Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Floyd » 23 Feb 2012, 18:57

Laki021 je napisao:Ali takodje i suprotno moze da se dogodi :) Krenes lepo da kocis i onako po automatizmu stiskas levom nogom kvacilo, onako snazno i samouvereno. Kad ono medjutim, kvacila nema, tu se nalazi kocnica i auto se momentalno ukopava u mestu :)
I naravno to je mnogo opasnije nego trokiranje i gasanje manuelca.
Opet, kontam da se to desava samo u pocetku...

Korisnikov avatar
pedja
član 001
Postovi: 14187
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
Garaža: SX4 1,6/120 TNG
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - licni afiniteti

Post od pedja » 23 Feb 2012, 20:05

Izgleda da automatik ide kao pihtije, ili sarma - sa godinama :mrgreen:

Znam dvojicu ljudi koji su kao mladji vozili i trke, ganjali razne makine po gradu (dok se moglo, usled malo saobracaja) i verovatno ih ni u ludilu ne bi naterao na automatik. Sada vec u nekim godinama, jedan ima automatika, a drugi je rekao sinu, pri kupovini novog auta : ti biras, meni je svejedno, sve dok je automatik, ne mogu vise da mlatim palicom... :D

Sve ima prednosti i mana.
Uglavnom, automatik je super resenje za gradsku voznju, kao i brdsku bez hill assista...
I za sluzbena vozila je super, pogotovo kada auto vozi vise njih. Tacnije, super je po kvacilo/lamelu.

Automatika sam vozio par puta (20 god star auto) i cak i ta "manje moderna" verzija je OK nekome ko ne luduje za saltanjem. Verujem da su noviji dosta drugaciji, pogotovo sa manuelnim modom. MIslim da ne bih imao nista protiv automatika; na sve se covek navike. Kada prevezes gomilu km po gradu, a i sire, bude ti svejedno - i na manuelcu menjas brzine automatski :kezo:

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: BMW 320D LCI

Post od dragvorl » 23 Feb 2012, 20:31

Texonja je napisao: Zamerka na steptronic je da je spor, barem sporiji od onog sto ja ocekujem. Nisam vozio DSG (osim jedan krug oko Porsche Ade, ali to je bezveze, nista), ali ako on uvek ima spremnu narednu brzinu, verujem da je promena znatno brza nego kod mog BMW-a. Takodje, verujem da ovi novi BMW menjaci "sa svemirskom rucicom" to odradjuju brze. (tu mislim na nove 8-brzinske menjace)
Tacno je da kasni sa reakcijom u manuelnom modu, ali po meni je taj mod potpuno nepotreban i nefunkcionalan - zato sto je menjac automatik. I da, svemirska rucica postoji i na 6 i na 8 brzinskom menjacu na BMW. :)
Texonja je napisao: Zasto? Ja sam razmisljao na tu temu i ne znam zasto ne postoji recimo X5 3.0d sa manuelnim? Da li je problem da vozac "obuzda" toliku snagu ili jednostavno proizvodjac filozofira?
Ne nude zato sto bi recimo udeo manuelaca u prodaji bio 5-10% sto im se ne isplati ni praviti i projektovati, tj. imati u ponudi. A to je jos BMW, a zamisli tek situaciju kod neke "penzionerskije" firme. Recimo stalno se kuka za manuelnim, recimo i kod hi-end vozila tipa Ferrari i Lambo, a ferari vec ukida saltase, a po svemu sudeci i ostali ga prate. Lambo je svega oko 5% Gallarda prodavao sa manuelcem, jednostavno to uzimaju samo puritanci i entuzijasti, a ostali idu na sekvencijalne, DSG ili automatik verzije. A sto su vec mnogi spomenuli, na visim klasama je udobnost od velikog znacaja, a tu manuelni stvarno ne moze da se poredi sa automatikom.
ftj je napisao: dok kod bmw automatika sam doživljaj vožnje je drugačiji zbog torque konvertera koji ublažuje te promene između brzina dok kod dsg-a samo klikne i idemo u sledeću brzinu bez trzaja.
Ne salta menjac mekano zbog TC-a, on mu samo daje lepo ubrzanje, recimo sa mesta, ali mekocu daje smena kvacila i ostalih elemenata iz brzine u brzinu. Danas tu mekocu regulise i softver. A inace u odredjenim rezimima rada, recimo umerena voznja oko 60 na sat i slicno u konverteru se zakljuca kvacilo i prenos snage motor-menjac radi apsolutno identicno kao na manuelnom kvacilu, nema nikakvog proklizavanja. Kod nekih modela zakljuca vec u 2. brzini i na vise salta sa zakljucanim konverterom. DSG je opet hardverski manuelni menjac sa dve spojnicke osovine i aktuatorima na viljuskama. Isprogramira se sve kako inzenjeri hoce, da salta meko, grubo, brzo, sporo...Inace mislim da i DSG ima inhibitor switch da se moze voziti unapred i u rikvercu, mislim da si spomenuo da tebi nesto trza ili cima. Ako bude prilike isprobacemo pa cu postaviti klip neki. :)
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ftj
Postovi: 13036
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od ftj » 25 Feb 2012, 18:32

