Dilema oko akumulatora/elektrike

Tehnička pitanja i objašnjenja
nexteen
Postovi: 56
Pridružio se: 17 Maj 2019, 15:33
Garaža: Opel Corsa D 1.2 2007g

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od nexteen » 26 Sep 2019, 22:58

Ja bih postavio jedno pitanje ..

Pre neki dan me je zezao servo i uz malo citanja sam shvatio da moze biti i do akomulatora te sam pre posete elekronicaru otisao na proveru u servis za akomulatore. Lik prvo izmeri sam akomulator i ako sam ja dobro video bilo je 10.2 - 10.4 , on onako usput prikomentarise na granicnim vrednostima je , zatim sa upaljenim autom i svetlom i imao sam 14.1 , kaze sve u svemu za sad ok ..

E sad , elektronicar mi je rekao da je jedino pravo merenje kad akomulator malo duze odstoji , recimo bar preko noci, i pre paljenja da se izmeri unimerom. Nisam imao unimer ali sad sam ga nabavio , a sin je danas napravio turu od oko 120km i kad se vratio kuci ja proverim i dobijem sledece podatke, ugasen 12,7v , dok ga pali padne na 10,7 i kad ga upali sa svetlom preko 14v.

Sad je sve to ok i propraticu ga , servo redi vec danima bez ikakvih problema , kao da nikad nista nije ni bilo , elektronicar ocitao gresku ( senzor ugla volana ) ali kaze da moze biti da je samo tako zabelezio ali problem moze biti i do struje.

Znaci mene kopa onih 10.2-10.4 koje sam ubedjen da je bilo na onom merenju i kad je rekao da je na granicnim vrednostima , koje su granicne vrednosti za akomulator 12v 55Ah ?

Pa ako sam ja dobro video i ako je bilo 10.4 i ako mi je sada sa 12.7 palo na 10.7 pri paljenju , to znaci da je moglo pasti sa 10.4 na 8.4v u onom momentu i da je to bio razlog problema koji sam imao.

Propraticu ga ja svakako ali me interesuje sta je mislio sa tim da je na granicnim vrednostima i koje su za ovaj akomulator , auto je Corsa 1.2 ..

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od dragvorl » 26 Sep 2019, 23:09

12.5 je dobro ako je merenje satima nakon gasenja. 12 vec nije dobro, sa 10 ja ne znam ni da li moze da pokrene. Normalno je da padne napon tokom verglanja, ogromna struja se tu vuce. Nemoj se zezati sa akumulatorom, moze da ti napravi puno kvarova slab aku i uz to da te ostavi auto u najgorem trenutku kraj puta. Ako ti servis akumulatora kaze da je na granici a sad ce zima znaci da je taj aku zreo za menjanje. Mozes da ga punis ali tesko ce ti to pomoci. Samo jedno hladnije jutro i nece upaliti, i onda na kraju moras novi kupiti.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

dakii
Postovi: 30
Pridružio se: 20 Jul 2018, 16:35

Re: Dilema oko akumulatora/elektrike

Post od dakii » 28 Sep 2019, 16:31

Nesto sto se meni desilo, jedno jutro cale nije mogao da upalim auto, zveknuo akumulator, Varta posle 5 godina, dosta mu je, odem kupim drugi, nije bila Varta uzmem Bosh, posle 2 dana cale da upali auto akumulator prazan, upalimo na kablove drugim autom ode on da reklamira ovi mu odmah dali nov, kao desava se da ne valja evo ti odmah nov, opet posle dva dana akumulator prazan, ode on kod njih oni gledaju auto, mere, kao mozda i ovaj akumulator ne valja, altenator dobro puni nema potrosnje kad je auto ugasen, merili Amperazu kad je ugasen da ne vuce negde, navodno sve ok, treci put opet posle dva dana, reko cekaj da ja sad pogledam, ubacim kljuc u bravu tesko okrecem kljuc, da izvadim kljuc nema da cakne brava, ubacuj izbacuj kljuc necakce brava, upalim na kablove, odem u Zemun kod bravara preko puta cini mi se Ekonomske skole, skinuo on bravu a unutra puko neki deo koji je pravio kratak spoj i praznio akumulator, namestio mi za 10 minuta i problem nestao, vise nije menjao akumulatore, da nisam resio da pogledam ko zna koliko bi oni izmenjali akumulatora, reko caletu ne znam ko je ludji da li ti sto si iskulirao da ti se tesko okrece brava ili ovi sto su ti menjali akumulatore.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока


Odgovori