Promena stepena prenosa
Re: Koliko troši?
@noob
Automatik, kao sto verovatno i sam znas, menja u nizu brzinu tek kada obrtaji padnu ispod granice kad motor vise nije u stanju da normalno vuce. Kod kick-a menja u nizu brzinu da bi podigao obrtaje, da bi samim tim dobio vecu raspolozivu snagu.
Ono sto je kontradiktorno u tvom postu je menjanje u nizi stepen kad si na max obrtajima...tad se menja u visi a ne u nizi.
Automatik, kao sto verovatno i sam znas, menja u nizu brzinu tek kada obrtaji padnu ispod granice kad motor vise nije u stanju da normalno vuce. Kod kick-a menja u nizu brzinu da bi podigao obrtaje, da bi samim tim dobio vecu raspolozivu snagu.
Ono sto je kontradiktorno u tvom postu je menjanje u nizi stepen kad si na max obrtajima...tad se menja u visi a ne u nizi.
Re: Koliko troši?
Ako u 5 brzini pritisneš kick on ne prebacuje u 6 brzinu već spusti u niži stepen? Ili grešim?
Ono što kažem je kada spusti u niži stepen prenosa ne ubacuje u brzinu na visokim obrtajima već je spustio obrtaje i tada prebaci u brzinu, zatim kreće da ubrzava.
Poenta ovog sa blago pipinutom kočnicom (ne da koči, ne da koči dok ne stane, ne pod ručnom... čisto da napišem još koji put već je samo blago tj. jedva pipne) je da mnogo lakše automobil prihvati promenu brzine!
Ako su veće brzine u pitanju ne dolazi do onog stresanja automobila i bežanja dupeta kada se naglo pri većim obrtajima prilikom jačeg kočenja ubacuje u nižu (koči motorom).
ae sad da kažem šta meni nije jasno, toliko ljudi se čudi obaranju obrtaja a neki su pominjali u par tema "međugas"
Odosmo u off, izvinjavam se i ako može neko od urednika da odgovore vezane o promeni stepena prenosa prebaci viewtopic.php?f=15&t=888&hilit=promena+brzine da se ova tema ne razvodnjava i izgubi smisao
Ono što kažem je kada spusti u niži stepen prenosa ne ubacuje u brzinu na visokim obrtajima već je spustio obrtaje i tada prebaci u brzinu, zatim kreće da ubrzava.
Poenta ovog sa blago pipinutom kočnicom (ne da koči, ne da koči dok ne stane, ne pod ručnom... čisto da napišem još koji put već je samo blago tj. jedva pipne) je da mnogo lakše automobil prihvati promenu brzine!
Ako su veće brzine u pitanju ne dolazi do onog stresanja automobila i bežanja dupeta kada se naglo pri većim obrtajima prilikom jačeg kočenja ubacuje u nižu (koči motorom).
ae sad da kažem šta meni nije jasno, toliko ljudi se čudi obaranju obrtaja a neki su pominjali u par tema "međugas"
Odosmo u off, izvinjavam se i ako može neko od urednika da odgovore vezane o promeni stepena prenosa prebaci viewtopic.php?f=15&t=888&hilit=promena+brzine da se ova tema ne razvodnjava i izgubi smisao
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
- pedja
- član 001
- Postovi: 14181
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG
- Lokacija: Beograd
Re: Koliko troši?
Mene su u auto skoli ucili da uvek stiskam kocnicu pri promeni brzine nanize. Praksa je drugo
Tptlk
Tptlk
Re: Koliko troši?
ae što ispada da nemam pojma (ne potresam se i zato se ne trudim da ulazim u diskusiju) , ali ni ovi u auto školi nemaju pojma, znaju samo oni koji su kod kuće polagali vozački ispit
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Koliko troši?
Ako pritisneš kvačilo i kočnicu obrtaji će pasti do lera. Ovi na klipu pored te dve radnje dodaju gas(sve tri pedale odjednom se pritiskaju) da bi podigli obrtaje sa lera do predviđenih obrtaja za tu brzinu i onda se promeni brzina bez cimanja i uznemiravanja vešanja što je krucijalno za postizanje dobrih vremena na stazi. Nisam razumeo šta si ti hteo da kažeš ali verovatno je imalo malo veze sa ovim.
Re: Koliko troši?
Ne gresis ali nisi tako napisao u prethodnom postu...noob je napisao:Ako u 5 brzini pritisneš kick on ne prebacuje u 6 brzinu već spusti u niži stepen? Ili grešim?
Ako si u 5. na 1600rpm i stisnes kick menja i dve brzine dole ali ako si na max obrtajima u 5. onda nema kick-a jer to znaci da je papucica vec zalepnjena za pod a brzina je preko 200 a sledeci potez menjaca je prebacivanje u visi stepen.