U pravu si stvarno ne cimne kad u pokretu ubacim u R, cimne samo u P sto je i logicno.

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Texonja » 21 Mar 2012, 00:23

Definitivno mrzim automatski menjac... Nakon godinu dana koriscenja, to je moj iskristalisan stav i iskreni osecaj prema toj tupavoj tromoj spravi koja pokusava da radi moj posao i radi ga pritom lose!
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
NexT
Postovi: 13008
Pridružio se: 09 Jan 2012, 18:49
Garaža: E (W212)
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od NexT » 21 Mar 2012, 00:29

:rofl: :rofl: :rofl:
+1 (petobrzinac u BMW i Mercedesu)

7G tronic je potpuno druga prica, al je skup ko 3 otrova ako se pokvari...

Cherokee
Postovi: 1536
Pridružio se: 17 Jan 2012, 21:35
Garaža: Audi A4 B9 Avant 2.0TDI
Lokacija: München

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od Cherokee » 21 Mar 2012, 10:19

Ma skup je brate mili svaki automat kad se pokvari... Iskusio sam vec na mom krsu :glavomuzid: :besan:

Korisnikov avatar
fq400
Postovi: 1458
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:59
Garaža: Lancer

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od fq400 » 21 Mar 2012, 22:19

Nisam vozio mnogo kola sa automatskim menjačem, ali vozio sam neko vreme V40 (oko 2003. god) sa automatikom i nije mi se dopalo. Jednostavno nisam imao 'dobar' osećaj u vožnji, a osim toga ne bih tako menjao brzine kako ih je on menjao. Nisam probao DSG (i slične) ali bih voleo da probam, po opisu ljudi rekao bih da ima šansi da mi legnu. Ono što mi je sad bitno i bez čega ne bih uzimao novi/drugi auto jeste šesta brzina i tempomat (idealno adaptativni).

Korisnikov avatar
noob
Postovi: 1033
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:24
Lokacija: Beograd

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Post od noob » 25 Mar 2012, 15:27

U početku sam imao odbojnost prema automatiku, silom prilike morao sam u firmi da ih vozim, od tad samo automatik.
Dobar očuvan na mečki ako mu radiš servis tj. menjaš ulje ima da traje koliko i vozilo. Što neko gore napisa, dosta mi je mlaćenja palicom, dosta je vozač odmorniji, uživam u vožnji. U BG u gradskoj vožnji meni dosta znači kada se ne smaram prva-druga u gužvi. Iako je tiptronik ni jednom nisam upalio da šaltam manuelno (osim kad sam kupovao kola da vidim da li radi). Kada iz njega sednem u neki manuelni :glavomuzid:
Mečku nikad ne bih uzeo da nije automatik, jer imaju stvarno dobre menjače. Prilikom kupovine automatika kada provozate kola, ako nema cimanja kad menja brzinu onda je ok menjač, čim cima i osećate promenu brzine taj automatik zaobiđite. Dakle, ne sme da se oseti kad menja brzinu, to je dobar automatik. Ne smete iz D kada se vozilo nije zaustavilo naglo u R, vozilo mora potpuno da se zaustavi i tada radi promena. Nema potrebe u ne maforu ubacivati u N (neutral - ler) i akati menjač, na uzbrdici ne sme da ide unazad, na uzbrdici iako ne ide unazad držite kočnicu da ne trpi menjač itd. ima par stvari kojih se treba pridržavati i trajaće koliko i manuelni.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: BMW 320D LCI

