Texonja je napisao:
Zamerka na steptronic je da je spor, barem sporiji od onog sto ja ocekujem. Nisam vozio DSG (osim jedan krug oko Porsche Ade, ali to je bezveze, nista), ali ako on uvek ima spremnu narednu brzinu, verujem da je promena znatno brza nego kod mog BMW-a. Takodje, verujem da ovi novi BMW menjaci "sa svemirskom rucicom" to odradjuju brze. (tu mislim na nove 8-brzinske menjace)
Tacno je da kasni sa reakcijom u manuelnom modu, ali po meni je taj mod potpuno nepotreban i nefunkcionalan - zato sto je menjac automatik. I da, svemirska rucica postoji i na 6 i na 8 brzinskom menjacu na BMW.
Texonja je napisao:
Zasto? Ja sam razmisljao na tu temu i ne znam zasto ne postoji recimo X5 3.0d sa manuelnim? Da li je problem da vozac "obuzda" toliku snagu ili jednostavno proizvodjac filozofira?
Ne nude zato sto bi recimo udeo manuelaca u prodaji bio 5-10% sto im se ne isplati ni praviti i projektovati, tj. imati u ponudi. A to je jos BMW, a zamisli tek situaciju kod neke "penzionerskije" firme. Recimo stalno se kuka za manuelnim, recimo i kod hi-end vozila tipa Ferrari i Lambo, a ferari vec ukida saltase, a po svemu sudeci i ostali ga prate. Lambo je svega oko 5% Gallarda prodavao sa manuelcem, jednostavno to uzimaju samo puritanci i entuzijasti, a ostali idu na sekvencijalne, DSG ili automatik verzije. A sto su vec mnogi spomenuli, na visim klasama je udobnost od velikog znacaja, a tu manuelni stvarno ne moze da se poredi sa automatikom.
ftj je napisao: dok kod bmw automatika sam doživljaj vožnje je drugačiji zbog torque konvertera koji ublažuje te promene između brzina dok kod dsg-a samo klikne i idemo u sledeću brzinu bez trzaja.
Ne salta menjac mekano zbog TC-a, on mu samo daje lepo ubrzanje, recimo sa mesta, ali mekocu daje smena kvacila i ostalih elemenata iz brzine u brzinu. Danas tu mekocu regulise i softver. A inace u odredjenim rezimima rada, recimo umerena voznja oko 60 na sat i slicno u konverteru se zakljuca kvacilo i prenos snage motor-menjac radi apsolutno identicno kao na manuelnom kvacilu, nema nikakvog proklizavanja. Kod nekih modela zakljuca vec u 2. brzini i na vise salta sa zakljucanim konverterom. DSG je opet hardverski manuelni menjac sa dve spojnicke osovine i aktuatorima na viljuskama. Isprogramira se sve kako inzenjeri hoce, da salta meko, grubo, brzo, sporo...Inace mislim da i DSG ima inhibitor switch da se moze voziti unapred i u rikvercu, mislim da si spomenuo da tebi nesto trza ili cima. Ako bude prilike isprobacemo pa cu postaviti klip neki.