I dalje ne razumem zasto spustas u nizu brzinu ako si na max obrtajima...ili pustis gas, ili kocis (ako ti treba brze obaranje brzine) ili saltas u vecunoob je napisao:Ono što kažem je kada spusti u niži stepen prenosa ne ubacuje u brzinu na visokim obrtajima već je spustio obrtaje i tada prebaci u brzinu, zatim kreće da ubrzava.
Re: Koliko troši?
Upravo, @Destiny sam savetovao obaranje obrtaja zato što auto mnogo lakše prihvati promenu brzine (tu tehniku koristim i sam), gas joj nisam savetovao jer se ne trka (mada sumnjam da se trka od semafora do semafora po potrošnji njenog 207 ).ftj je napisao:Ako pritisneš kvačilo i kočnicu obrtaji će pasti do lera.
+ cimanje još i nije problem na pravcu, u blagoj krivini to sitno bezanje zadnjeg dela usled naglog ubacivanja u niži stepen prenosa i kočenja moze da dovede do jeb*ne situacije.ftj je napisao:Ovi na klipu pored te dve radnje dodaju gas(sve tri pedale odjednom se pritiskaju) da bi podigli obrtaje sa lera do predviđenih obrtaja za tu brzinu i onda se promeni brzina bez cimanja i uznemiravanja vešanja što je krucijalno za postizanje dobrih vremena na stazi. Nisam razumeo šta si ti hteo da kažeš ali verovatno je imalo malo veze sa ovim.
@Floyd, kada bi bila takva situacija npr. na uzbrdici i kočiš, auto na 5k obrtaja i neće ubaciti u niži stepen prenosa dok ne obori obrtaje, a 5k obrtaja sam lupio (to je mnogo za dizel).
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Promena stepena prenosa
Brate,ti ne kapiras izgleda da,da bi auto oborio obrtaje u istom stepenu prenosa,mora da uspori...
Zasto bi neko usporavao da bi vozio u manjoj brzini... U manju brzinu se ubacuje ako su obrtaji vec previse pali da bi se normalno ubrzavalo u toj brzini,a nije poenta bez razloga smanjivati brzinu i downshiftovati...
Destiny si savetovao da kada je ona rekla da nikako ne moze da dostigne 3.000 obrtaja da bi prebacila u visi stepen na uzbrdici,da bi vozila na 2.000 RPM-a u visoj brzini,ona treba u stvari da zakoci i ubaci u manju brzinu,da bi vozila na vecim obrtajima...
Isto kao sto govoris da na 5.000 RPM-a treba da se salta u nizu brzinu i to jos na dizelu kome je 5.000 RPM-a neki maximum,a obicno i previse...
Kako li ti ubrzavas,ako kocis da bi vozio u manjoj brzini na visim obrtajima... Pa onda opet zakoci da bi oborio obrtaje,dok ne postigne da vozi u 1. brzini na 30 km/h na 4.000 obrtaja?
Ja ne znam da li ti kapiras da sve sto si do sada rekao apsolutno nema nikakve logike?
Zasto bi neko usporavao da bi vozio u manjoj brzini... U manju brzinu se ubacuje ako su obrtaji vec previse pali da bi se normalno ubrzavalo u toj brzini,a nije poenta bez razloga smanjivati brzinu i downshiftovati...
Destiny si savetovao da kada je ona rekla da nikako ne moze da dostigne 3.000 obrtaja da bi prebacila u visi stepen na uzbrdici,da bi vozila na 2.000 RPM-a u visoj brzini,ona treba u stvari da zakoci i ubaci u manju brzinu,da bi vozila na vecim obrtajima...
Isto kao sto govoris da na 5.000 RPM-a treba da se salta u nizu brzinu i to jos na dizelu kome je 5.000 RPM-a neki maximum,a obicno i previse...
Kako li ti ubrzavas,ako kocis da bi vozio u manjoj brzini na visim obrtajima... Pa onda opet zakoci da bi oborio obrtaje,dok ne postigne da vozi u 1. brzini na 30 km/h na 4.000 obrtaja?
Ja ne znam da li ti kapiras da sve sto si do sada rekao apsolutno nema nikakve logike?
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Promena stepena prenosa
Opet ne razumem zasto bi na tako visokim obrtajima ubacivao u nizu
Evo kako je rasprava krenula...
Sad pricas o zaustavljanju, tu naravno obrtaji opadnu na 1500rpm pa prebacis u nizi stepen da se motor ne bi gusio.
Evo kako je rasprava krenula...
