Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Tehnička pitanja i objašnjenja
Korisnikov avatar
cozmo
Postovi: 5030
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Lokacija: Novi Sad

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od cozmo » 29 Mar 2023, 11:51

Ko je vozio i ko se vozio samnom zna zasto je to tako.

Isto tako, svaki auto koji je izmeren i uporedjen sa ADAC testom je identicne buke kao na tom testu, te ne vidim razlog da BILO koji auto ne bude u fabrickoj specifikaciji osim ako mu nije skinuta izolacija, kederi, propao trap ili doslo do nekih kvarova na motoru koji povecavaju buku. Vozio sam nekoliko Pezoa i ne samo njih, sa propalom izolacijom motornog prostora i haube, losim kederima i slicno. Potpuno drugacija bucnost i umaranje pri voznji od auta kome je sve to na mestu i nije propalo.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”

Korisnikov avatar
123456
Postovi: 1956
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od 123456 » 30 Mar 2023, 10:07

1 db nije tako zanemarljiv, to je oko 26 % razlike u jačini zvuka. Naravno, nekome to nije bitno ali nije ni bas nesto neprimetno. Pustimo gume ili buku vetra ako polazimo od toga, da su oba auta testirana pod istim uslovima.
2 db je recimo več za polovinu glasniji zvuk.

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od Delija » 30 Mar 2023, 11:47

Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od Delija » 30 Mar 2023, 11:54

Slika
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
123456
Postovi: 1956
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od 123456 » 30 Mar 2023, 14:37



Nije ti stručan izvor. Ljudi sa većom osetljivošću mogu i te kako da primete razliku ispod 3 db, zavisno od toga da li je stimulacija kontinuirana ili promenljiva, od starosti, od genetske predispozicije...

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od Delija » 03 Apr 2023, 11:57

Citiraj "strucan" izvor. Daj neki naucni rad na tu temu.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
123456
Postovi: 1956
Pridružio se: 30 Nov 2012, 05:14
Garaža: Nissan X-trail e-power Tekna
Lokacija: Slovenija

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od 123456 » 02 Maj 2023, 13:01

Izvinjavam se na kasnom odgovoru, spregledao.

Ovde imaš više relevantnih izvora o diferencijalnom pragu intenziteta zvuka. I te kako je primetna razlika niza od 3 db.

https://fonet.ffzg.unizg.hr/djelatnici/ ... fprag.html

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od Delija » 03 Maj 2023, 01:28

Tekst ti uopste ne ide na ruku iliti upravo potkrepljuje ono o cemu pricam.

Manje vrednosti vaze iskljucivo za pobudu punog frekventnog opsega (20 Hz - 20 kHz) po prirodi blisku belom shumu i to kada se intenzitet menja ravnomerno za ceo opseg.

To ni pod razno nije zadovoljeno kod teme o kojoj pricamo.

U istom tekstu se navodi da je za vokal iliti ljudski glas ta vrednost oko 1.5 dB, a opseg ljudskog glasa je sa sve iole relevantnim gornjim harmonicima manji od 1/5 punog frekventnog opsega.

Frekventni opseg od interesa za ovu temu je osetno manji od frekventnog opsega vokala i nije uopste linearan - pojedini delovi spektra su vrlo dominantni u odnosu na ostatak.

Dodatno i vrlo bitno, sve te optimisticne vrednosti se odnose na kontinualan A/B test iliti na direktnu detekciju promene glasnoce koja se vrsi "real time", bez prekida reprodukcije. Kada bi se odnosila na pamcenje (cak i minimalno reda velicine 10-ak sekundi) - preciznost bi bila mnogo manja, odnosno prag detekcije bi bio mnogo veci.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18945
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke

Post od Delija » 03 Maj 2023, 01:51

Nesrecni kontinualni A/B test potenciram sa dobrim razlogom.

1 dB promene kod muzike na nekom iole normalnom do glasnom nivou glasnoce mogu da detektujem bez problema. Sta vise, sitne pomeraje po 1 dB (pojacalu je korak 0.5 dB) i koristim za podesavanje optimalnog nivoa glasnoce za pojedine numere - ne koristim replay gain normalizaciju jer lose utice na dinamiku i kvalitet.

Supruga, naravno, to ne cuje. Hi-fi ekipa uglavnom cuje.

I onda opet naglasavam da u ovoj temi ne pricamo ni o muzici (koja obuhvata maltene pun frekventni opseg), a ni o kontinualnom A/B testu.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Odgovori