Benzinski motor sa startnim gasom
-
- Postovi: 7
- Pridružio se: 13 Okt 2022, 09:04
Benzinski motor sa startnim gasom
Pozdrav svima,
Ja sam pocetnik i generalno novajlija sto se tice automobila.
Trenutno na casovima vozim Volkswagen Polo iz 2018 godine, i ono sto sam primetio jeste da automobil "sam" krece prilikom pustanja kvacila, kako mi je instruktor objasnio motor sam daje automatski gas tako da se veoma lako pali/krece.
Moje pitanje je, da li taj sistem sa automatskim gasom ima odredjen zvanicni termin koji bih mogao da koristim prilikom pretrage polovnih automobila? Da li je vezan za vecinu benzinaca novije generacije ili samo sa odredjene marke vozila?
Ili je to mozda vezano za odredjeno godinu ili tip motora? Na primer, svi benzinci posle 2010 godine imaju taj sistem implementiran itd
Hvala
Ja sam pocetnik i generalno novajlija sto se tice automobila.
Trenutno na casovima vozim Volkswagen Polo iz 2018 godine, i ono sto sam primetio jeste da automobil "sam" krece prilikom pustanja kvacila, kako mi je instruktor objasnio motor sam daje automatski gas tako da se veoma lako pali/krece.
Moje pitanje je, da li taj sistem sa automatskim gasom ima odredjen zvanicni termin koji bih mogao da koristim prilikom pretrage polovnih automobila? Da li je vezan za vecinu benzinaca novije generacije ili samo sa odredjene marke vozila?
Ili je to mozda vezano za odredjeno godinu ili tip motora? Na primer, svi benzinci posle 2010 godine imaju taj sistem implementiran itd
Hvala
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Vagen grupacija ima to na svim motorima. Mislim da je to cak passat b6 imao, b7 sigurno. Dakle to je u auto industriji vec 10+ godina.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Nema na svim motorima, ne znam koja kola imaju koja ne.
Načelno _svi_ automobili danas, i mnogo godina unazad, imaju električnu kontrolu ler gasa, odnosno, i kad puštaš kvačilo svaki automobil će da pokuša da održi tih 750-800 obrtaja i "dodaće" gas da ih održi.
Ovo što VAG radi na nekim motorima (mi smo konkretno imali na O3 2.0 TDI, oba komada), pri puštanju kvačila podigne obrtaje na preko 1000rpm. Izuzetno zgodno za polazak i uparkiravanje. Razlika u vožnji između ovog slučaja i onog prethodno što sam naveo nije velika, ja uvek polazim bez gasa, tj. inicijalni dodir prvo imam lagnim puštanjem kvačila pa dodam gas, i tu onda ne zavisiš od auta koji sistem ima ili nema, prilagodiš se u sekundi.
Moj auto to nema, hvala bogu, kao odgovor na konstataciju da svi vageni imaju. Očigledno zavisno od ciljne grupe.
@yaroslav-88 , samo lagano puštaj kvačilo, uvek lagano, čak i kad menjaš brzine, da imaš vremena da shvatiš povratnu informaciju o polasku i nikad nećeš imati problem, bilo koji auto da voziš.
Načelno _svi_ automobili danas, i mnogo godina unazad, imaju električnu kontrolu ler gasa, odnosno, i kad puštaš kvačilo svaki automobil će da pokuša da održi tih 750-800 obrtaja i "dodaće" gas da ih održi.
Ovo što VAG radi na nekim motorima (mi smo konkretno imali na O3 2.0 TDI, oba komada), pri puštanju kvačila podigne obrtaje na preko 1000rpm. Izuzetno zgodno za polazak i uparkiravanje. Razlika u vožnji između ovog slučaja i onog prethodno što sam naveo nije velika, ja uvek polazim bez gasa, tj. inicijalni dodir prvo imam lagnim puštanjem kvačila pa dodam gas, i tu onda ne zavisiš od auta koji sistem ima ili nema, prilagodiš se u sekundi.
Moj auto to nema, hvala bogu, kao odgovor na konstataciju da svi vageni imaju. Očigledno zavisno od ciljne grupe.
@yaroslav-88 , samo lagano puštaj kvačilo, uvek lagano, čak i kad menjaš brzine, da imaš vremena da shvatiš povratnu informaciju o polasku i nikad nećeš imati problem, bilo koji auto da voziš.
-
- Postovi: 7
- Pridružio se: 13 Okt 2022, 09:04
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Znaci da je ipak to vise vezano za VW i za vozila koja imaju iste motore tipa Skoda. U svakom slucaju znaci mi informacija.
Hvala
Hvala
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Da dopunim, ovo važi i za korišćenje snage od strane drugih potrošača poput pumpe serva ili klima-uređaja. Meni se baš i ne sviđa jer se u vožnji ponekad zbog klime gubi glatkoća, uslovno rečeno, posebno kod manjih motora.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Postoji funkcija u ECU koja se zove drive off koja sluzi da se auto pri pustanju kvacila pokrene iz mesta bez trzanja i pada broja obrtaja motora. Posebno je bitna u Aziji gde vecina vozaca ne daje gas pri polasku nego krece samo sa kvacilom.
