Promena stepena prenosa
Re: Promena stepena prenosa
Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?
Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.
Re: Promena stepena prenosa
doda malo gas da izjednači sa brojem obrtaja u toj nižoj brzini - da ne gubi brzinu pri vraćanju u niži stepen nego da bude u nižoj da npr. brže izleti iz krivine.
To je cilj te pete na gasu, da na izlasku iz krivine bude u nižem stepenu jer će brže da ubrza...
To je cilj te pete na gasu, da na izlasku iz krivine bude u nižem stepenu jer će brže da ubrza...
Boringly average, but also perfect for school run mums
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Promena stepena prenosa
Konfuzno mi je napisano, al sto se tice boldovanog, koja je poenta medjugasa ako se da posle promene brzine? Zato se i zove medju, pre pustanja kvacila se da gas da obrtaji ne bi suvise pali.noob je napisao:Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?
Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Re: Promena stepena prenosa
Ne znam da li na ovo mislis, ali ubaci se u ler (i pisti kvacilo, da bi se menjac povezao), pa se doda gas, pa kvacilo i zeljena brzina
Re: Promena stepena prenosa
@noob
To sto ti pricas sa kocnicom je kada kocis motorom... Oni te u autoskoli ne uce rally voznji,nego da kocis manjom brzinom ili u istu ubacis na uzbrdici ako automobil nece da vuce u trenutnoj brzini,a tada je,suludo stisnuti kocnicu kao sto si ti rekao da treba... A jos manje ima logike da se kocnicom smanjuju obrtaji...
U sustini si hteo da kazes ono sto svi ovde vec znamo i sto su svi drugi ovde i rekli, ali si sve pogresno rekao i za pogresne primere...
Mislim da si u sustini pokusao da nam objasnis nesto sto ti ne znas bas najbolje,pa si se zbrkao
Ko radi,taj i gresi
To sto ti pricas sa kocnicom je kada kocis motorom... Oni te u autoskoli ne uce rally voznji,nego da kocis manjom brzinom ili u istu ubacis na uzbrdici ako automobil nece da vuce u trenutnoj brzini,a tada je,suludo stisnuti kocnicu kao sto si ti rekao da treba... A jos manje ima logike da se kocnicom smanjuju obrtaji...
U sustini si hteo da kazes ono sto svi ovde vec znamo i sto su svi drugi ovde i rekli, ali si sve pogresno rekao i za pogresne primere...
Mislim da si u sustini pokusao da nam objasnis nesto sto ti ne znas bas najbolje,pa si se zbrkao
Ko radi,taj i gresi
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23743
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Promena stepena prenosa
Grujic je napisao:Konfuzno mi je napisano, al sto se tice boldovanog, koja je poenta medjugasa ako se da posle promene brzine? Zato se i zove medju, pre pustanja kvacila se da gas da obrtaji ne bi suvise pali.noob je napisao:Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?
Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Dobro je napisano, ne stiska gas nakon ubacivanja u brzinu, nego dok je menjac u leru a kvacilo otpusteno. Kada das gas na kratko onda se zavrte elementi u menjacu (pogonske i gonjene osovine, zupcanici) tako da ce im brzina biti jednaka kada se menjac ubaci u nizu brzinu i opet otpusti kvacilo.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13155
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Promena stepena prenosa
Aham, nisam tako skontao..
Re: Promena stepena prenosa
@noob
To što si opisao je davanje međugasa i duplog kvačila pri promeni na višu ili nižu brzinu iliti 'double clutching' što je lik i opisao u klipu. To se koristi na kamionima/automobilima bez sinhrona i sa normalnim automobilima je to nepotrebno a postalo je popularno pojavom fast and furiousa kad su oni u filmu želeli da zvuče kul.
Druga stvar je revmatch iliti dodavanje međugasa pri spuštanju brzine i to je vrlo korisna stvar u sportskoj vožnji. U suštini isti proces kao prva stvar s tim što nema dva puta pritiskanja kvačila već samo jednom i koristi se tehnika heel&toe gde desnim stopalom pritiskaš i kočnicu i gas a levom držiš i puštaš kvačilo. Kada menjaš brzinu u niže pri nekim naglim smanjivanjima brzine pred krivinu ukoliko naglo otpustiš kvačilo prevelika snaga će se preneti na točkove i vešanje će se napregnuti i samim tim neće stići da se stabilizuje pre nego što uđeš u krivinu i onda krivinu moraš proći sporije i lakše ćeš proklizati. Ukoliko uradiš revmatch to uznemiravanje praktično ne postoji i teoretski ćeš biti mnogo pripremljeniji za ulazak u krivinu. Videli smo i klip sa audijem rs5 gde dsg to automatski radi, kolko znam to radi i nissan 370z sa manuelnim menjačem.
