Promena stepena prenosa

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Promena stepena prenosa

Post od Kuzmanovic » 16 Maj 2012, 18:58

EDIT by mod: Tema nastala na osnovu diskusije o promeni stepenu prenosa, započetoj u drugoj temi.



Prvo cestitke na Hondi, odlicna je. Zelim ti sve najbolje i puno predjenih kilometara. :doubleup:
grujicd je napisao:Komp ne savetuje samo na osnovu obrtaja, već gleda i opterećenje, da li ubrzavaš ili već par sekundi voziš ravnomerno, itd. Šestu npr. preporučuje već na 60km/h ako par sekundi voziš konstantno, i to onda bude ispod 2000o/min. Kad sam već video da njemu to ne smeta, a i uputstvo preporučuje takav način vožnje - počeo sam da preskačem brzine - 1, 2, 3 pa odmah 6. ako ne ubrzavam dalje. Jedino je problem što na tako malim obrtajima moraš i da vratiš u 3. ako ćeš da pretičeš, pa moram još malo da uvežbam direktno prebacivanje iz 6. u 3. ili 4.
Drugo, ja ne verujem sta sam procitao. Da neko na atmo benzincu preskace po tri brzine i da zlostavlja motor ja ne mogu da verujem. Ako to radis zbog ustede goriva-trebao si da kupis punta 1.3 mjet, ako to radis zato sto te mrzi da menjas brzine-trebao si da doplatis za automatski menjac. Najbolje ti je onda da krenes u prvoj, nabijes ga do blokade i prebacis u 6. brzinu. :nonono:

Druze nemoj da se ljutis, nije nista licno, ovo isto bi rekao i bratu rodjenom posto nikako ne mogu da shvatim ovaj nacin voznje. :pivo:

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8336
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od grujicd » 16 Maj 2012, 19:33

Fora je što auto sam kaže pomoću strelica na instrument tabli da na 60 hoće u šestu, a i uputstvo preporučuje da se što pre šalta u višu brzinu. Pa ako su japanski inženjeri zaključili da tako može i treba meni je glupo da ne poslušam, tj. ne mislim da znam više o tom motoru od njih. To se odnosi naravno kad idem konstantnom brzinom a ne kad hoću da ubrzam. I kad već znam da on za 60 traži šestu, zašto bi ga bez veze menjao kroz četvrtu i petu kad sam već u trećoj stigao do tih 60? Pri tom to što sam u trećoj stigao do 60 nije nikakvo nateravanje u obrtaje, treća može da ide debelo preko 100.

Edit: nemam ništa protiv kritika na ovu temu, jer ni sam ne znam kako sad treba da menjam brzine. Sem naravno kad hoću da ga ganjam, tad nema dileme kako treba :D
Jazz-a vozim normalno, tj. bez preskakanja brzina i bez prebacivanja u petu čim je moguće, ali ovde sad imam pregršt brzina, i auto mi sugeriše šta i kad hoće pa kad saberem dva i dva dođem do toga da iz treće idem u šestu.
Poslednja izmena od grujicd u 16 Maj 2012, 19:46, izmenjeno 1 put ukupno.

Korisnikov avatar
aleksa
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od aleksa » 16 Maj 2012, 19:42

A sta radis kad usporavas,jel isto ides direktno iz seste u trecu ili drugu!? :-|

Inace auto je do .aja,nek je sa srecom! :bravo:

Korisnikov avatar
Heinz
Postovi: 19189
Pridružio se: 12 Mar 2012, 19:27
Garaža: Civic FK2 1.8
Lokacija: Voždovac

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od Heinz » 16 Maj 2012, 19:55

Sugeriše i nama Jazz ali je to u gradu samo smetnja. Na otvorenom (i to po ravnom) je poenta u uštedi goriva, pa su onda i te preporuke logičnije.

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8336
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od grujicd » 16 Maj 2012, 20:05

@aleksa

jeste, često moram da preskačem brzine na dole. Ajde ovo je malo drastičan primer, tu i kod drugih kola mora višestruki downshift - kad idem iz pravca aerodroma i hoću da se isključim kod geneksa, ta krivina kod isključenja je za drugu, naročito što je uzbrdica. A dotle stižeš šestom. Baš me zanima kako automatici reaguju u takvim situacijama kad treba nekoliko brzina dole, naročito sad kad ima automatika sa 7 i 8 brzina. Da li su toliko pametni da odmah ubodu pravu brzinu (nešto mi je teško da poverujem) ili se zaglupe pa odrade nekoliko menjanja zaredom.