Post od dragvorl » 24 Apr 2012, 00:05

Floyd je napisao:
dragvorl je napisao:Svaki moderni automatik na auto putu pri ujednacenoj brzini trosi isto kao i manuelni jer nema proklizavanja, sto nije slucaj pri ubrzanju.
Mozda u nekim idealnim uslovima ali ne vozis stalno ujednacenom brzinom tako da je potrosnja kod automatika u proseku veca.
To su mi rekli i u salonu.
Evo sta pise na sajtu, u zagradi su vrednosti za automatik.
Prikačeni fajlovi
Untitled1.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: BMW 320D LCI

Post od Texonja » 24 Apr 2012, 00:31

Ti podaci su za 320i , takodje su za novi BMW (a ne LCI), tj odnosi se na novi 8-stepeni automatik koji je znacajno bolji od ovog 6-stepenog u mom autu.
Sto se tice onog u zagradi, nisam nasao informaciju dal' je u zagradi za manuelni ili automatik, ali s obzirom da je tezina auta u zagradi veca od onog prvo napisanog, pretpostavljam da su podaci u zagradi za automatski menjac jer je logicno da je on tezi.

Takodje pretpostavljam da su ti podaci za potrosnju automatika totalna laz, kao i u slucaju mog auta. Moze automatik da trosi manje od manuelnog, ali kada brzine salta moja zena. Kada manuelni menjac koristi neko ko ume da "cuje" motor i ima osecaj za njega, nema sanse da ga pobedi automatik sa njegovim famoznim mukanjem dok proklizava i ne zna ni sam gde ce. :thumbdown:
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10392
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: BMW 320D LCI

Post od sebekkg » 24 Apr 2012, 00:45

aa da je dsg mozda bi bilo bolje? :)
Slika

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23802
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: BMW 320D LCI

Post od dragvorl » 24 Apr 2012, 01:07

Sad vidim da 6 brzina automatik ima nesto vecu potrosnju od manuelca i na otvorenom, interesantno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Floyd
Postovi: 19654
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:18

Re: BMW 320D LCI

Post od Floyd » 24 Apr 2012, 21:46

Texonja je napisao:Kada manuelni menjac koristi neko ko ume da "cuje" motor i ima osecaj za njega, nema sanse da ga pobedi automatik sa njegovim famoznim mukanjem dok proklizava i ne zna ni sam gde ce. :thumbdown:
:plusone:

Ok, postoje ljudi kojima potrosnja nije bitna ali jos nikog nisam cuo da mi je rekao kako automatik trosi manje ili isto.
Kum vozi stari 120d automatik i BC mu u gradskoj voznji pokazuje 9.5-10.5l, napominjem gradsku jer covek 80% vozi po gradu.

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28022
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: BMW 320D LCI

Post od Xepoj87 » 25 Apr 2012, 00:19

dragvorl je napisao:Sad vidim da 6 brzina automatik ima nesto vecu potrosnju od manuelca i na otvorenom, interesantno.
Verovatno zbog povecane mase?
Mozda i zbog losije promene brzina,to jest,kada popustas i dodajes gas,ne menja brzine odmah,kao sto bi ti rucno,nego te pusta da vozis na 2.000 RPM-a i slicno,dok ga na manuelnom drajvas na 1.500,1.600 lagano i tu je potrosnja najmanja otprilike...
E sada,ako je to samo autoput,onda je jedino logicno da je zbog mase...

Inace,zavisi od vozaca,nekome ce automatik manje da trosi,jer ce da ga stavi u comfort i drajva lagano,gde ce da ga drzi na malim obrtajima i menja cim se malo popne,dok vecinu mrzi da toliko menjaju brzine,a cesto ne koce motorom,dok automatik koci i takodje vecina automatika u comfortu krece iz 2. brzine,dok manuelni krece iz 1. ,pa uopste nije nemoguce da nekome trosi manje automatik...
Ali,naravno,vecini ce trositi vise... Sve je do coveka,ali ako se uzme neka pravilna voznja kao parametar,manuelni je skoro uvek u prednosti...
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Odgovori