Promena stepena prenosa

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
noob
Postovi: 1033
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:24
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od noob » 23 Avg 2012, 18:26

Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?

Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Vazno da je tvoj auto u top stanju, gram dima ne izbacuje, kocnice guzvaju asfalt, a signalizacija svetli kao svetla stadiona.

Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8088
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od Ji 4Tze » 23 Avg 2012, 18:43

doda malo gas da izjednači sa brojem obrtaja u toj nižoj brzini - da ne gubi brzinu pri vraćanju u niži stepen nego da bude u nižoj da npr. brže izleti iz krivine.
To je cilj te pete na gasu, da na izlasku iz krivine bude u nižem stepenu jer će brže da ubrza...
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od Grujic » 23 Avg 2012, 18:50

noob je napisao:Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?

Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Konfuzno mi je napisano, al sto se tice boldovanog, koja je poenta medjugasa ako se da posle promene brzine? Zato se i zove medju, pre pustanja kvacila se da gas da obrtaji ne bi suvise pali.

Korisnikov avatar
McGruja
Site Admin
Postovi: 13405
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:48
Garaža: Suzuki Vitara 1.6 16v AT

Re: Promena stepena prenosa

Post od McGruja » 23 Avg 2012, 19:57

Ne znam da li na ovo mislis, ali ubaci se u ler (i pisti kvacilo, da bi se menjac povezao), pa se doda gas, pa kvacilo i zeljena brzina

Korisnikov avatar
Xepoj87
Postovi: 28017
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:37
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od Xepoj87 » 23 Avg 2012, 20:01

@noob
To sto ti pricas sa kocnicom je kada kocis motorom... Oni te u autoskoli ne uce rally voznji,nego da kocis manjom brzinom ili u istu ubacis na uzbrdici ako automobil nece da vuce u trenutnoj brzini,a tada je,suludo stisnuti kocnicu kao sto si ti rekao da treba... A jos manje ima logike da se kocnicom smanjuju obrtaji...

U sustini si hteo da kazes ono sto svi ovde vec znamo i sto su svi drugi ovde i rekli, ali si sve pogresno rekao i za pogresne primere...
Mislim da si u sustini pokusao da nam objasnis nesto sto ti ne znas bas najbolje,pa si se zbrkao :)
Ko radi,taj i gresi :)
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Promena stepena prenosa

Post od dragvorl » 23 Avg 2012, 20:04

Grujic je napisao:
noob je napisao:Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?

Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Konfuzno mi je napisano, al sto se tice boldovanog, koja je poenta medjugasa ako se da posle promene brzine? Zato se i zove medju, pre pustanja kvacila se da gas da obrtaji ne bi suvise pali.

Dobro je napisano, ne stiska gas nakon ubacivanja u brzinu, nego dok je menjac u leru a kvacilo otpusteno. Kada das gas na kratko onda se zavrte elementi u menjacu (pogonske i gonjene osovine, zupcanici) tako da ce im brzina biti jednaka kada se menjac ubaci u nizu brzinu i opet otpusti kvacilo.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Grujic
Moderator
Postovi: 13155
Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od Grujic » 23 Avg 2012, 21:24

Aham, nisam tako skontao..

ftj
Postovi: 12985
Pridružio se: 26 Jan 2012, 11:43
Garaža: vw golf 2.0
Lokacija: Beograd

Re: Promena stepena prenosa

Post od ftj » 23 Avg 2012, 21:31

@noob

To što si opisao je davanje međugasa i duplog kvačila pri promeni na višu ili nižu brzinu iliti 'double clutching' što je lik i opisao u klipu. To se koristi na kamionima/automobilima bez sinhrona i sa normalnim automobilima je to nepotrebno a postalo je popularno pojavom fast and furiousa kad su oni u filmu želeli da zvuče kul.

