Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Ji 4Tze
Postovi: 8088
Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
Garaža: Honda CR-V 2.0 4WD
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ji 4Tze » 11 Feb 2017, 21:04

A zašto AT menjač (i DSG ili neki pravi automatski) onda diže obrtaje na max snazi?
Boringly average, but also perfect for school run mums

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Delija » 11 Feb 2017, 21:12

Nemaju ljubitelja da im objasni da su nemaci pojma :( :uplakan:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Laki021 » 11 Feb 2017, 21:19

Ono sto ljubitelj uporno pokusava sa vam objasni je da auto bolje ubrzava pri 35km/h nego pri 100, ili pri 70 nego na 200 :)
Vrlo korisno, bez sumnje, pravo otkrovenje.

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ivan » 11 Feb 2017, 21:28

Znaci pre preticanja da vratimo na 35kmh u sustini :D

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

moimoi
Postovi: 210
Pridružio se: 26 Apr 2012, 14:14
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od moimoi » 11 Feb 2017, 21:29

Pa to je logičan zaključak.

Pre preticanja, umesto šaltanja naniže samo dobro prikočiti i onda gas i ima se mnogo bolje ubrzanje.

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Postovi: 23743
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragvorl » 11 Feb 2017, 21:33

Sasvim logicno i dobro poznato iz prakse. :doubleup:
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Laki021 » 11 Feb 2017, 21:33

Tako je, problem resen, sad mozemo da zatvorimo temu :)

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Delija » 11 Feb 2017, 22:37

Jeeeeeeeee... Presli smo igricu!!! :siriruke:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

ljubitelj
Postovi: 10548
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od ljubitelj » 11 Feb 2017, 23:05

Mladen7 je napisao:@ljubitelj
Nigde ja nisam uskocio. Prvo sam odgovorio na pitanje HKSa, a radilo se o TD i atmo benz Opelovim motorima.
Kasnije su u pricu usli TB motori.
Pa sam nastavio o tome jer to sto pises nema veze sa zivotom.
Mi koji smo se bavili TSI temom o tome sto pominjes nismo nista pisali, ni o TD ni Opel ni TB motorima.
Mi smo se fokusirali na ubrzanju TSI od 4500 rpm sa manuelnim menjacem u jednoj brzini, i situaciji jedne promene brzine pri preticanju,
Ako si nekako povezao sa tom tvojom pricom nije dobro.

Menjac je naravno bitan, no to nema uticaja kada je maksimalno ubrzanje u istom prenosu.
Podrazumeva se da je proizvodjac svaki menjac prilagodio karakteristikama motora i nameni vozila.
Mladen7 je napisao: Primer DSG i ZF sam dao jer su razliciti menjaci a vrlo se slicno ponasaju na motorima 2.0 T. B. Na stranu to sto da si ti u pravu ti menjaci ne bi dozvoljavali obrtaje kao na klipovima, jer po tebi to nema efekta.
Zasto ne bi menjaci na tim klipovima dozvoljavali te vise obrtaje kada su ti motori predvidjeni da daju max snagu na visim obrtajima. Logicno je da su ti menjaci prilagodjeni tim svojim motorima a ne ovom niskoturaznom TSI.

Ne vidim odakle si zakljucio da je ovaj manuelni TSI i prica koju smo vodili u vezi sa tvojim klipovima pa si ih postavio. Ni koja je poenta kada su ocigledno drugacije podeseni motori na vise obrtaje i jos automatici sa visestrukim promenama brzina u sasvim drugacijem voznom rezimu od teme kojom se mi bavimo. @delija jos ugurava BMW. Nigde veze sa TSI pocetnom temom.

Ajde da se vratimo na temu, na dijagram i kazi kada najbolje po tvom shvatanju veze sa zivotom ubrzava taj konkretni TSI, u kom opsegu obrtaja.
nikaragva je jasnije preformulisao o cemu je prica.

