Hill holder/Auto hold

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Gazu
Postovi: 2110
Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
Lokacija: Novi Sad

Re: Hill holder/Auto hold

Post od Gazu » 01 Avg 2022, 11:42

Ovo je dobra tema da se ja u 20 godina staroj astri osećam nadmoćno. Ja vozim gotov proizvod, a vi beta testeri.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk


Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hill holder/Auto hold

Post od Saša » 01 Avg 2022, 11:48

Sve je to lepo ali ne znam koliko je dobro da se previše oslanjamo odnosno navikavamo da auto da radi neke stvari koje je ranije bilo normalno da radiš i paziš na njih sam... Šta ako to iznenada otkaže?

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Hill holder/Auto hold

Post od Grujic » 01 Avg 2022, 12:02

Evo ja prvi put čujem za auto hold na ručnom menjaču, ne znam kako to može auto da ode :zbunjen:

Za automatik ok, koliko sam čitao za menjač je bolje da je u D nego u N, pa tu pedala mora da se drži da auto ne ide, i tu auto hold ima funkciju, za ručni gde samo liznem kočnicu da auto stoji mirno ne vidim svrhu....

Mislim, ne kažem da nema svrhe, naravno da se ide automatizaciji svega, i da to doprinosi komforu, ali ne vidim potrebu za tim lično.


Mene su btw više nervirali stari hill holderi, koliko se sećam stara Astra i Mini sam probao, kao da je hill holder na vreme, a ne pametan da sam otpusti, pa mi silom drži auto duže nego što mi treba i onda naglo pusti.

Auto hold sam probao na Golfu 7 sa DSG, meni je cimao, al nisam bio sviknut na auto

lami
Postovi: 3264
Pridružio se: 19 Feb 2017, 15:34
Lokacija: Smederevo

Re: Hill holder/Auto hold

Post od lami » 01 Avg 2022, 12:08

Ja sam vozao Pasat sa DSG-om, dizel, par dana i prvo mi je smetao, ali posle nekog vremena vidis da je dobra stvar. Ne secam se da mi je cimao prilikom starta, ali sve je moguce.
Inace hill asist ili kako se vec zove kod citroena, moze da napravi haos u saradnji sa start stop. Zaustavljavljam se ja na semaforu na uzbrdici i cim se ugasio auto, dajem gas, ne stize da se aktivira hill assist i krece auto nizbrdo

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока



ftj
Postovi: 13025
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Hill holder/Auto hold

Post od ftj » 01 Avg 2022, 12:13

Fora sa svim novotarijama je da oni izmisle potrebu i tek posle kad toga nema vidis da ti fali :) Sad kad sednem u auto gde moram da drzim kocnicu na semaforu smorim se(u teoriji naravno). Neke novotarije se na kraju ispostave kao korisne, neke su objektivno glupost

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hill holder/Auto hold

Post od Saša » 01 Avg 2022, 12:31

Grujic je napisao:
01 Avg 2022, 12:02
Evo ja prvi put čujem za auto hold na ručnom menjaču, ne znam kako to može auto da ode :zbunjen:


Pa to sam ja odmah pitao čemu to uopšte na manuelnom menjaču. Veća je potreba na automatiku jer kod njega čak i na ravnom ako pustiš kočnicu on kreće. A ko će na svakom semaforu izbacivati u neutral, onda bolje da imaš manuelni menjač ako ćeš tako stalno raditi. :D

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23798
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Hill holder/Auto hold

Post od dragvorl » 01 Avg 2022, 12:55

Sad ispada da niko nije vozio u NS (ne Kamenica i Sremska strana) a da mu je auto krenuo nazad. Sve ulice vodoravne 0°. :think:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hill holder/Auto hold

Post od Saša » 01 Avg 2022, 13:19

Nije naravno, ali sad ispada da se bez toga ne može živeti ili čak da je opasno ako to nemaš. :D Ja nesvesno držim u mestu kočnicu stisnutu gde god da sam i u kakvom god da sam autu, navika, i nije mi problem. Ako se ne pomeram duže pustim kočnicu i ako auto ne mrda - odmorim nogu i to je to... Noću pogotovo pustim jer što neko reče neću da ovima iza biju štopovi u oči...

Nego, dal sam ja poludeo (ili samo izlapeo), ali meni se čini da ranije (puno ranije) kod automatika nije bilo potrebno uopšte držati kočnicu, odnosno čim pustiš gas oni bi stali i to potpuno na kraju, a ako želiš da se pokreneš - dodaš malo gas i on kreće. Kod ovih savremenih zaista ne smeš pustiti kočnicu jer ako je ne držiš on ode...

Korisnikov avatar
blaugrana
Postovi: 6885
Pridružio se: 26 Jan 2012, 17:08
Lokacija: Novi Sad

Re: Hill holder/Auto hold

Post od blaugrana » 01 Avg 2022, 13:42

Meni su oba sistema uvek ukljucena. AH palim uvek, cak I na semaforu.
Kod auta koji nema AH, povucem rucnu.

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk


Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4166
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Hill holder/Auto hold

Post od carov2 » 01 Avg 2022, 13:45

dragvorl je napisao:
ftj je napisao:
01 Avg 2022, 11:17
Ili si mozda s godinama naucio da moduliras gas tako da ne cima. Evo ni meni sad ne cima uopste a siguran sam da je u pocetku znao da cimne kad dam gas.
Ima o tome puno na internetu pa je vremenom i to reseno. Naravno da nije do subjektivnog utiska jer sam imao jedan od tih auta gde nije mogao ni "moduliranjem" da se otkloni taj kangarooing. Na Golfu je bilo dosta bolje vec to, a na novom Leonu nije ga bilo uopste, kvacilo se otpusta kao na svim ostalim kolima i ne cima nista.

