Dilema oko akumulatora/elektrike
Poslato: 17 Sep 2019, 21:52
Pre oko dva meseca kupio sam polovan auto, o cemu sam vec pisao na forumu.
Vrlo sam zadovoljan, bilo je par sitnih intervencija, nista preterano bitno.
Trenutno imam jedan problem (mozda i nije do auta), za koji trazim resenje.
Neposredno pred odlazak na letovanje, pre oko mesec dana, otkazao mi je akumulator.
Vozio sam dete u DZ, kada smo se vratili nisam auto mogao da upalim. Pozvao sam Pink Taxi, upalio. taksista mi preporucio radnju "Majstor Mile" i ja odlucio da odem sutradan i nabavim nov akumulator.
Sutradan podjem po akumulator, ponovo ista situacija, opet Pink Taxi, stignem nekako do MM i kupim, po preporuci, neki austrijsko-italijanski akumulator. Stari mrtav, rekao bih da je to bio onaj koji je originalno stigao sa vozilom (u kom slucaju je izdrzao 6 godina). Kako mi rekose, alternator dobar.
Stigao na more bez problema, auto tamo stajao 10 dana, samo otkljucavan i zakljucavan da se izvade/stave kolica, posle toga upalio na prvi kljuc i mi stigli u BG.
U BG isti scenario, auto stoji pred kucom, kolica se vade/stavljaju i nakon 5 dana meni supruga kaze da ne moze da otkljuca auto. Ja dodjem kuci i utvrdim da je akumulator prazan - ne gori nista od lampica kada se da kontakt itd. (a koristio sam neki i tester iz Lidl-a).
Prilicno sam siguran (da ne stavljam ruku u vatru) da nista od potrosaca (svetla...) nije ostalo ukljuceno.
Odem danas u MM da reklamiram akumulator, oni kazu da je prazan, ali ispravan i on ostane tamo da se puni, pa da ga sutra podignem. Prihvate opciju da akumulator uz doplatu zamene za Vartu (koju sam od starta i hteo) ako se pokaze kao defektan.
Ishod cemo videti sutra. Ako je stvar do akumulatora, to jos vidim i kao skoro najbolji ishod.
Najbolji bi, naravno, bio da je ipak nesto ostalo ukljuceno (mada sumnjam).
Medjutim, posto stvar pocinje da se malo razvlaci, pokusavam da anticipiram moguce komplikacije i resenja.
Ako nista nije bilo ostavljeno, a ni akumulator nije defektan, onda jos ostaje mogucnost da u vozilu postoji nesto sto prazni akumulator.
Zasto bi se to desavalo sad, a nije se desavalo pre odlaska na more, ili tamo, ne znam.
Imate li vi ovakva iskustva?
Sledece pitanje je: "Da li, pod pretpostavkom da je ovo slucaj, ja mogu nesto sam da detektujem, uz koriscenje mernog instrumenta ("multimetra") ili nekog namenskog, a relativno dostupnog uredjaja, pa da vidim sta cu?".
Ne bih sam prckao po autu, ali da bar steknem neku predstavu o izvoru problema.
Ako je odgovor na ovo pitanje ne, imate li preporuku za nekog zaista dobro auto-elektricara koji bi ovo mogao da brzo i kvalitetno otkloni?
Nadam se da ovo napred opisano nije slucaj, sutra cu biti pametniji, ali zelim da nesto naucim i spremim se i za ovakvu situaciju, uz sto brzu eventualnu reakciju.
Hvala unapred!
Vrlo sam zadovoljan, bilo je par sitnih intervencija, nista preterano bitno.
Trenutno imam jedan problem (mozda i nije do auta), za koji trazim resenje.
Neposredno pred odlazak na letovanje, pre oko mesec dana, otkazao mi je akumulator.
Vozio sam dete u DZ, kada smo se vratili nisam auto mogao da upalim. Pozvao sam Pink Taxi, upalio. taksista mi preporucio radnju "Majstor Mile" i ja odlucio da odem sutradan i nabavim nov akumulator.
Sutradan podjem po akumulator, ponovo ista situacija, opet Pink Taxi, stignem nekako do MM i kupim, po preporuci, neki austrijsko-italijanski akumulator. Stari mrtav, rekao bih da je to bio onaj koji je originalno stigao sa vozilom (u kom slucaju je izdrzao 6 godina). Kako mi rekose, alternator dobar.
Stigao na more bez problema, auto tamo stajao 10 dana, samo otkljucavan i zakljucavan da se izvade/stave kolica, posle toga upalio na prvi kljuc i mi stigli u BG.
U BG isti scenario, auto stoji pred kucom, kolica se vade/stavljaju i nakon 5 dana meni supruga kaze da ne moze da otkljuca auto. Ja dodjem kuci i utvrdim da je akumulator prazan - ne gori nista od lampica kada se da kontakt itd. (a koristio sam neki i tester iz Lidl-a).
Prilicno sam siguran (da ne stavljam ruku u vatru) da nista od potrosaca (svetla...) nije ostalo ukljuceno.
Odem danas u MM da reklamiram akumulator, oni kazu da je prazan, ali ispravan i on ostane tamo da se puni, pa da ga sutra podignem. Prihvate opciju da akumulator uz doplatu zamene za Vartu (koju sam od starta i hteo) ako se pokaze kao defektan.
Ishod cemo videti sutra. Ako je stvar do akumulatora, to jos vidim i kao skoro najbolji ishod.
Najbolji bi, naravno, bio da je ipak nesto ostalo ukljuceno (mada sumnjam).
Medjutim, posto stvar pocinje da se malo razvlaci, pokusavam da anticipiram moguce komplikacije i resenja.
Ako nista nije bilo ostavljeno, a ni akumulator nije defektan, onda jos ostaje mogucnost da u vozilu postoji nesto sto prazni akumulator.
Zasto bi se to desavalo sad, a nije se desavalo pre odlaska na more, ili tamo, ne znam.
Imate li vi ovakva iskustva?
Sledece pitanje je: "Da li, pod pretpostavkom da je ovo slucaj, ja mogu nesto sam da detektujem, uz koriscenje mernog instrumenta ("multimetra") ili nekog namenskog, a relativno dostupnog uredjaja, pa da vidim sta cu?".
Ne bih sam prckao po autu, ali da bar steknem neku predstavu o izvoru problema.
Ako je odgovor na ovo pitanje ne, imate li preporuku za nekog zaista dobro auto-elektricara koji bi ovo mogao da brzo i kvalitetno otkloni?
Nadam se da ovo napred opisano nije slucaj, sutra cu biti pametniji, ali zelim da nesto naucim i spremim se i za ovakvu situaciju, uz sto brzu eventualnu reakciju.
Hvala unapred!