4x4 u gradskim uslovima
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Pa da,da ne pregreje taj centralni diff jer nije predvidjen da vozi dugo zakljucan.
A kad prekoracis brzinu on automatski iskljuci lock,iako lampica indalje gori.
A kad prekoracis brzinu on automatski iskljuci lock,iako lampica indalje gori.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Dok sam radio u servisu imali smo slucaj Audija A 8 sa centralnim torsen diferencijalom koji je zbog nedostatka ulja zablokirao. Auto je dosao na svojim tockovima ali u krivini je zanosio levo desno. Prednja i zadnja osovina ne opisuju iste pitanje a tanjirasti zupcanici na prednjem i zadnjem diferencijalu u slucaju da je srednji blokiran se vrte istim brzinama.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 4x4 u gradskim uslovima
^ zar taj nije imao neke razlicite diemnzije guma, a nije smio da ima?
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Jeste. Ali nebitno, ti diferencijali nisu napravljeni da se vrte na zupcanicima stalno, dakle da vrtis auto u krug ceo dan spalio bi dif, isto tako kad ga vrtis na razlicitim dimenzijama tockova. Ima i primer volva XC koji sam davno postavio dok sam bio radio u servisu, probacu da nadjem.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Mislim da to nije to taj lock na koji ti mislis, nije to zakljucavanje diferencijala. Sx4 ima 3 moda:gazza je napisao:kakvo crno skretanje sa lockom. probaj to da uradis sa jimnyjem pa mozes ozbiljno sjebati diferencijal. lock ne sluzi zameni za regularnu voznju u takvim uslovima.
1. Samo prednji pogon
2. Auto - uglavnom je prednji, ukljucuje se zadnji po potrebi
3. Lock - permanentan 4x4, mislim da je 50-50% raspodela
Mozda i gresim, ovako je kod vozila iz nissan grupacije, a nesto ne verujem da su u tom sx4 ugradili zakljucavanje diferencijala. Ali mozda i gresim.
Sent from my SM-T510 using Tapatalk
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Evo nasao sam topic o tom Volvu sto je vozen na razlicitim precnicima guma.
viewtopic.php?f=10&t=619&p=23717&hilit=Difer%2A#p23717
viewtopic.php?f=10&t=619&p=23717&hilit=Difer%2A#p23717
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Jasno mi je da na haldexu ako mu se razlikuju prednje gume napravi problem,ali ako se stavi rezervni tocak na zadnju i vozi ispod 80 ne bi trebalo da bude problema,zar ne?
Nqravno ne duzi period,ali par desetina pa i stotina kilometara(u slucaju da se zadesi havarija u nekoj nedodjiji) ne bi smelo da pravi problem.
Nqravno ne duzi period,ali par desetina pa i stotina kilometara(u slucaju da se zadesi havarija u nekoj nedodjiji) ne bi smelo da pravi problem.
- Ivan
- Postovi: 9884
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Ko u ns i okolini reparira 4x4 pogone? Koliko sam shvatio radio si to negde u ns dok nisi otisao preko?
Jer u vecini slucajeva gde su ljudi imali problema sa 4x4 pogonom su pakovali samo druge diferencijale sa otpada/stranca itd.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
Jer u vecini slucajeva gde su ljudi imali problema sa 4x4 pogonom su pakovali samo druge diferencijale sa otpada/stranca itd.
Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Radio je Sava iz Veternika koji je radio i automatske menjace dok nije otisao u inostranstvo. Covek je bio profi, narucivao je iz livnice dvokomponentne caure za ZF konvertere za 6HP na primer jer ZF nije to prodavao posebno. Ne znam ko jos radi tako nesto u Srbiji za ovako relatvno male sume za popravke, mada mozda i ima.
Kilometraza mozda nije toliki problem kao brzina.
Maksimus je napisao: ↑30 Avg 2020, 21:54Jasno mi je da na haldexu ako mu se razlikuju prednje gume napravi problem,ali ako se stavi rezervni tocak na zadnju i vozi ispod 80 ne bi trebalo da bude problema,zar ne?
Nqravno ne duzi period,ali par desetina pa i stotina kilometara(u slucaju da se zadesi havarija u nekoj nedodjiji) ne bi smelo da pravi problem.
Kilometraza mozda nije toliki problem kao brzina.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
-
- Banned
- Postovi: 2781
- Pridružio se: 01 Okt 2012, 12:38
- Garaža: Suzuki S-Cross 4x4 1.6TD Sergio Celano
- Lokacija: Vracar/Limnos
Re: 4x4 u gradskim uslovima
jimny o kome pišem je imao 3 opcije
2WD
4WD
i 4WD-L
ovo poslednje moze da se tumaci kao low ili kao lock
u svakom slucaju sluzi samo za izvlacenje, limitirano je na 20km/h i nema skretanja
to sam naučio na teži način, uzeli smo auto na probu sa placa
i kod majstora je uspeo da mu zablokira 4WD-L tako da smo samo tako mogli da vozimo
da bi ga uterali u servis morali smo da ga zaokrenemo za 90 stepeni
zašta je trebalo jedno 20 napred nazad levo desno manevrisanja u ovom modu
moj S-cross sa vestackim lock modom apsolutno nema ovaj problem, možeš da motaš kako želiš...
2WD
4WD
i 4WD-L
ovo poslednje moze da se tumaci kao low ili kao lock
u svakom slucaju sluzi samo za izvlacenje, limitirano je na 20km/h i nema skretanja
to sam naučio na teži način, uzeli smo auto na probu sa placa
i kod majstora je uspeo da mu zablokira 4WD-L tako da smo samo tako mogli da vozimo
da bi ga uterali u servis morali smo da ga zaokrenemo za 90 stepeni
zašta je trebalo jedno 20 napred nazad levo desno manevrisanja u ovom modu
moj S-cross sa vestackim lock modom apsolutno nema ovaj problem, možeš da motaš kako želiš...
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Pa ili je lock ili je low a u slucaju jimnija je low iliti low-range odnosno reduktor jer dzimni nema zakljucavanje diferencijala. Tako da to sto vam je crko nema veze sa lokovanjem i sto je neko skretao, jbg to im je bio dobar izgovor.
Poslednja izmena od ftj u 30 Avg 2020, 23:19, izmenjeno 1 put ukupno.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Kod americkih recimo SUV ili terenaca, ukljucivanje reduktora i blokade ide odjednom, to mu je 4WD LOW.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Kad bolje razmislim nije nemoguce i da je stari dzimni imao centralnu blokadu. Ovaj novi nema.
edit: https://www.bigjimny.com/mediawiki/inde ... d_surfaces
nisam bas skroz shvatio al izgleda da se prebacivanjem u 4wd ipak zakljuca prenos izmedju prednje i zadnje osovine i tako da ipak ima smisla da vam se to polupalo jer ste skretali.
edit: https://www.bigjimny.com/mediawiki/inde ... d_surfaces
nisam bas skroz shvatio al izgleda da se prebacivanjem u 4wd ipak zakljuca prenos izmedju prednje i zadnje osovine i tako da ipak ima smisla da vam se to polupalo jer ste skretali.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23815
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: 4x4 u gradskim uslovima
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: 4x4 u gradskim uslovima
E jebiga sad, mogao si malo da sazmes to u koju recenicu sta si hteo da istaknes, nismo svi masinci
Konkretno, stari dzimni nema srednji diff uopste pa kad se ukljuci 4x4 sta se desava.
Konkretno, stari dzimni nema srednji diff uopste pa kad se ukljuci 4x4 sta se desava.