Druga stvar je revmatch iliti dodavanje međugasa pri spuštanju brzine i to je vrlo korisna stvar u sportskoj vožnji. U suštini isti proces kao prva stvar s tim što nema dva puta pritiskanja kvačila već samo jednom i koristi se tehnika heel&toe gde desnim stopalom pritiskaš i kočnicu i gas a levom držiš i puštaš kvačilo. Kada menjaš brzinu u niže pri nekim naglim smanjivanjima brzine pred krivinu ukoliko naglo otpustiš kvačilo prevelika snaga će se preneti na točkove i vešanje će se napregnuti i samim tim neće stići da se stabilizuje pre nego što uđeš u krivinu i onda krivinu moraš proći sporije i lakše ćeš proklizati. Ukoliko uradiš revmatch to uznemiravanje praktično ne postoji i teoretski ćeš biti mnogo pripremljeniji za ulazak u krivinu. Videli smo i klip sa audijem rs5 gde dsg to automatski radi, kolko znam to radi i nissan 370z sa manuelnim menjačem.

Kolko sad ovo ima veze sa početnom pričom i savetima za bolju potrošnju to ne znam.

VozacNoob
Postovi: 1
Pridružio se: 09 Jun 2014, 22:19

Pogrešan stepen prenosa

Post od VozacNoob » 09 Jun 2014, 22:24

Zanima me sta se desava ukoliko se ubaci u pogresan stepen prenosa? Npr. idem 70km/h i treba da ubacim iz treceg stepena u cetvrti, a ja npr. ubacim u drugi stepen prenosa? Koja je steta, sta se haba?

Korisnikov avatar
nidza
Postovi: 21044
Pridružio se: 26 Feb 2012, 22:23
Garaža: Oktavije dvije
Lokacija: N.B.G.

Re: Pogresan stepen prenosa

Post od nidza » 09 Jun 2014, 23:02

Ništa ako motor ostane u radnom režimu obrtaja. Ako ideš mnogo brže pa ubaciš u brzinu koja ga zavrti na previse obrtaja, motor može da se razleti.

70 u drugoj mislim da moze svaki auto bez posledica da izgura.

Tapatalk Pro

KDman
Banned
Postovi: 335
Pridružio se: 29 Jan 2014, 22:14

Re: Pogresan stepen prenosa

Post od KDman » 09 Jun 2014, 23:08

Ja sam skoro greškom uspeo da ubacim u prvu umesto u treću brzinu sa 60-70 i ništa se nije desilo. Ušlo ko u sir :P
Jedino je iza mene cisterna NIS kočila pa se gume pušile :kezo:

Libero
Postovi: 561
Pridružio se: 23 Jan 2014, 11:39
Garaža: Opel Astra j
Lokacija: Beograd

Re: Pogresan stepen prenosa

Post od Libero » 10 Jun 2014, 01:17

Dok ne ubaciš u rikverc, 95% neće biti ništa osim dobrog cimanja i preforsiranja mašine...
E sad ako ideš 100 i ubaciš u prvu i tako neka luda razlika, možeš da pokidaš zupčanike i da uništiš menjač...
Ali npr. iz pete u 1 da ubaciš to već trebaš da budeš maher....

nego, šta ti se desilo? :mrgreen:

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8780
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Pogresan stepen prenosa

Post od Gaginh0 » 10 Jun 2014, 04:35

KDman - ne znam kako si uspeo to, ja ne mogu ispod 50km/h da vratim u prvu :D
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Korisnikov avatar
Kuzmanovic
Postovi: 15130
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Garaža: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir
Lokacija: Beograd

Re: Pogrešan stepen prenosa

Post od Kuzmanovic » 10 Jun 2014, 06:44

Pa ti Gagi onda ne znas da vozis :djavo:

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH IDOL using Tapatalk

Korisnikov avatar
Gaginh0
Postovi: 8780
Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:16
Garaža: Sve najbolje!
Lokacija: In the middle of nowhere

Re: Promena stepena prenosa

Post od Gaginh0 » 10 Jun 2014, 09:28

:kezo: :kezo: :kezo:

Ja u petoj 42km/h i to je to...
http://www.youtube.com/watch?v=2r02Kaq4s2Q
BOJ SE OVNA, BOJ SE GOVNA, A KAD ĆU ŽIVETI?

Slika

Odgovori