Stranica 66 od 70

Re: Dobro veče

Poslato: 12 Mar 2023, 10:02
od dragvorl
Manuelnog ce biti dok bude traznje, u sportskim automobilima takodje. Ferrari i Lambo su ih ukinuli jer je neki smesni procenat, 3% ili tako nesto porucivano sa manuelnim u zadnjim godinama. Za to im se ne isplati razvijati. Entuzijasti koji skice za manuelnim nisu kupci.

Re: Dobro veče

Poslato: 12 Mar 2023, 12:34
od motorista
Svakako je uticaj politike veći, a koliko - ne znam, jer ipak nisu manuelni rezervisani samo za entuzijaste. Mislim na aute, planetarni mehaničko-hidrodinamički jesu prvi izbor kod nekih mašina.

Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.

Re: Dobro veče

Poslato: 12 Mar 2023, 16:33
od ftj
motorista je napisao: Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.
Moderni ferari i "lamburdžini" sa 700+ konja bi svakako bili jako teški za vožnju sa manuelnim menjačem i to ne bi imalo nikakvog smisla i to nema nikakve veze sa politikom tj. politikom u smislu neke teorije zavere(jer svakako svaka odluka je neka politika).

Re: Dobro veče

Poslato: 12 Mar 2023, 16:40
od dragvorl
motorista je napisao:
12 Mar 2023, 12:34
Svakako je uticaj politike veći, a koliko - ne znam, jer ipak nisu manuelni rezervisani samo za entuzijaste. Mislim na aute, planetarni mehaničko-hidrodinamički jesu prvi izbor kod nekih mašina.

Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.
Ja sam iskljucivo pisao za Ferari i LamborGINI. Tu su vlasnici dali do znanja fabrici sta zele. To sam ispratio kada je Lambo ukinuo manuelce, a Ferrari jos pre. Druga je prica za budzet kola gde je automatik oko 2000e sad verovatno i vise skuplji, pa je ocigledno zasto su manuelci i dalje trazeni. Kod sportskih kola ocigledno nije problem oko cene.

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2023, 09:43
od motorista
dragvorl je napisao:
12 Mar 2023, 16:40
motorista je napisao:
12 Mar 2023, 12:34
Svakako je uticaj politike veći, a koliko - ne znam, jer ipak nisu manuelni rezervisani samo za entuzijaste. Mislim na aute, planetarni mehaničko-hidrodinamički jesu prvi izbor kod nekih mašina.

Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.
Ja sam iskljucivo pisao za Ferari i LamborGINI. Tu su vlasnici dali do znanja fabrici sta zele. To sam ispratio kada je Lambo ukinuo manuelce, a Ferrari jos pre. Druga je prica za budzet kola gde je automatik oko 2000e sad verovatno i vise skuplji, pa je ocigledno zasto su manuelci i dalje trazeni. Kod sportskih kola ocigledno nije problem oko cene.
Treba imati u vidu da su neki od tih automatika, naročito rani kod iole savremenih modela, zapravo automatizovani klasični menjači. Takođe, planetarni menjači su u velikoserijskoj proizvodnji od "Forda modela T", pravi automatski od nakon DSR-a, pa ih je opet »Ferari« uveo kao opciju mnogo kasnije a »Lambordžini« - mislim - tek pre dvadesetak godina (i to automatizovani). Dakle, relativno dugo su ih zaobilazili, iako su uvek proizvodili skupe sportske aute.

Samo želim da kažem kako je sigurno da za popularnost automatskih/automatizovanih u jednoj meri treba zahvaliti politici.

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2023, 09:51
od ftj
Politicari trazili automatike u superautomobilima jer ne umeju da saltaju?

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2023, 10:33
od motorista
ftj je napisao:
13 Mar 2023, 09:51
Politicari trazili automatike u superautomobilima jer ne umeju da saltaju?
Skoro. :)

Ovo je uprošćeno objašnjenje:


Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2023, 10:38
od nidza
Od 2035. po Evropi gotovo sigurno, a kod nas malo kasnije. :)

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2023, 11:51
od dragvorl
motorista je napisao:
13 Mar 2023, 09:43
dragvorl je napisao:
12 Mar 2023, 16:40
motorista je napisao:
12 Mar 2023, 12:34
Svakako je uticaj politike veći, a koliko - ne znam, jer ipak nisu manuelni rezervisani samo za entuzijaste. Mislim na aute, planetarni mehaničko-hidrodinamički jesu prvi izbor kod nekih mašina.