Sto se tice razlika na "istim" kolima, prvo bih proverio koliko su ista. Koja modelna godina, motor, softver, sve dok se sve ne poklapa nema tu mesta poredjenju.
Prvo da se usaglasi šta poredite, DSG ili manuelni menjač. Slika

Rekao bih da ftj misli na DSG, dok ti pišeš i o jednom i o drugom.

Po meni je mnogo bitniji kod manuelnog menjača, nego kod automatskog.

Na A4 B8 sam imao i nisam ga gasio, dok ovde na A5 nemam i ne fali mi nešto, automatsko otpuštanje ručne može da simulira kada treba.
Inače je na semaforu noga uglavnom na kočnici, kada se pusti auto krene i to je to.

Na Pasatu DSG imam auto hold, ali ga slabo koristim, više mi odgovara da auto krene kada pustim kočnicu, nego da mu dodajem gas, gde hoće malo i da cimne. Ne kreće lagano, kako bih voleo...

Hill holder i Auto hold(uglavnom različiti termini kod različitih proizvođača), a hill holder je stariji termin, u suštini se odnose na isti sistem, a ispada da je razlika samo u tome koliko dugo drži kočnicu.
Ja "hill holder" nisam imao priliku da probam, dok na Audiju A4 B8 znam dobro kako radi sistem "auto hold".

Po meni, da se više ne ponavljam, radi se o istom sistemu, koji ima istu namenu, samo se radi o starijoj/novijoj verziji.






Sent from my LE2120 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Markoni
Postovi: 9720
Pridružio se: 13 Jan 2012, 07:47
Lokacija: Београд

Re: Hill holder/Auto hold

Post od Markoni » 01 Avg 2022, 14:20

Ja imam AH, ali sam ga možda par puta aktivirao. Uglavnom kada vidim da ću dugo čekati na nekom semaforu na uzbrdici, a već sam ubijen od vožnje.
Nemam nikakvih emocija prema tom sistemu. :)

Sent from my M2007J3SY using Tapatalk


Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21084
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Hill holder/Auto hold

Post od nidza » 01 Avg 2022, 14:22

@carov2 Sve si dobro napisao, ali ne radi se o istim sistemima, iako je hardver isti.

1) HH radi samo na nagibu, AH radi bez obzira na nagib.
2) HH otpusti posle n sekundi, AH ne pušta kočnicu bez intervencije vozača.

Korisnikov avatar
carov2
Postovi: 4166
Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
Garaža: Audi A4
Lokacija: Pirot, Kladovo
Kontakt:

Re: Hill holder/Auto hold

Post od carov2 » 01 Avg 2022, 14:26

Sve je tako kao što kažeš prijatelju, ali nisi u pravu.

Ukoliko nema nizbrdice/uzbrdice auto ne drži kočnicu uopšte?

Je l postoji auto koji ima oba sistema u izboru?

Sent from my LE2120 using Tapatalk


Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Hill holder/Auto hold

Post od Grujic » 01 Avg 2022, 14:41

Postoji, to su dva potpuno razlicita sistema.

Npr auto hold cesto mozes da palis/gasis, za HH kod vecine nema te opcije.

Drugacije funkcionisu, drugacija namena...
dragvorl je napisao:
01 Avg 2022, 12:55
Sad ispada da niko nije vozio u NS (ne Kamenica i Sremska strana) a da mu je auto krenuo nazad. Sve ulice vodoravne 0°. :think:
Ja iskreno uopste ne razumem o cemu pricsas, imam utisak da ne mislimo na isto :think:

Da li ti mislis na auto hold, koji sluzi za svako stajanje i ideja mu je barem koliko sam ukapirao prvenstveno za automatike da se ne vade iz D a da se vozac oslobodi od borbe sa kocnicom?

Ako mislis na to, ja evo opet ne vidim poentu kod manuelca... Od auto skole sam naviknut da drzim kocnicu, kod rucnog menjaca na ravnom bukvalno naslonis nogu na pedalu i to je dovoljno, na tim malim nagibima i ako popustim nece nista da se desi za tu sekundu kao na velikim usponima gde dolazi na red hill holder

Korisnikov avatar
Saša
Postovi: 13024
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Hill holder/Auto hold

Post od Saša » 01 Avg 2022, 14:50

Hill hold je po meni puno bitniji jer ako auto na nizbrdici (pogotovo velikoj) krene unazad a vozač je neiskusan/uplaši se, može da dođe do ozbiljnih problema. Ili ako recimo nije u potpunosti savladao polazak pod ručnom ili ne ume da auto drži na "vagi" - Hill hold tu fantastično rešava situaciju. A kad si u osnovi na ravnom i auto ti eto inercijom lagano krene koji cm unazad (što je situacija koju sam doživeo mnogo puta pa svirao onima ispred da pritisnu kočnicu - a i meni su svirali koji put, da se ne lažemo), šta može mnogo loše da se dogodi? Naslonićeš se na branik onog iza i to je to, neće sigurno doći do neke ogromne materijalne štete a pogotovo neće biti povređenih.

Odgovori