Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Tehnička pitanja i objašnjenja
Odgovori
Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od Laki021 » 18 Apr 2013, 22:41

perfiko je napisao:A da nije možda zbog oboje?

Nije. Max obrtni momenat je zapravo poprilicno nebitan podatak za krajnjeg korisnika. Bitan je za inzenjere menjaca kako bi uskladili menjac i motor i to je to.
Meni je kao kupcu auta dovoljno da mi kazu u kom rasponu obrtaja ostvaruje max moment, i kolika je max snaga motora, a da li mu je max moment 100 ili 500Nm mi je nebitno (naravno ne moze se moment odvojiti od snage pa ne moze biti bas ekstremnih razlika...).


Sam podatak o max momentu mi ne znaci skoro nista. Da li motor ima 100 ili 1000Nm mi i dalje ne govori koji bi bio brzi na putu... Sa druge strane ako jedan motor ima 100ks a drugi 1000ks ne moram ni sekund da razmisljam...

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od Laki021 » 18 Apr 2013, 22:42

Xepoj87 je napisao:Sta znam,ja cenim da su turbo benzinci najvise,pored autonomije,turbinama dobili Nm koji im je falio...
Cenim da ne bi tolike razlike bile izmedju recimo C 200 CDI i C220 CDI kojima je konjaza samo 34ks razlicita,ali je zato Nm 130Nm veci kod 220 CDI...
I time zajedno je dobijen rezultat od 8.2s do 100 umesto 10.4 na 200 CDI,sto je brutalno osetna razlika u performansama,pogotovo na vecim brzinama...

Dobili su bolju krivu moemnta i snage, to je kljucno. A nerazdvojno su im povecani i snaga i moment (posto su povezane velicine)

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od dragan » 19 Apr 2013, 00:04

laki, lepo objasnjeno ovo za snagu i momenat, nema sta. pogotovo veza sa menjacem...

Korisnikov avatar
sebekkg
Postovi: 10399
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Одг: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od sebekkg » 19 Apr 2013, 02:50

Laki021 je napisao:
perfiko je napisao:A da nije možda zbog oboje?

Nije. Max obrtni momenat je zapravo poprilicno nebitan podatak za krajnjeg korisnika. Bitan je za inzenjere menjaca kako bi uskladili menjac i motor i to je to.
Meni je kao kupcu auta dovoljno da mi kazu u kom rasponu obrtaja ostvaruje max moment, i kolika je max snaga motora, a da li mu je max moment 100 ili 500Nm mi je nebitno (naravno ne moze se moment odvojiti od snage pa ne moze biti bas ekstremnih razlika...).


Sam podatak o max momentu mi ne znaci skoro nista. Da li motor ima 100 ili 1000Nm mi i dalje ne govori koji bi bio brzi na putu... Sa druge strane ako jedan motor ima 100ks a drugi 1000ks ne moram ni sekund da razmisljam...
to jeste ali samo moras dodati da je za konacnu brzinu vazna konjaza, a za ubrzanje obrtni moment i raspored istog.


Poslato sa Tapatoka koristeci komsin vajrles.
Slika

Korisnikov avatar
dragan
Postovi: 9218
Pridružio se: 13 Jan 2012, 13:09
Garaža: BMW M340i, Peugeot 2008

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od dragan » 19 Apr 2013, 03:41

Covek je rekao suprotno.
Ako imas motor sa malo momenta a dovoljno obrtaja da mu skratis menjac na tockovima mozes da imas momenta kao u slucaju motora sa malo obrtaja i duzim menjacem. Uprevodu, honda s2000 ce sa rpm motora od 8500 i 200nak nm imati elasticnost dizela sa 4000rpm i 400nm uz duplo kraci menjac...
Potrebno je samo da max momenat bude dostupan kroz cetvrtinu ili trecinu opsega obrtaja... A to nije problem...

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od perfiko » 21 Apr 2013, 00:32

Laki021 je napisao:
perfiko je napisao:A da nije možda zbog oboje?

Nije. Max obrtni momenat je zapravo poprilicno nebitan podatak za krajnjeg korisnika. Bitan je za inzenjere menjaca kako bi uskladili menjac i motor i to je to.
Meni je kao kupcu auta dovoljno da mi kazu u kom rasponu obrtaja ostvaruje max moment, i kolika je max snaga motora, a da li mu je max moment 100 ili 500Nm mi je nebitno (naravno ne moze se moment odvojiti od snage pa ne moze biti bas ekstremnih razlika...).


Sam podatak o max momentu mi ne znaci skoro nista. Da li motor ima 100 ili 1000Nm mi i dalje ne govori koji bi bio brzi na putu... Sa druge strane ako jedan motor ima 100ks a drugi 1000ks ne moram ni sekund da razmisljam...
Dobro, znači to što je vučna sila proporcionalna obrtnom momentu nema veze.
Dva pitanja:
1. Dva automobila iste mase i snage. Jedan maksimalni momenat ostvaruje u rasponu 1200-5000 obrtaja, a drugi u rasponu 1500-2500 obrtaja. Koji bolje ubrzava i ima bolja međuubrzanja?
2. Dva automobila: prvi ima 5% veću snagu i maksimalni moment ostvaruje u rasponu 1500-5000 obrtaja. Drugi, slabiji, maksimalni moment ostvaruje u rasponu 1800-3500 obrtaja. Koji ima bolje ubrzanje i međuubrzanja?
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od Laki021 » 21 Apr 2013, 01:14

perfiko je napisao:
Laki021 je napisao:
perfiko je napisao:A da nije možda zbog oboje?