Interesantni su upravo »Ferari« i »Lambordžini«, njihovi menjači su dugo bili samo automatizovani, i tu bi troškovi dobijanja manuelnog bili niži (a i manuelni je jeftiniji za proizvodnju), barem kod prvih konstrukcija; opet, nemam pojma da li dovoljno niži pa da budu isplativi proizvođaču.
Ja sam iskljucivo pisao za Ferari i LamborGINI. Tu su vlasnici dali do znanja fabrici sta zele. To sam ispratio kada je Lambo ukinuo manuelce, a Ferrari jos pre. Druga je prica za budzet kola gde je automatik oko 2000e sad verovatno i vise skuplji, pa je ocigledno zasto su manuelci i dalje trazeni. Kod sportskih kola ocigledno nije problem oko cene.
Treba imati u vidu da su neki od tih automatika, naročito rani kod iole savremenih modela, zapravo automatizovani klasični menjači. Takođe, planetarni menjači su u velikoserijskoj proizvodnji od "Forda modela T", pravi automatski od nakon DSR-a, pa ih je opet »Ferari« uveo kao opciju mnogo kasnije a »Lambordžini« - mislim - tek pre dvadesetak godina (i to automatizovani). Dakle, relativno dugo su ih zaobilazili, iako su uvek proizvodili skupe sportske aute.

Samo želim da kažem kako je sigurno da za popularnost automatskih/automatizovanih u jednoj meri treba zahvaliti politici.
Ako cemo po Vuku, nije »Lambordžini« nego »Lamborgini«.

Prvi planetarni automatici su uvedeni krajem 30ih i pocetkom 40ih u Americi, razlog je bio da se omoguci i olaksa voznja sirem krugu korisnika, pa tako i zenama. Rani modeli, pa sve do 90ih i pocetka 2000ih godina nisu bas bili dorasli po performansama manuelcima, ali je komfor bio superioran, zato su uglavnom ugradjivani u luksuzna vozila (iskljucujuci Ameriku). Za sportske automobile nisu bili bas adekvatno resenje, upravo zbog velike razlike u performansama u odnosu na manuelni. Ferrari je krajem 80ih prvi upotrebio poluautomatski menjac u F1, i taj koncept je vise manje neizmenjen danas u F1. Tu tehnologiju su preneli na putnicki program. Jeste to automatizovani menjac, ali koji je bio uporedivih performansi sa manuelnim. Naravno te prve verzije su imale puno mana, ali vremenom su postajale sve pouzdanije i upotrebljivije, da bi na kraju potisnule manuelne. Nije tu nikakva politika imala uticaj, nego marketing kao tehnologija koja je direktno iz F1 implementirana u sportski auto koji se mogao voziti na putu. Pricamo o periodu pre 30 godina. Ima takvih primera jos, kao sto je multifunkcionalni volan. Kasnijim razvojem hidroplanetarnih menjaca oni su postali prihvatljivi i za ostale klase vozila sem luksuznih. Ovo sto se danas desava sa elektro vozilima i laznom brigom za ekologiju (CO2 emisija) a sve u interesu profita jeste politika.
Inace Lamborghini je jos u Espadi 70-ih godina imao automatski menjac.

Re: Dobro veče

Poslato: 13 Mar 2023, 16:56
od motorista
Po Vuku jeste »Lamborgini«, ali je pravilno i »Lambordžini« - kao i Sitroen/Citroen, Prisli/Presli, Hepburn/Hepbern, Hankuk/Hankok, Jakuzi/Đakuzi, nekada Dizel/Dizl. Transkribovano i transliterovano je tako kako jeste. Komentarisali smo to...

»Dženeral Motorsov« »Hidramatik« iz 1939. je prvi velikoserijski automatik: mehaničko-hidrodinamički planetarni prenos; štaviše, on čak nije imao ni hidrodinamički pretvarač već samo hidrodinamičku spojnicu. Ono što odgovara današnjem automatiku je velikoserijski došlo nakon DSR-a.