Znaci pricalo se o ubrzanju a u opisanoj situaciji, dizel cak i uzbrdo ide u vecu a ne manju brzinu.noob je napisao: Ako hoćeš brže da ubrzavaš na uzbrdici ili malo da žišneš u obrtaje da uhvatiš zalet... i da vratiš u niži stepen prenosa evo ti primer, dođeš do 3k obrtaja npr. u 3 brzini i hoćeš u niži stepen prenosa u 2 brzinu, pritisneš kvačilo i veoma malo kočnicu pritisni tj. čisto koliko da je pipneš (da bi spustila obrtaje i lakše će primiti brzinu, onda nema ni cimanja ni rmmm).
Sad pricas o zaustavljanju, tu naravno obrtaji opadnu na 1500rpm pa prebacis u nizi stepen da se motor ne bi gusio.
- djiuliju
- Postovi: 1468
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:56
- Garaža: Clio II ph2 1.2 16v
- Lokacija: Jagodina
Re: Promena stepena prenosa
Jbt, koja tema, koje drogeee
A ovo sitno bezanje zadnjeg dela u krivini...pa ovo kao da pisao onaj sto sitno secka volanom
A ovo sitno bezanje zadnjeg dela u krivini...pa ovo kao da pisao onaj sto sitno secka volanom
Re: Koliko troši?
pedja je napisao:Mene su u auto skoli ucili da uvek stiskam kocnicu pri promeni brzine nanize. Praksa je drugo
noob je napisao: Poenta ovog sa blago pipinutom kočnicom (ne da koči, ne da koči dok ne stane, ne pod ručnom... čisto da napišem još koji put već je samo blago tj. jedva pipne) je da mnogo lakše automobil prihvati promenu brzine!
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Promena stepena prenosa
mislim da se noob malo zbunio......
prva stvar da ti bulja ne bi bežala u krivini je da brzinu namestiš pre krivine i onda nemaš tih problema.
druga stvar.
mislim da tebe zanima sledeća stvar.
kako prilikom prilikom menjanja brzine naniže, recimo iz četvrte na 1600 rpm u treću gde bi bili obrtaji premira radi 2500 rpm, da auto što manje cimne.
tako što nećeš u među gasu stisnuti kočnicu, nego naprotiv gas, da bi obrtaje u leru doveo do 2500 rpm, i onda menjač lagano sklizne i bez kvačila u treću.
to bi naučio da si u vojsci vozio dajca koji nema sinhrone, nego gasom šteluješ da bi mogao da promeniš brzinu. a ako ne pogodiš obrtaje onda mejnač samo krči.
prva stvar da ti bulja ne bi bežala u krivini je da brzinu namestiš pre krivine i onda nemaš tih problema.
druga stvar.
mislim da tebe zanima sledeća stvar.
kako prilikom prilikom menjanja brzine naniže, recimo iz četvrte na 1600 rpm u treću gde bi bili obrtaji premira radi 2500 rpm, da auto što manje cimne.
tako što nećeš u među gasu stisnuti kočnicu, nego naprotiv gas, da bi obrtaje u leru doveo do 2500 rpm, i onda menjač lagano sklizne i bez kvačila u treću.
to bi naučio da si u vojsci vozio dajca koji nema sinhrone, nego gasom šteluješ da bi mogao da promeniš brzinu. a ako ne pogodiš obrtaje onda mejnač samo krči.
žena može biti sa sela a auto mora iz nemačke
Re: Promena stepena prenosa
Ja sam medjugas koristio samo sa Renoom 4 i Pezoom 205, zato sto je zvucalo do jaja
Sam menjac zavrtis dokle treba, obrtaji motora su manje bitni (iz moje prakse)
Sa 1.8t nemam potrebe da se igram sa tim, a uradim medjugas samo na Kosutnjaku na jednoj krivini, jer samo tu legne kako treba, i to bi iz druge u prvu
Sam menjac zavrtis dokle treba, obrtaji motora su manje bitni (iz moje prakse)
Sa 1.8t nemam potrebe da se igram sa tim, a uradim medjugas samo na Kosutnjaku na jednoj krivini, jer samo tu legne kako treba, i to bi iz druge u prvu
Re: Promena stepena prenosa
MilisaV je napisao:prva stvar da ti bulja ne bi bežala u krivini je da brzinu namestiš pre krivine i onda nemaš tih problema.
Brzine se uvek namestaju pre i posle krivine...tako rade cak i profi vozaci.
Uh taj Dajc...tri dana na obuci vezbas samo da menjas brzine pa posle sve ostaloMilisaV je napisao:to bi naučio da si u vojsci vozio dajca koji nema sinhrone, nego gasom šteluješ da bi mogao da promeniš brzinu. a ako ne pogodiš obrtaje onda mejnač samo krči.
Re: Promena stepena prenosa
Uzeste mi rec iz usta: kvacilo-menjac-gas-kvacilo-menjac
What i do for the livin'? I live for the livin'.