Kolko sad ovo ima veze sa početnom pričom i savetima za bolju potrošnju to ne znam.
To što si opisao je davanje međugasa i duplog kvačila pri promeni na višu ili nižu brzinu iliti 'double clutching' što je lik i opisao u klipu. To se koristi na kamionima/automobilima bez sinhrona i sa normalnim automobilima je to nepotrebno a postalo je popularno pojavom fast and furiousa kad su oni u filmu želeli da zvuče kul.
Druga stvar je revmatch iliti dodavanje međugasa pri spuštanju brzine i to je vrlo korisna stvar u sportskoj vožnji. U suštini isti proces kao prva stvar s tim što nema dva puta pritiskanja kvačila već samo jednom i koristi se tehnika heel&toe gde desnim stopalom pritiskaš i kočnicu i gas a levom držiš i puštaš kvačilo. Kada menjaš brzinu u niže pri nekim naglim smanjivanjima brzine pred krivinu ukoliko naglo otpustiš kvačilo prevelika snaga će se preneti na točkove i vešanje će se napregnuti i samim tim neće stići da se stabilizuje pre nego što uđeš u krivinu i onda krivinu moraš proći sporije i lakše ćeš proklizati. Ukoliko uradiš revmatch to uznemiravanje praktično ne postoji i teoretski ćeš biti mnogo pripremljeniji za ulazak u krivinu. Videli smo i klip sa audijem rs5 gde dsg to automatski radi, kolko znam to radi i nissan 370z sa manuelnim menjačem.
Kolko sad ovo ima veze sa početnom pričom i savetima za bolju potrošnju to ne znam.
Pogrešan stepen prenosa
Zanima me sta se desava ukoliko se ubaci u pogresan stepen prenosa? Npr. idem 70km/h i treba da ubacim iz treceg stepena u cetvrti, a ja npr. ubacim u drugi stepen prenosa? Koja je steta, sta se haba?
Re: Pogresan stepen prenosa
Ništa ako motor ostane u radnom režimu obrtaja. Ako ideš mnogo brže pa ubaciš u brzinu koja ga zavrti na previse obrtaja, motor može da se razleti.
70 u drugoj mislim da moze svaki auto bez posledica da izgura.
Tapatalk Pro
70 u drugoj mislim da moze svaki auto bez posledica da izgura.
Tapatalk Pro
Re: Pogresan stepen prenosa
Ja sam skoro greškom uspeo da ubacim u prvu umesto u treću brzinu sa 60-70 i ništa se nije desilo. Ušlo ko u sir
Jedino je iza mene cisterna NIS kočila pa se gume pušile
Jedino je iza mene cisterna NIS kočila pa se gume pušile
Re: Pogresan stepen prenosa
Dok ne ubaciš u rikverc, 95% neće biti ništa osim dobrog cimanja i preforsiranja mašine...
E sad ako ideš 100 i ubaciš u prvu i tako neka luda razlika, možeš da pokidaš zupčanike i da uništiš menjač...
Ali npr. iz pete u 1 da ubaciš to već trebaš da budeš maher....
nego, šta ti se desilo?
E sad ako ideš 100 i ubaciš u prvu i tako neka luda razlika, možeš da pokidaš zupčanike i da uništiš menjač...
Ali npr. iz pete u 1 da ubaciš to već trebaš da budeš maher....
nego, šta ti se desilo?
- Gaginh0
- Postovi: 8780
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
- Garaža: Sve najbolje!
- Lokacija: In the middle of nowhere
Re: Pogresan stepen prenosa
KDman - ne znam kako si uspeo to, ja ne mogu ispod 50km/h da vratim u prvu
- Kuzmanovic
- Postovi: 15130
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
- Lokacija: Beograd
Re: Pogrešan stepen prenosa
Pa ti Gagi onda ne znas da vozis
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH IDOL using Tapatalk
Sent from my ALCATEL ONE TOUCH IDOL using Tapatalk