Servo pojačivači volana, opšta diskusija

Tehnička pitanja i objašnjenja
ljubitelj
Postovi: 6100
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Servo pojačivači volana, opšta diskusija

Post od ljubitelj » 06 Okt 2018, 10:47

Ajde i ja da pomenem iskustva.
Pug je elektro hidro servo sa automatikom koja sama pojačava ili smanjuje efekat servo pomoći u skladu sa brzinom kretanja. Geometrija letve je fiksna.
Na papiru fino zvuči a u praksi na putu volan je tvrd uvek i pomalo naporan time za udobno vožnju duže vremena. Osećaj šta je ispod točkova, onako skoro nema razlike kakva god da je podloga.
Posle 3-4 sata vožnje oseća se umor u rukama.

Volvo, klasičan hidro servo sa varijabilnom geometrijom (prenosom na letvi).
Mnogo mekši od Puga pogotovu kada je volan u centru i vrše se male korekcije tokom vožnje. Kako se volan jače zakreće tako postaje teže a sam volan se vraća tj centrira nazad čim se pusti.
Može da se vozi auto sa 2 prsta, veoma udobno. Kada se volan okrene za jedan krug dalje okretanje postaje teže, lepo se primeti efekat varijabilne geometrije letve.
Osećaj na volanu je odličan, stanje i vrsta podloge se lepo osete.
Posle 8 sati vožnje nema traga od umora ruku.

Volvo, klasična letva BEZ serva, otrpilike u vožnji težina na volanu je ista kao kod Puga307 sa servom. Tu su negde. Osećaj na volanu vrlo dobar,
Pri parkiranju ako je auto nepokretan volan je prilično težak i treba zapeti sa obe ruke ali ako se makar 3-5km/h kreće auto volan ide umereno teško i zapravo nije problem tada ni parkiranje. Samo da se makar minimalno okreću točkovi.
Nisam vozio duže od 3 sata, nema umora ruku na putu ali po gradu ako ima puno parkiranja priično se oseti motanje.

Na Fordu koji sam imao je bio klasični hidro servo, bio je sasvim dobar i po težini i po osećaju. Bolja stvar na autu ali neki drugi elementi auta su bili baš loši, karoserija se uvijala pri penjanju na ivičnjak samo tako.
Na Puntu (2002 otprilike) elektro servo mi je bio čudnovat, City servo ide lagano ali nikakav osećaj u vožnji a bez toga otprilike kako bi trebalo u vožnji ali pri pakriranju kao da nema serva, tvrdo. Nisam mnogo vozio, samo na kratko po gradu ali nije me oduševio koncept, ni u jednom režimu vožnje servo nije baš tako treba pogodjen.

Opel Zafira 2002, klasični hidro servo, deluje mi ok ali sam kratko vozio. Ne znam kako bi se osećao nakon više sati kontinualne vožnje.
Klasični hidro daje po meni još uvek premium osećaj u odnosu na ove razne elektro varijante.

Od svih auta koje sam vozio ubedljivo najbolji osećaj mi je pružio varijabilni hidro kod Volvoa, u svakom režimu vožnje je taman kako treba.

Korisnikov avatar
TheWickerMan
Postovi: 10178
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: Lancia Delta III Oro /AR 147 Veloce
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Servo pojačivači volana, opšta diskusija

Post od TheWickerMan » 06 Okt 2018, 12:40

To i jeste poenta ove Fieste, jedan mod a prelagan. Po gradu je okej ali čim malo se izađe van grada nikakav osećaj. Bukvalno nema povratne informacije na volanu.

Sent from my Mate10 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
passenger
Postovi: 14261
Pridružio se: 07 Maj 2016, 10:20
Garaža: KIA Cee'd sw 1.6 crdi Opel Corsa C GSI

Re: Servo pojačivači volana, opšta diskusija

Post od passenger » 06 Okt 2018, 13:05

Kao kod Cee'd. Odličan mi je taj city mode. Posle 50-60 kmh volan postaje 'teži'.
Ima i 'normal' i 'sport' mode za one koji ne vole prelagan volan.
''...and into the forest I go to lose my mind and find my soul''

Odgovori