni ferari i "lamburdžini" sa 700+ konja bi svakako bili jako teški za vožnju sa manuelnim menjačem i to ne bi imalo nikakvog smisla i to nema nikakve veze sa politikom tj. politikom u smislu neke teorije zavere(jer svakako svaka odluka je neka politika).

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od dragvorl » 12 Mar 2023, 16:40

motorista je napisao:
12 Mar 2023, 12:34
Svakako je uticaj politike veći, a koliko - ne znam, jer ipak nisu manuelni rezervisani samo za entuzijaste. Mislim na aute, planetarni mehaničko-hidrodinamički jesu prvi izbor kod nekih mašina.

Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.
Ja sam iskljucivo pisao za Ferari i LamborGINI. Tu su vlasnici dali do znanja fabrici sta zele. To sam ispratio kada je Lambo ukinuo manuelce, a Ferrari jos pre. Druga je prica za budzet kola gde je automatik oko 2000e sad verovatno i vise skuplji, pa je ocigledno zasto su manuelci i dalje trazeni. Kod sportskih kola ocigledno nije problem oko cene.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Dobro veče

Post od motorista » 13 Mar 2023, 09:43

dragvorl je napisao:
12 Mar 2023, 16:40
motorista je napisao:
12 Mar 2023, 12:34
Svakako je uticaj politike veći, a koliko - ne znam, jer ipak nisu manuelni rezervisani samo za entuzijaste. Mislim na aute, planetarni mehaničko-hidrodinamički jesu prvi izbor kod nekih mašina.

Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.
Ja sam iskljucivo pisao za Ferari i LamborGINI. Tu su vlasnici dali do znanja fabrici sta zele. To sam ispratio kada je Lambo ukinuo manuelce, a Ferrari jos pre. Druga je prica za budzet kola gde je automatik oko 2000e sad verovatno i vise skuplji, pa je ocigledno zasto su manuelci i dalje trazeni. Kod sportskih kola ocigledno nije problem oko cene.
Treba imati u vidu da su neki od tih automatika, naročito rani kod iole savremenih modela, zapravo automatizovani klasični menjači. Takođe, planetarni menjači su u velikoserijskoj proizvodnji od "Forda modela T", pravi automatski od nakon DSR-a, pa ih je opet »Ferari« uveo kao opciju mnogo kasnije a »Lambordžini« - mislim - tek pre dvadesetak godina (i to automatizovani). Dakle, relativno dugo su ih zaobilazili, iako su uvek proizvodili skupe sportske aute.

Samo želim da kažem kako je sigurno da za popularnost automatskih/automatizovanih u jednoj meri treba zahvaliti politici.

ftj
Postovi: 13040
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Dobro veče

Post od ftj » 13 Mar 2023, 09:51

Politicari trazili automatike u superautomobilima jer ne umeju da saltaju?

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Dobro veče

Post od motorista » 13 Mar 2023, 10:33

ftj je napisao:
13 Mar 2023, 09:51
Politicari trazili automatike u superautomobilima jer ne umeju da saltaju?
Skoro. :)

Ovo je uprošćeno objašnjenje:


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21094
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Dobro veče

Post od nidza » 13 Mar 2023, 10:38

Od 2035. po Evropi gotovo sigurno, a kod nas malo kasnije. :)

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dobro veče

Post od dragvorl » 13 Mar 2023, 11:51

motorista je napisao:
13 Mar 2023, 09:43
dragvorl je napisao:
12 Mar 2023, 16:40
motorista je napisao:
12 Mar 2023, 12:34
Svakako je uticaj politike veći, a koliko - ne znam, jer ipak nisu manuelni rezervisani samo za entuzijaste. Mislim na aute, planetarni mehaničko-hidrodinamički jesu prvi izbor kod nekih mašina.

Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.
Ja sam iskljucivo pisao za Ferari i LamborGINI. Tu su vlasnici dali do znanja fabrici sta zele. To sam ispratio kada je Lambo ukinuo manuelce, a Ferrari jos pre. Druga je prica za budzet kola gde je automatik oko 2000e sad verovatno i vise skuplji, pa je ocigledno zasto su manuelci i dalje trazeni. Kod sportskih kola ocigledno nije problem oko cene.
Treba imati u vidu da su neki od tih automatika, naročito rani kod iole savremenih modela, zapravo automatizovani klasični menjači. Takođe, planetarni menjači su u velikoserijskoj proizvodnji od "Forda modela T", pravi automatski od nakon DSR-a, pa ih je opet »Ferari« uveo kao opciju mnogo kasnije a »Lambordžini« - mislim - tek pre dvadesetak godina (i to automatizovani). Dakle, relativno dugo su ih zaobilazili, iako su uvek proizvodili skupe sportske aute.

Samo želim da kažem kako je sigurno da za popularnost automatskih/automatizovanih u jednoj meri treba zahvaliti politici.
Ako cemo po Vuku, nije »Lambordžini« nego »Lamborgini«.

Prvi planetarni automatici su uvedeni krajem 30ih i pocetkom 40ih u Americi, razlog je bio da se omoguci i olaksa voznja sirem krugu korisnika, pa tako i zenama. Rani modeli, pa sve do 90ih i pocetka 2000ih godina nisu bas bili dorasli po performansama manuelcima, ali je komfor bio superioran, zato su uglavnom ugradjivani u luksuzna vozila (iskljucujuci Ameriku). Za sportske automobile nisu bili bas adekvatno resenje, upravo zbog velike razlike u performansama u odnosu na manuelni. Ferrari je krajem 80ih prvi upotrebio poluautomatski menjac u F1, i taj koncept je vise manje neizmenjen danas u F1. Tu tehnologiju su preneli na putnicki program. Jeste to automatizovani menjac, ali koji je bio uporedivih performansi sa manuelnim. Naravno te prve verzije su imale puno mana, ali vremenom su postajale sve pouzdanije i upotrebljivije, da bi na kraju potisnule manuelne. Nije tu nikakva politika imala uticaj, nego marketing kao tehnologija koja je direktno iz F1 implementirana u sportski auto koji se mogao voziti na putu. Pricamo o periodu pre 30 godina. Ima takvih primera jos, kao sto je multifunkcionalni volan. Kasnijim razvojem hidroplanetarnih menjaca oni su postali prihvatljivi i za ostale klase vozila sem luksuznih. Ovo sto se danas desava sa elektro vozilima i laznom brigom za ekologiju (CO2 emisija) a sve u interesu profita jeste politika.
Inace Lamborghini je jos u Espadi 70-ih godina imao automatski menjac.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
motorista
Postovi: 625
Pridružio se: 09 Avg 2020, 18:11

Re: Dobro veče

Post od motorista » 13 Mar 2023, 16:56

Po Vuku jeste »Lamborgini«, ali je pravilno i »Lambordžini« - kao i Sitroen/Citroen, Prisli/Presli, Hepburn/Hepbern, Hankuk/Hankok, Jakuzi/Đakuzi, nekada Dizel/Dizl. Transkribovano i transliterovano je tako kako jeste. Komentarisali smo to...

»Dženeral Motorsov« »Hidramatik« iz 1939. je prvi velikoserijski automatik: mehaničko-hidrodinamički planetarni prenos; štaviše, on čak nije imao ni hidrodinamički pretvarač već samo hidrodinamičku spojnicu. Ono što odgovara današnjem automatiku je velikoserijski došlo nakon DSR-a.

Za »Espadin« automatik nisam znao, na prvu mi je iz te dve firme tu bila »Ferari Dajtona«.
dragvorl je napisao:
13 Mar 2023, 11:51
Ovo sto se danas desava sa elektro vozilima i laznom brigom za ekologiju (CO2 emisija) a sve u interesu profita jeste politika.
Kako bilo, ovo je suština. Samo što ja vidim te ideje i kod klasično pogonjenih auta. Jer automatici su izvrsni za prilagođavanje nekim - uslovno rečeno - unapred poznatim uslovima, zato su primenjeni kod mašina koje rade u ciklusima (poput utovarivača ili manjih i srednjih dampera-kipera). Naravno, što je motor snažniji a menjač sofisticiraniji to se manje primećuju - uslovno - mane u njegovim svojstvima i radu.