Korisnikov avatar
aleksa
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od aleksa » 16 Maj 2012, 20:18

grujicd je napisao:@aleksa

kad idem iz pravca aerodroma i hoću da se isključim kod geneksa, ta krivina kod isključenja je za drugu, naročito što je uzbrdica. A dotle stižeš šestom.

Pa ok ides sestom,al kojom brzinom,sigurno ne vise od 100km/h (i to je vec dobro prekoracenje :D ).
I lepo kad vidis da se priblizavas geneksu ti lepo vratis u petu,neces osetiti nikakvu razliku,posle 5,6 sekundi vratis u cetvrtu i eto te kod iskljucenja,polako das migavac prestrojis se u skroz desnu traku,cim se prestrojis prebacis u trecu i tako vozis do te male uzbrdice tu ubacis u drugu i to je to! :driving: :D

Ne znam,ja nikad u zivotu nisam preskakao brzine,ni na gore ni na dole! ;)

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od McGruja » 16 Maj 2012, 20:49

Ma preskakanje brzina je sasvim ok, svako to radi, ili skoro svako.

Ja stalno to radim kada putujem van grada, magistralnim putevima. Iz druge u petu i obratno.

Nego mi je samo cudno to da atmo benzinac u SUV od tonu i po moze da radi ispod 2.000 obrtaja.
Svaka cast Hondi!

Ni Pasat se ne buni prilikom voznje na niskim obrtajima, ali to je turbo, pa mi dodje normalno.
Obrtaji su tu da se koriste, davljenjem motora na niskim obrtajima dugorocno ne stedite, od katalizatora do ventila svemu prija visa temperatura, bolje podmazivanje i hladjenje

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od trojanac » 16 Maj 2012, 23:03

Što se tiče menjanja brzina, slično i ja radim. Ne uvek, ali često. 1-2-3-5 ako idem preko 60-70 ili 1-2-4 ako vozim do 60km/h. Opušteno može da se ubaci u petu brzinu i na 50, nije da se muči, ali nekako ima smisla tek od 60 ubaciti u najviši stepen prenosa.

Odlični snimci, auto je vrhunski, ako se pogleda uloženo/dobijeno. Me Like It! :D
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
Texonja
Postovi: 4510
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:09
Garaža: X3
Lokacija: Poker table

Re: Honda CR-V i-VTEC 2.0

Post od Texonja » 16 Maj 2012, 23:12

Nikad ne preskacem brzine, ni prilikom ubrzavanja, a narocito ne prilikom usporavanja. Na vreme sklonim nogu sa gasa, vratim u brzinu nize, pa makar samo na par sekundi da odradi malo kocenja motorom i onda idem opet u jos nizi stepen.
Ovo vazi za TDI, ali sam isto tako vozio i sve benzince koje sam imao ranije.
Everything happens for a reason. Sometimes the reason is that you're stupid and make bad decisions!

Korisnikov avatar
aleksa
Postovi: 3484
Pridružio se: 23 Apr 2012, 13:33

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od aleksa » 16 Maj 2012, 23:51

trojanac je napisao:Opušteno može da se ubaci u petu brzinu i na 50, nije da se muči, ali nekako ima smisla tek od 60 ubaciti u najviši stepen prenosa.
Ja u petu ubacujem tek preko 90km/h! ;)
Texonja je napisao:Nikad ne preskacem brzine, ni prilikom ubrzavanja, a narocito ne prilikom usporavanja. Na vreme sklonim nogu sa gasa, vratim u brzinu nize, pa makar samo na par sekundi da odradi malo kocenja motorom i onda idem opet u jos nizi stepen.
Tako se bre vozi! :driving:

Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Postovi: 29864
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od trojanac » 16 Maj 2012, 23:59

Da vidimo šta kaže :google: na ovu temu?

http://youtu.be/BjOOy8hF-PI

Block changing
You don't have to use the gears in exact sequence. Where appropriate, you can miss a gear. This is called block changing. Say you are driving at 60mph but have to brake and slow the car to 20mph. Here you wouldn't have to change down through the gears but could go from fifth to third, or even to second. Likewise, you can block change up, while accelerating you could change from third into fifth, a method which helps save fuel. Block changes also reduces wear on the clutch as it is used less often.

