Dilema oko akumulatora/elektrike

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
Bax
Postovi: 11042
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od Bax » 18 Sep 2019, 13:46

Meni Auris radi posao samo za putovanja, inace stoji u garazi. Okrenem krug od 10ak minuta jednom na 7-10 dana, i tako gura aku vec 6 meseci, nema problema.
Primetio sam da stvrdne kocnicu ako se ne pali 10ak dana.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3102
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od Dare4x4 » 18 Sep 2019, 18:48

Sasvim normalno jer izgubi vakuum iz servo pojačivača za to vreme.

masinacbg
Postovi: 89
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 19 Sep 2019, 08:56

Akumulator stavljen sa 12,91 V, sad cu da merim na po 24h da vidim ima li promene bez potrosnje (osim tog jednog otkljucavanja/zakljucavanja).

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od OMP » 20 Sep 2019, 19:27

to sto gubi vakuum iz serva kocnice moze ali ne mora biti normalna stvar, zavisi dal taj servo pojacivac ima nepovratni ventil ili ne...kad stvrdne kocnicu kad je auto ugasen ili kad ga upalis?

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od dragvorl » 20 Sep 2019, 21:09

Treba da izmeris koliko struje vuce kada je auto u mirovanju, dakle kada stoji koji sat, pa posle izmeris. Ja sam merio i ide oko 30mA sto je normalno, gomila stvari je tu u nekom stand by. Pa sad racunas, 30mA*24 sata*30dana=21 Ah ako sam dobro racunao ako auto stoji i ne pali se uopste mesec dana. A kratke relacije su jos gore. Tako da moze znacajno da iscrpi aku ali nije normalno da se tako nesto desi za par dana.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
nuk
Postovi: 7607
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:49
Garaža: Renault Espace 2.0dCi
Lokacija: Ns
Kontakt:

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od nuk » 20 Sep 2019, 21:18

Do 40mA se smatra normalnim u stanju mirovanja

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od dragvorl » 20 Sep 2019, 21:23

Pa da...zato sam ja ugradio prekidac mase jer ne vozim bas svakodnevno. Ugasim fino i onda vuce 0 struje.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
OMP
Postovi: 7971
Pridružio se: 15 Feb 2013, 11:57
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od OMP » 21 Sep 2019, 09:04

i ja sam na par automobila ranije imao kill switch prekidac ovakav....

Slika

moze da se sakrije negde mada kod mene je bio na vidnim mestima, skines ga i nema struje, zgodno i kao zastita od kradje, inace to je obavezni deo opreme u svim trkackim automobilima...komsija imao jaguar xj6 kod njega fabricki u gepeku pored akumulatora bio ovakav prekidac

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od dragvorl » 21 Sep 2019, 09:12

Kamioni imaju to isto, brodovi...
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

masinacbg
Postovi: 89
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 21 Sep 2019, 20:25

Evo kako stvari stoje.

Nakon 24 h bilo je 12,62, nakon jos 24 h 12,67 - dakle, nema nekog merljivog pada (ovaj porast je verovatno neizvesnost merenja).

Auto je danas normalno vozen po gradu (pali iz prve), sutra ide na voznju van grada.

Po svemu sudeci, ipak je bio ljudski faktor - vise nas ga je otvaralo, verovatno je neko ostavio neko unutrasnje svetlo, neko drugi ga mahinalno (a da se ne seca) iskljucio i to je to.

To bi bilo i najsrecnije resenje, ali nastavljam da pratim.

Sto se samih merenja tice, ono sa otporom mi nije uspelo. Raspitivao sam se dalje i sticem utisak (a iz novih postova ovde) da je merenje jacine struje (jedina) prava stvar.

Pokusacu da i zbog drugih malo elaboriram stvar.

Koliko razumem, merenje napona vrsi se u paralelnoj vezi, a jacine struje u serijskoj. Potrebno je, dakle, skinuti + klemu sa akumulatora i spojiti + kontakt akumulatora sa + klemom tako da merni uredjaj bude "izmedju" njih (serijska veza).

U slucaju da se utvrdi da je "sve iskljuceno", a da auto ipak "vuce" neku struju (vecu od one koje su kolege navele) treba preci na merenje na osiguracima (izvade se i prespoje mernim uredjajem).

Ako se utvrdi kroz koji tece sumnjiva struja, treba pogledati u service manual-u za sta je odgovoran taj osigurac. Ako nema servisnog uputstva, moze i da se upali auto, pa da se vidi sta ne radi, mada to deluje manje elegantno.

Ova prica sa master switch-om me deluje dobro, i kao zastita, a i zbog stajanja. Razmisljao sam o tome, samo ne znam kome poveriti auto.

Znam da "Sapa sistem" to radi, ne znam sta vi kazete.

Korisnikov avatar
Dare4x4
Postovi: 3102
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od Dare4x4 » 21 Sep 2019, 20:45

Ne znam koliko je pametno ugrađivati taj prekidač na novija vozila.
Što se tiče zaboravljenog svetla u kabini - ja bih ga sada namerno uključio i zaključao auto. Prilično sam siguran da će se ugasiti posle nekog kratkog vremena. Sačekaš pa vidiš...
Metodologija merenja koju si opisao mislim da je ispravna.

Korisnikov avatar
Kornjaca Rade
Postovi: 3808
Pridružio se: 15 Feb 2014, 08:57
Garaža: Lancia Delta 1.8 Di T-Jet
Lokacija: Bg

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od Kornjaca Rade » 21 Sep 2019, 21:56

Bolje je skinuti minus stranu na i tu vezati ampermetar. Ako vezes na + stranu i dodirnes slucajno drugom pipalicom negde masu napravices kratak spoj.



Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od dragvorl » 22 Sep 2019, 03:17

Povezes redno kako si rekao i ostavis malo vremena jer ce povuci struju najpre, kad se stabilizuje to je realna potrosnja kad auto stoji. Ako je prevelika vadis osigurace pa vidis kada prestane to je taj.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
mitar1982
Postovi: 329
Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
Lokacija: NO

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od mitar1982 » 22 Sep 2019, 09:24

dragvorl je napisao:Ako je prevelika vadis osigurace pa vidis kada prestane to je taj.
Ovako bih i ja tražio krivca.
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel

masinacbg
Postovi: 89
Pridružio se: 29 Jun 2019, 21:53

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od masinacbg » 22 Sep 2019, 17:43

Dobro je, imamo neki sistem za analizu problema sa akumulatora, ako nekom zatreba - nadajmo se ni meni ni drugima, ali smo do necega dosli.

Odgovori