Nije. Max obrtni momenat je zapravo poprilicno nebitan podatak za krajnjeg korisnika. Bitan je za inzenjere menjaca kako bi uskladili menjac i motor i to je to.
Meni je kao kupcu auta dovoljno da mi kazu u kom rasponu obrtaja ostvaruje max moment, i kolika je max snaga motora, a da li mu je max moment 100 ili 500Nm mi je nebitno (naravno ne moze se moment odvojiti od snage pa ne moze biti bas ekstremnih razlika...).


Sam podatak o max momentu mi ne znaci skoro nista. Da li motor ima 100 ili 1000Nm mi i dalje ne govori koji bi bio brzi na putu... Sa druge strane ako jedan motor ima 100ks a drugi 1000ks ne moram ni sekund da razmisljam...
Dobro, znači to što je vučna sila proporcionalna obrtnom momentu nema veze.
Aj molim te samo prvo odgovori cemu je zapravo jednaka vucna sila na tockovima? I odmah cemo zavrsiti dalju raspravu.

Korisnikov avatar
perfiko
Postovi: 2213
Pridružio se: 16 Jan 2012, 07:53
Garaža: Fiat Croma
Lokacija: BG

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od perfiko » 21 Apr 2013, 01:28

Prvi sam pitao...pa bi bio red... ;)
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od Laki021 » 21 Apr 2013, 01:38

Pa iako bi smisljanjem nekih ekstra specificnih krivih momenta mogli doci do razlicitih zakljucaka, ukoliko su krive iole normalne onda ce prvi da ga pokida u oba slucaja. Ali ne zaboravi da svakom motoru sleduje i odgovarajuci menjac...


I jos nesto, medjuubrzanja su znatno odredjena izgledom krivih momenta tj snage i ovo nazivamo elasticnoscu motora. Medjutim maksimalno ubrzanje koje se ostvaruje u uskom rezimu obrtaja gde motor najbolje povlaci je prevashodno odredjeno max snagom motora a uopste ne njegovim max obrtnim momentom kako tvrdite.



A posto cu sada na spavanje i necu odgovarati na poruke, hint za razmisljanje preko noci:

P = F x V

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od ljubitelj » 21 Apr 2013, 10:58

Laki, bilo bi u idealnim slucajevima kako kazes da vise KS uvek znaci i bolje ubrzanje ali realnost je drugacija. Menjaci koji se koriste najcesce imaju samo vrlo mali opseg prenosnih odnosa pa motor ne moze stalno da razvije punu snagu.

Uz menjac sa beskonacno mnogo prenosa, CVT, vazi ono sto si postavio a uz obican menjac sa fiksnim prenosima moze ali i ne mora.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od Laki021 » 21 Apr 2013, 12:10

Pa naravno, to sam i napisao, a zbog takvih sitnica moram da ubacujem ukrase tipa "prevashodno" i sl. Insistiranjem na detaljima samo se razvodnjava sustina i teze se hvata poenta. A poenta je ovde veoma znacajna, tj da ubrzanje najvise zavisi od snage a ne obrtnog momenta i da snaga rulez a ne obrtni moment :)

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od ljubitelj » 21 Apr 2013, 18:05

Od snage kroz obrtaje da, ali ne od maksimalne snage.

Korisnikov avatar
Laki021
Postovi: 13095
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:41
Garaža: BMW 540i xDrive
Lokacija: Zurich

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od Laki021 » 21 Apr 2013, 19:34

Pri maksimalnom ubrzanju ga drzis u obrtajima gde ima najvecu snagu. Sto vise brzina ima menjac to je to moguce preciznije odraditi a kao sto si rekao sa CVT se to radi najbolje. Ne znam zasto insistiras na tim sitnicama samo da bi dodao nesto iako je nebitno za glavnu temu na koju gadjamo...

ljubitelj
Postovi: 10590
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od ljubitelj » 22 Apr 2013, 09:46

Nebitno ?
Pa upravo je u praksi gde auti imaju 4,5 6 brzina i gde motor ne moze da se drzi stalno tokom ubrzavanja u zoni maksimalne snage jako bitan Nm na tocku za ubrzanja i medjuburzanja u nekom od tipe prenosa.
A uz vrlo ograniceni broj brzina auto sa motorom koji pruza vise Nm ima i bolje ubrzanje nevezano za samu maksimalnu snagu koja se retko i veoma kratko dostize.

Samo i jedino uz CVT koji omogucava da se motor stalno drzi u zoni visokih obrtaja, recimo 5000 rpm, bez padanja obrtaja tokom "saltanja" moze da se iskoristi maksimalna snaga.

Ili uz mnogo klasicnih manuelnih brzina, tipa 7,8,9 itd i mahnito saltanje da se odrzi motor u zoni maksimalne snage kroz celo vreme ubrzavanja.

Van te zone, motor ima prilicno manji efekat u KS, opet kako koji.

Podatak o maksimalnoj brzini dobro opisuje mogucnost dostizanja brzine kretanja ali slabo opisuje mogucnosti ubrzavanja, kao izdvojeni podatak.

Kriva snage /momenta na tocku mnogo vise opisuje sposobnost vozila kao celine za sve rezime voznje.

Da skratim, veca maskimalna snaga motora vozila A u odnosu na maksimalnu snagu motora B nije garancija boljeg ubrzanja vozila A bez poznavanja krive kroz obrtaje i prenosnih odnosa.

Korisnikov avatar
Dusan
Postovi: 4285
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:26
Lokacija: Wien

Re: Da li je veličina bitna? (Poređenja po klasama)

Post od Dusan » 22 Apr 2013, 13:28

Ako poredimo dva automobila iste mase i ostalih karakteristika, uvek ce biti brzi onaj sa vise snage, ma koliko ovaj drugi imao vecii obrtni moment. To smo dokazali sto puta do sada i ne znam zasto pametujete vise.


Tapatalk Post.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.

Odgovori