http://www.driving-test-success.com/gears/gearinfo.htm

About Block Gear Changes
Some drivers have a habit of always changing through the gears one-by-one (1,2,3,4,5 - 5,4,3,2,1). This habit has stuck with some older drivers from when they originally learned to drive many years ago.
Today, in a normal car and for everyday on-road driving, it is not generally good practice to use the gears in this way. We can change down the gears in blocks ( 5th to 2nd or 4th to 2nd. etc)
Over the years, motor car design and engineering has improved. Compared with cars of even ten years ago, modern cars are lighter, more powerful and more aerodynamic. These changes mean that the driving method that was essential in older cars is no longer needed in modern driving.
It is not necessary to change gears in sequence. For example: If you are driving along at 50 mph in 5th gear, and you want to turn left into a side road, you may be able to do so without having to stop. As you approach the junction you need to reduce your speed ( using your brake) until you are going slowly enough to take the junction safely. When you have slowed down to a safe speed using the brakes, you have to select a gear that will drive the car comfortably at that speed. In most cars the best gear for the job will be 2nd. So, move the gear lever directly to the second gear position skipping the other gears.
The benefits of this style of driving include better fuel economy, less overall wear and tear, less driver fatigue on long journeys and more steering control in emergencies.

http://www.2pass.co.uk/gears.htm#.T7Qe58VlA-0

Missing out gears
It is not necessary to change gears in sequence.
For example: If you are driving along a major road at 60mph in 4th or 5th gear, and you intend to turn left into a minor road, you may be able to do so without having to stop, probably using 2nd gear.
As you approach the junction, reduce your speed by deceleration and braking as required until you are going slowly enough to negotiate the junction safely - then change gear.

Slika

It is only after you have slowed down to a safe speed by using the brakes, that you need to select a gear that will drive the car comfortably at the lower speed. In most cars the best gear for the job will be 2nd.
The correct action is to move the gear lever into the neutral position and then directly to the second gear position.
You can occasionally skip gears when changing up but this is less common. A typical upward skip might be from 3rd to 5th on an open road. Your trainer will no doubt discuss this with you during your practical course.
Skilled drivers do not 'overlap' brakes and gears. This means that they finish braking and release the brake pedal before pressing the clutch and making the gear change - this leaves the right foot free for the gas pedal when the clutch is engaged.

http://www.smartdriving.co.uk/Driving/C ... /Gears.htm


Mislim da je dovoljno.
Posetite www.garaza.rs !

Korisnikov avatar
starac vujadin
Postovi: 11390
Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
Lokacija: Beograd

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od starac vujadin » 17 Maj 2012, 00:00

Ja ne preskačem brzine. A zanemario bih sa našim jadnim benzinom u svakom slučaju to što mi kompjuter savetuje da šaltam što ranije.

Korisnikov avatar
TheWickerMan
Postovi: 10463
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Giluietta TCT
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od TheWickerMan » 17 Maj 2012, 00:02

Nikad preskakanje brzina a posebno usporavanju ... kočenje motorom čuva kočnice ;)

Korisnikov avatar
grujicd
Postovi: 8336
Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
Lokacija: Beograd

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od grujicd » 17 Maj 2012, 00:10

Ali haba kvačilo :pardon:

Scuderia
Postovi: 13495
Pridružio se: 22 Jan 2012, 20:20

Re: Pravilna promena stepena prenosa?

Post od Scuderia » 17 Maj 2012, 00:10

Kad menjam brzine ne pratim obrtaljku, nikakve kompjutere i sugestije ako ih ima, teoriju sa interneta, nego prosto osetim kad auto trazi visi/nizi stepen prenosa, kad mu je najprijatnije, kad najmanje trosi, kad gubi snagu... Ne moram te podatke ni da gledam na bordu, a znam kad i u kom trenutku motor radi najbolje, odnosno znam kako radi u kom trenutku. Sto se preskakanja tice nikad ne preskacem pri ubrzanju, pri kocenju da, pogotovo prvu, vrlo cesto iz trece idem u ler, jer me mrzi da kocim motorom na 200 metara od semafora.

Odgovori