Pominjem ovo o građevinskim mašinama jer su, na papiru, donedavno imale jasno naprednije menjače od putničkih automobila. DSG, premošćenje hidrodinamičkog pretvarača tarnom spojnicom, razni paueršiftovi, poluautomatici svih kombinacija - sve su to serijske mašine imale pre serijskih automobila, sa izuzetkom manjeg broja »Poršea 959«.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23808
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od dragvorl » 13 Mar 2023, 17:22

Ne znam po kom pravopisu Lambordzini moze da bude bude pravilno.
Radne masine imaju takva resenja jer je neko spreman da plati za takvo resenje koje donosi novac/ustede. I vozovi imaju hibridni pogon ihahaj vremena. Samo jos jedan primer. Kod putnickih vozila to nije slucaj.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

horvat
Postovi: 207
Pridružio se: 10 Sep 2021, 15:37
Garaža: Alfa Romeo 159 2.2 jts
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od horvat » 13 Mar 2023, 17:44

Lambordzini se verovatno ustalilo usled uticaja engleskog, jer nije samo kod nas tako. Slicna je prica sad sa Rimcem, odnosno kako izgovaraju, "Rimak" :uf:

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2117
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Gazu » 13 Mar 2023, 22:12

To za Rimak i Rimac je gore pošto je to novo, pa može da se ispravlja.

Lamborgini i Lambordžini, a da ne kažem i Lamburdžini, to meni zaista i deluje da treba da bude pravilno i nešto od tih naših već usvojenih. Neka to bude Lambordžini. Kao i gomila germanizama kod nas ili uvezenica iz latinskog. Govori se da treba da bude pravilno ono što se poklapa sa originalom, ali ovo što sad imamo je već naša reč koja je samo nastala pod uticajem te strane, a naš narod prilagodio kako mu je lakše za jezik. I kad to tako opstaje decenijama stvarno ne treba dirati, neka bude pravilno, i ko ga *ebe.

Ja ću se sam za sebe po pitanu Lambordžinija i Lamborginija truditi da kažem mi se čini pravilnije, ali ne bih baš išao unaokolo i govorio ljudima kako moraju da kažu Lamborgini. Ispadao bi smešan. Ko oni na RTS-u kao kažu "kontInent" umesto "kontinEnt". Veštačka pravila.


Inače, na temu menjača, mislim da sam pomenuo jednom ovde već da sam ove zime prvi put i probao da vozim automatik. Šta reći, ne mogu reći da je loš, mnogo ga je lakše voziti - iako brzine na manuelcu šaltam mahinalno i bez problema manevrišem i gde treba kretati pod ručnom. Ali je prirodno da ono što je lakše na duge staze u pobedi - pod uslovom da se nudi po prihvatljivoj ceni. A ja ću verovatno izbegavati manuelca sve dok budem vozio starija kola kod koje bi kvar menjača značila presa.😂

ftj
Postovi: 13040
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj » 13 Mar 2023, 22:35

Zasto stati kod lambordzinija? Treba govoriti i dzek set, bizmismen, infrakt, labaratorija, višlji, neznam itd. Zamisli da nekog to ispravis i ispadnes smesan.

Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2117
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Gazu » 13 Mar 2023, 23:04

Razumem šta želiš da kažeš, ali s nekim stvarima iz pravopisa se prosto ne mogu složiti, i mislim da se o raznim stvarima odlučuje na pogrešan način. A kad objašnjavaja zašto je to tako, objašnjenja često nemaju veze sa životom, a glavna stvar je da kažu "Ivan Klajn je tako rekao". I to kao treba da me ubedi.🤣 Naravno da je Ivan Klajn o svemu tome znao daleko više nego ja, bio je vrhunski stručnjak, ali ne smeju pravopisna pravila da se pravdaju autoritetima već argumentima. A ako preko 99% nacije nešto govori na jedan način, onda je davno bilo vreme da se to proglasi za pravilno. A to preko 99% nacije ne važi ni za jedan od tvojih primera.

Odgovori