Za »Espadin« automatik nisam znao, na prvu mi je iz te dve firme tu bila »Ferari Dajtona«.
dragvorl je napisao:
13 Mar 2023, 11:51
Ovo sto se danas desava sa elektro vozilima i laznom brigom za ekologiju (CO2 emisija) a sve u interesu profita jeste politika.
Kako bilo, ovo je suština. Samo što ja vidim te ideje i kod klasično pogonjenih auta. Jer automatici su izvrsni za prilagođavanje nekim - uslovno rečeno - unapred poznatim uslovima, zato su primenjeni kod mašina koje rade u ciklusima (poput utovarivača ili manjih i srednjih dampera-kipera). Naravno, što je motor snažniji a menjač sofisticiraniji to se manje primećuju - uslovno - mane u njegovim svojstvima i radu.

Pominjem ovo o građevinskim mašinama jer su, na papiru, donedavno imale jasno naprednije menjače od putničkih automobila. DSG, premošćenje hidrodinamičkog pretvarača tarnom spojnicom, razni paueršiftovi, poluautomatici svih kombinacija - sve su to serijske mašine imale pre serijskih automobila, sa izuzetkom manjeg broja »Poršea 959«.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Mar 2023, 17:22
od dragvorl
Ne znam po kom pravopisu Lambordzini moze da bude bude pravilno.
Radne masine imaju takva resenja jer je neko spreman da plati za takvo resenje koje donosi novac/ustede. I vozovi imaju hibridni pogon ihahaj vremena. Samo jos jedan primer. Kod putnickih vozila to nije slucaj.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Mar 2023, 17:44
od horvat
Lambordzini se verovatno ustalilo usled uticaja engleskog, jer nije samo kod nas tako. Slicna je prica sad sa Rimcem, odnosno kako izgovaraju, "Rimak" :uf:

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Mar 2023, 22:12
od Gazu
To za Rimak i Rimac je gore pošto je to novo, pa može da se ispravlja.

Lamborgini i Lambordžini, a da ne kažem i Lamburdžini, to meni zaista i deluje da treba da bude pravilno i nešto od tih naših već usvojenih. Neka to bude Lambordžini. Kao i gomila germanizama kod nas ili uvezenica iz latinskog. Govori se da treba da bude pravilno ono što se poklapa sa originalom, ali ovo što sad imamo je već naša reč koja je samo nastala pod uticajem te strane, a naš narod prilagodio kako mu je lakše za jezik. I kad to tako opstaje decenijama stvarno ne treba dirati, neka bude pravilno, i ko ga *ebe.

Ja ću se sam za sebe po pitanu Lambordžinija i Lamborginija truditi da kažem mi se čini pravilnije, ali ne bih baš išao unaokolo i govorio ljudima kako moraju da kažu Lamborgini. Ispadao bi smešan. Ko oni na RTS-u kao kažu "kontInent" umesto "kontinEnt". Veštačka pravila.


Inače, na temu menjača, mislim da sam pomenuo jednom ovde već da sam ove zime prvi put i probao da vozim automatik. Šta reći, ne mogu reći da je loš, mnogo ga je lakše voziti - iako brzine na manuelcu šaltam mahinalno i bez problema manevrišem i gde treba kretati pod ručnom. Ali je prirodno da ono što je lakše na duge staze u pobedi - pod uslovom da se nudi po prihvatljivoj ceni. A ja ću verovatno izbegavati manuelca sve dok budem vozio starija kola kod koje bi kvar menjača značila presa.😂

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Mar 2023, 22:35
od ftj
Zasto stati kod lambordzinija? Treba govoriti i dzek set, bizmismen, infrakt, labaratorija, višlji, neznam itd. Zamisli da nekog to ispravis i ispadnes smesan.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 13 Mar 2023, 23:04
od Gazu
Razumem šta želiš da kažeš, ali s nekim stvarima iz pravopisa se prosto ne mogu složiti, i mislim da se o raznim stvarima odlučuje na pogrešan način. A kad objašnjavaja zašto je to tako, objašnjenja često nemaju veze sa životom, a glavna stvar je da kažu "Ivan Klajn je tako rekao". I to kao treba da me ubedi.🤣 Naravno da je Ivan Klajn o svemu tome znao daleko više nego ja, bio je vrhunski stručnjak, ali ne smeju pravopisna pravila da se pravdaju autoritetima već argumentima. A ako preko 99% nacije nešto govori na jedan način, onda je davno bilo vreme da se to proglasi za pravilno. A to preko 99% nacije ne važi ni za jedan od tvojih primera.