To se radi pomocu rezerve momenta motora. Kontrolise se kolicina vazduha (spora kontrola) i ugao paljenja (brza kontrola). Motoru se da vise vazduha nego sto mu treba, a kasnim paljenjem se snizava moment motora i ostavlja brzo dostupna rezerva momenta koja se moze iskoristiti za pokretanje vozila, ukljucivanje kompresora klime i ostalo.
To se radi pomocu rezerve momenta motora. Kontrolise se kolicina vazduha (spora kontrola) i ugao paljenja (brza kontrola). Motoru se da vise vazduha nego sto mu treba, a kasnim paljenjem se snizava moment motora i ostavlja brzo dostupna rezerva momenta koja se moze iskoristiti za pokretanje vozila, ukljucivanje kompresora klime i ostalo.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Danas nema potrebe za tim kad je gas električni, ECU samo doda gas, kao i vozač što bi dodao. Čim stisneš kvačilo, koje ima senzore početnog i krajnjeg položaja (običan taster), podigne obrtaje i ne reaguje ni papučica u tom početnom delu, kao da si ga sam dodao. Mislim da je pokretač teme na ovo tačno mislio, i to nije loše uopšte za brzo manevrisanje u malom prostoru napred nazad, gde ti je noga na kočnici i kvačilu, gas je nepotreban.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Velika vecina bezinskih motora radi ovako kako sam napisao. Ne znam nasta mislis da danas nema potrebe za tim. To da ECU samo malo da gas je zapravo mnogo komplikovano i potrebni su meseci da se to kalibrise. Podizanje broja obrtaja kad se stisne kvacilo se danas izbegava.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Meni i Zafir star 21 godinu ide sam bez gasa.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Nije komplikovano. Stisne samo gas za definisan procenat, a ima i povratnu informaciju o obrtajima, ne može da pogreši. Prosto ko pasulj sa e gasom.NenadNR je napisao:Velika vecina bezinskih motora radi ovako kako sam napisao. Ne znam nasta mislis da danas nema potrebe za tim. To da ECU samo malo da gas je zapravo mnogo komplikovano i potrebni su meseci da se to kalibrise. Podizanje broja obrtaja kad se stisne kvacilo se danas izbegava.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Kao i meni Volvo star 26 godina (a uveli su to negde 1985-1986, da održava automatski ler gas i sam dodaje ili oduzima "gas" po potrebi tj opterećenju (klima, automatik, uspon, teret u gepeku...).
Drži fiksno obrtaje i u mestu, i kada se pokrene i ide polako (bez davanja gasa od strane vozača).
To je valjda manje više odavno uobičajeno barem kod Boš sistema kod benzinaca i regulisano baš kako je opisano promenom dotoka vazduha i pomeranjem pretpaljenja.
Drži fiksno obrtaje i u mestu, i kada se pokrene i ide polako (bez davanja gasa od strane vozača).
To je valjda manje više odavno uobičajeno barem kod Boš sistema kod benzinaca i regulisano baš kako je opisano promenom dotoka vazduha i pomeranjem pretpaljenja.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
golf dvojka dizel je kretao bez gasa, ja ne znam o cemu se ovde prica.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Kad vec moram da spomenem, posao mi je bazna kalibracija benziskih motora. Motor na kome trenutno radimo je ozbiljno namucio kolege koje rade na funkcijama vozljivosti (driveability) dok su namestali kretanje iz mesta. Mnogo je to komplikovanije od samo stisne gas. Dovoljno je reci da objasnjenje drive off funkcije ima nekoliko stotina strana.
Kompletno upravljanje motorom se radi preko zadatog momenta. Da bi se dobio zeljeni broj obrtaja mora se dobiti odgovarajuci moment motora u odnosu na opterecenje i gubitke. Sve to ide preko mnogo modela koje treba namestiti da rade kako treba. Ozbiljan posao
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Ne priča se o dizelima, pogotovu ne o neregulisanom radu kao Golfa 2 dizela.
Mogao je G2 da krene po ravnom uz cimanje i to ako je isključena klima, kada radi klima ili servo aktivan usled okretanj volana nema ništa od kretanja, isto je kao i sa svakim drugim dizelom tog vremena, mora da se doda gas.
Mogao je G2 da krene po ravnom uz cimanje i to ako je isključena klima, kada radi klima ili servo aktivan usled okretanj volana nema ništa od kretanja, isto je kao i sa svakim drugim dizelom tog vremena, mora da se doda gas.
Re: Benzinski motor sa startnim gasom
Taj sto sam ja vozio nije imao servo i klimu al nikakvog cimanja nije bilo, cak ni uzbrdo.