4x4 u gradskim uslovima

Tehnička pitanja i objašnjenja
Maksimus
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od Maksimus » 30 Avg 2020, 18:17

Pa da,da ne pregreje taj centralni diff jer nije predvidjen da vozi dugo zakljucan.
A kad prekoracis brzinu on automatski iskljuci lock,iako lampica indalje gori.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od dragvorl » 30 Avg 2020, 18:27

Dok sam radio u servisu imali smo slucaj Audija A 8 sa centralnim torsen diferencijalom koji je zbog nedostatka ulja zablokirao. Auto je dosao na svojim tockovima ali u krivini je zanosio levo desno. Prednja i zadnja osovina ne opisuju iste pitanje a tanjirasti zupcanici na prednjem i zadnjem diferencijalu u slucaju da je srednji blokiran se vrte istim brzinama.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
HKS
Postovi: 11164
Pridružio se: 14 Jan 2013, 17:31
Lokacija: Soba

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od HKS » 30 Avg 2020, 18:29

^ zar taj nije imao neke razlicite diemnzije guma, a nije smio da ima?

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока


Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od dragvorl » 30 Avg 2020, 19:35

Jeste. Ali nebitno, ti diferencijali nisu napravljeni da se vrte na zupcanicima stalno, dakle da vrtis auto u krug ceo dan spalio bi dif, isto tako kad ga vrtis na razlicitim dimenzijama tockova. Ima i primer volva XC koji sam davno postavio dok sam bio radio u servisu, probacu da nadjem.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

nick79
Postovi: 447
Pridružio se: 27 Feb 2014, 07:26
Lokacija: Beograd

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od nick79 » 30 Avg 2020, 19:47

gazza je napisao:kakvo crno skretanje sa lockom. probaj to da uradis sa jimnyjem pa mozes ozbiljno sjebati diferencijal. lock ne sluzi zameni za regularnu voznju u takvim uslovima.
Mislim da to nije to taj lock na koji ti mislis, nije to zakljucavanje diferencijala. Sx4 ima 3 moda:
1. Samo prednji pogon
2. Auto - uglavnom je prednji, ukljucuje se zadnji po potrebi
3. Lock - permanentan 4x4, mislim da je 50-50% raspodela

Mozda i gresim, ovako je kod vozila iz nissan grupacije, a nesto ne verujem da su u tom sx4 ugradili zakljucavanje diferencijala. Ali mozda i gresim.

Sent from my SM-T510 using Tapatalk





Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od dragvorl » 30 Avg 2020, 21:49

Evo nasao sam topic o tom Volvu sto je vozen na razlicitim precnicima guma.

viewtopic.php?f=10&t=619&p=23717&hilit=Difer%2A#p23717
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Maksimus
Postovi: 257
Pridružio se: 05 Maj 2018, 00:17

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od Maksimus » 30 Avg 2020, 21:54

Jasno mi je da na haldexu ako mu se razlikuju prednje gume napravi problem,ali ako se stavi rezervni tocak na zadnju i vozi ispod 80 ne bi trebalo da bude problema,zar ne?
Nqravno ne duzi period,ali par desetina pa i stotina kilometara(u slucaju da se zadesi havarija u nekoj nedodjiji) ne bi smelo da pravi problem.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od Ivan » 30 Avg 2020, 21:56

Ko u ns i okolini reparira 4x4 pogone? Koliko sam shvatio radio si to negde u ns dok nisi otisao preko?

Jer u vecini slucajeva gde su ljudi imali problema sa 4x4 pogonom su pakovali samo druge diferencijale sa otpada/stranca itd.

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od dragvorl » 30 Avg 2020, 22:05

Radio je Sava iz Veternika koji je radio i automatske menjace dok nije otisao u inostranstvo. Covek je bio profi, narucivao je iz livnice dvokomponentne caure za ZF konvertere za 6HP na primer jer ZF nije to prodavao posebno. Ne znam ko jos radi tako nesto u Srbiji za ovako relatvno male sume za popravke, mada mozda i ima.

Maksimus je napisao:
30 Avg 2020, 21:54
Jasno mi je da na haldexu ako mu se razlikuju prednje gume napravi problem,ali ako se stavi rezervni tocak na zadnju i vozi ispod 80 ne bi trebalo da bude problema,zar ne?
Nqravno ne duzi period,ali par desetina pa i stotina kilometara(u slucaju da se zadesi havarija u nekoj nedodjiji) ne bi smelo da pravi problem.


Kilometraza mozda nije toliki problem kao brzina.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

gazza
Banned
Postovi: 2781
Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
Lokacija: Vracar/Limnos

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od gazza » 30 Avg 2020, 23:05

jimny o kome pišem je imao 3 opcije

2WD
4WD
i 4WD-L

ovo poslednje moze da se tumaci kao low ili kao lock

u svakom slucaju sluzi samo za izvlacenje, limitirano je na 20km/h i nema skretanja

to sam naučio na teži način, uzeli smo auto na probu sa placa

i kod majstora je uspeo da mu zablokira 4WD-L tako da smo samo tako mogli da vozimo

da bi ga uterali u servis morali smo da ga zaokrenemo za 90 stepeni

zašta je trebalo jedno 20 napred nazad levo desno manevrisanja u ovom modu

moj S-cross sa vestackim lock modom apsolutno nema ovaj problem, možeš da motaš kako želiš...

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od ftj » 30 Avg 2020, 23:11

Pa ili je lock ili je low a u slucaju jimnija je low iliti low-range odnosno reduktor jer dzimni nema zakljucavanje diferencijala. Tako da to sto vam je crko nema veze sa lokovanjem i sto je neko skretao, jbg to im je bio dobar izgovor.
Poslednja izmena od ftj u 30 Avg 2020, 23:19, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od dragvorl » 30 Avg 2020, 23:17

Kod americkih recimo SUV ili terenaca, ukljucivanje reduktora i blokade ide odjednom, to mu je 4WD LOW.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od ftj » 30 Avg 2020, 23:23

Kad bolje razmislim nije nemoguce i da je stari dzimni imao centralnu blokadu. Ovaj novi nema.

edit: https://www.bigjimny.com/mediawiki/inde ... d_surfaces

nisam bas skroz shvatio al izgleda da se prebacivanjem u 4wd ipak zakljuca prenos izmedju prednje i zadnje osovine i tako da ipak ima smisla da vam se to polupalo jer ste skretali.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od dragvorl » 30 Avg 2020, 23:37

SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: 4x4 u gradskim uslovima

Post od ftj » 31 Avg 2020, 00:01

E jebiga sad, mogao si malo da sazmes to u koju recenicu sta si hteo da istaknes, nismo svi masinci :)

Konkretno, stari dzimni nema srednji diff uopste pa kad se ukljuci 4x4 sta se desava.

Odgovori