Ja bih ga skinuo pa pa proverio da li može da se otvori i pogledaju četkice i čaure, a ako ne - zamena. Polovan nije loše rešenje, ne crkava to tako često.
TT
Sistemi za hladjenje, pregrevanje motora i ostali problemi
Re: Sistemi za hladjenje, pregrevanje motora i ostali problemi
Skidao sam onaj džek koji ide u njega, čist je kao nov a i onaj deo gde on ulazi, sve se sija.
Probaću za vikend ako nađem vremena da vidim ako može da se rasturi i očisti ili zamene četkice.
Ne izbacuje nikakvu grešku za ventilator, bio kod Crnog.
Inače moj majstor mi je potvrdio da to baš retko crkava i da možda četkice zezaju...
E jbg nemam majstora u Bg-u koji bi se zezao sa time...
Sent from my MHA-L29 using Tapatalk
Probaću za vikend ako nađem vremena da vidim ako može da se rasturi i očisti ili zamene četkice.
Ne izbacuje nikakvu grešku za ventilator, bio kod Crnog.
Inače moj majstor mi je potvrdio da to baš retko crkava i da možda četkice zezaju...
E jbg nemam majstora u Bg-u koji bi se zezao sa time...
Sent from my MHA-L29 using Tapatalk
-
- Postovi: 396
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Sistemi za hladjenje, pregrevanje motora i ostali problemi
Pozdrav svima, juče sam primetio nekoliko kapi tečnosti ispod automobila pa otvorim haubu i imam šta da vidim, ekspanziona posuda prazna. U pitanju je Astra H 16xer motor, 109 kkm. Nema senzor nivoa. Umalo me srčka nije strefila.
Pošto sam u tom momentu od kuće bio udaljen nekih 5 km, odvrnem grejanje (koje je radilo!), lagano dođem do kuće i dospem destilovanu vodu u posudu. Čim sam počeo da sipam, tečnost je počela da se pojavljuje, pa pretpostavljam da sistem nije izgubio mnogo, možda oko litar, ili vrlo malo jače.
E sad, s obzirom da sam prethodnih dana imao par ruta po auto putu (oko 100km), gde je auto muški vožen, ima li opasnosti da je motor pregrejan? Kao što zante Astra H nema pokazivač temperature, postoji lampica koja se nije uključila, ali pitanje da li bi ona pomogla. Takođe, nakon dosipanja vode, u nameri da odzračim sistem, odvrnuo sam čep eksp. posude i tečnost je naglo krenula napolje, pa sam ga odmah zavrnuo. Negde pročitah da je ova praksa veoma opasna i može dovesti do pucanja glave.
Dakle, šta mislite? Meni ostaje poseta majstoru i lociranje mesta ispuštanja rashl. tečnosti.
PS. Da dodam samo da sam polako odzračio sistem i nije bilo potrebe za dodatnim dolivanjem vode.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Pošto sam u tom momentu od kuće bio udaljen nekih 5 km, odvrnem grejanje (koje je radilo!), lagano dođem do kuće i dospem destilovanu vodu u posudu. Čim sam počeo da sipam, tečnost je počela da se pojavljuje, pa pretpostavljam da sistem nije izgubio mnogo, možda oko litar, ili vrlo malo jače.
E sad, s obzirom da sam prethodnih dana imao par ruta po auto putu (oko 100km), gde je auto muški vožen, ima li opasnosti da je motor pregrejan? Kao što zante Astra H nema pokazivač temperature, postoji lampica koja se nije uključila, ali pitanje da li bi ona pomogla. Takođe, nakon dosipanja vode, u nameri da odzračim sistem, odvrnuo sam čep eksp. posude i tečnost je naglo krenula napolje, pa sam ga odmah zavrnuo. Negde pročitah da je ova praksa veoma opasna i može dovesti do pucanja glave.
Dakle, šta mislite? Meni ostaje poseta majstoru i lociranje mesta ispuštanja rashl. tečnosti.
PS. Da dodam samo da sam polako odzračio sistem i nije bilo potrebe za dodatnim dolivanjem vode.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Poslednja izmena od milekmilek u 26 Apr 2022, 16:46, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24164
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Sistemi za hladjenje, pregrevanje motora i ostali problemi
Ako je samo toliko izgubio mala je verovatnoca da se pregrejao. Vise je problem gde je izgubio, mozda je otisao dihtung glave.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 396
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Sistemi za hladjenje, pregrevanje motora i ostali problemi
Epilog: Pustila pumpa vode nakon zamene klinastog remena. Ne znam zašto se to desilo, zatezač nije menjan pa bi remen valjda trebao biti podjednako zategnut kao stari. Ono što je interesantno, vozim auto već par dana, trenutno je nivo u ekspanzionoj posudi stabilan, nema ispuštanja. Vide se sasušeni tragovi antifriza na spoju pumpe i kućišta.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24164
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Sistemi za hladjenje, pregrevanje motora i ostali problemi
Trebalo bi da bude zupcasti, ne klinasti remen. A sto si menjao samo njega?
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Postovi: 396
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Sistemi za hladjenje, pregrevanje motora i ostali problemi
Kod ovog motora pumpa za vodu je pogonjena klinastim. Prošle godine sam menjao set zupčastog na 90kkm, računao sam rano je menjati pumpu, a i majstor se složio. Klinasti zaboravio tad da kupim pa ga sam promenih pre par nedelja. I eto belaja.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Sent from my SM-G973F using Tapatalk