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Delija » 11 Feb 2017, 23:18

Ovo je crtani film... :kezo:

Pa klip sa DSG-jem je upravo taj TSI u Octavia-i RS - identican auto i motor kao Nidzin, samo je menjac automatski.

https://www.youtube.com/watch?v=hkPgGQ7P6hs

Lozis nas, priznaj... :D
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
Ivan
Postovi: 9882
Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
Lokacija: Novi Sad

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Ivan » 11 Feb 2017, 23:45

Otkljucan survival mod u igrici :D

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk
nidza je napisao:
12 Apr 2021, 10:56
nemam problem uvek sam najsporiji

Korisnikov avatar
Delija
Postovi: 18943
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Delija » 11 Feb 2017, 23:46

:kezo:
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

Korisnikov avatar
kapor
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od kapor » 12 Feb 2017, 00:09

Ljibitelj kako to da ti nosi dekan na masinskom fakultetu sa tolikim znajem. Pored tebe bi profesori morali da prolaze puzeci iz strahopostovanja.

Korisnikov avatar
Mladen7
Postovi: 2129
Pridružio se: 10 Jul 2014, 17:11
Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Sportwagon
Lokacija: Beograd ,NBg

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od Mladen7 » 12 Feb 2017, 00:52

ljubitelj je napisao:
Mladen7 je napisao:@ljubitelj
Nigde ja nisam uskocio. Prvo sam odgovorio na pitanje HKSa, a radilo se o TD i atmo benz Opelovim motorima.
Kasnije su u pricu usli TB motori.
Pa sam nastavio o tome jer to sto pises nema veze sa zivotom.
Mi koji smo se bavili TSI temom o tome sto pominjes nismo nista pisali, ni o TD ni Opel ni TB motorima.
Mi smo se fokusirali na ubrzanju TSI od 4500 rpm sa manuelnim menjacem u jednoj brzini, i situaciji jedne promene brzine pri preticanju,
Ako si nekako povezao sa tom tvojom pricom nije dobro.
Dobro sam ja povezao sled u temi, a ti si zaboravan ili nešto namerno pokušavaš umesto da lepo priznaš da si pogrešio, i sam si i tada diskutovao u temi:
viewtopic.php?f=15&t=904&start=1320
ljubitelj je napisao:
Mladen7 je napisao: Primer DSG i ZF sam dao jer su razliciti menjaci a vrlo se slicno ponasaju na motorima 2.0 T. B. Na stranu to sto da si ti u pravu ti menjaci ne bi dozvoljavali obrtaje kao na klipovima, jer po tebi to nema efekta.
Zasto ne bi menjaci na tim klipovima dozvoljavali te vise obrtaje kada su ti motori predvidjeni da daju max snagu na visim obrtajima. Logicno je da su ti menjaci prilagodjeni tim svojim motorima a ne ovom niskoturaznom TSI.

Ne vidim odakle si zakljucio da je ovaj manuelni TSI i prica koju smo vodili u vezi sa tvojim klipovima pa si ih postavio. Ni koja je poenta kada su ocigledno drugacije podeseni motori na vise obrtaje i jos automatici sa visestrukim promenama brzina u sasvim drugacijem voznom rezimu od teme kojom se mi bavimo. @delija jos ugurava BMW. Nigde veze sa TSI pocetnom temom.
Ti motori na klipovima jesu T.B kao što sam napisao .Napisao sam skraćeno. Podrazumevao sam da se radi o turbo benzinskom sa direktnim ubrizgavanjem koji u Škodi ima oznaku TSI. To jeste motor o kome se diskutuje. Njegov dijagram je kačen.
Jasno sam napisao kad smatram da TAJ motor ubrzava najbolje tj u kom opsegu obrtaja.
Dakle ima veze sa temom.

Mada šališ se verovatno :)
Ako si se nešto zbunio, ponovo, ok. Dešava se.

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9215
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Post od dragan » 12 Feb 2017, 07:16

Kako je ova tema odjednom postala carska :)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Odgovori