Stranica 102 od 104

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 04 Avg 2017, 17:28
od dragan
Ti kad si vec tu objasni jel moze 200 i 400 njutna da ide jednako

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 04 Avg 2017, 18:22
od nikaragva
Clio onaj prvi sa malim benzinzem, mozda 1.1, ne znam koji je isao, nije mogao uzbrdo u CG, negde u Igalu/HN :)
Jeste bio natovaren, dvoje odraslih i malo dete, plus stvari. Ali nije mogao :)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 04 Avg 2017, 18:31
od dragvorl
Pa se vrnuli nazad neosoljeni?

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 04 Avg 2017, 20:36
od nikaragva
Ne, nego ih taksi odvezao, a auto ostavili dole :)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 05:57
od snork
Ja sam imao slučaj sa trocilindričnom 1.0 Corsom i 4 krupnije osobe u autu, da nije mogao prvom brzinom da ide sporo uz strmiju Bg ulicu. Ali zna se šta se tada radi - gas na 3-3.5 hiljade obr, pa puštaš polako kvačilo da proklizava, da auto ubza, ali obrtaji i snaga ne padnu ispod neke granice. Motor je imao 88 Nm na 3800 obr/min i 60 ks na 5600 obr/min. Masa praznog vozila: 1000 kg.

Ova Dijana sa mog avatara je imala 2-cilindrični bokser od 602 kubika, 46 Nm na 3500 obr/min i 32 ks na 5550-6000 obr/min. Najmanji prenos - 1. brzina: 30 km/h na 6000 obr/min. Masa praznog vozila: 600 kg.

Nije imala većih problema sa izlaženjem uz uzbrdice širom naše socijalističke domovine (a i u inostranstvu). :D

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 10:08
od Puzo81
920kg je corsa B 1.0 12V eco :)

Meni je opterecena slicno kao tebi za 15god druzenja posustala samo jednom, uz onu strancinu sa izlaska plaze Drobni pijesak u CG. Krenuo ok, pun gas ali mmmmmm negde na 2/3 uspona i stala :kezo: . Izaslo dvoje, zaletio i izasla.

Buba od pokojnog oca, 34ks 1200J, uz najvece uspone natovarena nije stala, zadnji pogon, boxer :thumbup:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 10:19
od snork
Ovo je bila Corsa C, evo sad pogledah - 980 kg. Ali nije bitno, poenta je da se mora malo držati na pola kvačila, ako je i prva brzina predugačka za trenutno opterećenje i teren.

Punto 1 sa 1.1 motorom od 55 ks je imao dva različita menjača - jedan za "brdovite", a drugi za "ravničarske" zemlje. Bili su u uputstvu za upotrebu navedeni prenosni odnosi za oba. To je po meni primer dobrog inženjeringa. :)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 10:52
od shandu90
Imali smo takvog puntaca, kakav je to auto bio. Isli smo full natovareni svuda bukvalno. Isto kao i sa astrom, skoro svaku planinu u SRB smo prosli.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 11:10
od Ikac
Ja sam prošle godine u Grčkoj, sa rent a car Hyundaiem i10 i motorom od 1000 ili 1100 kubika izašao sa plaže Agia Paraskevi kod Sitonije tj. kod Perdike, 5 osoba u autu. Ko je bio zna koliki je uspon. Prvom sam izašao, auto je imao snage, ali trakcija je bila problem, vreo asfalt, uske gume, prednji pogon i pun auto. Znači bukvalno sam morao da doziram gas, čim dam malo više odmah proklizavaju točkovi, a ako idem sa malim gasom neće da vuče i gasi se auto. Uspeo sam nekako na kraju. :)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 12:53
od Day Walker
Proklizava jer ima previse torka!
Kakav si nemač pojma.... :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 14:21
od nidza
Pazi kad nije smešno, doslovce je tako. I na bajsu proklizavaš uzbrdo sa najvećom redukcijom.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 14:23
od Heinz
Nema to veze (direktno) s torkom nego sa silom na točku.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 14:28
od nikaragva
Pa to je tork :D

Da si prebacio u drugu izasao bi normalno.


Zlatno pravilo po snegu i ledu, ako po suvom ides 3om, po snegu idi 4om.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 05 Avg 2017, 14:46
od Ikac
Jbt, napisao sam gore kod Sitonije, a mislio kod Sivote... :kuku: Inače i meni je smešno bilo, pošto u kolima sam jedino ja bio vozač, od saputnika niko ne vozi i ne razume se mnogo u vožnju, i njihove face kad auto krene da proklizava uz škripu guma, su bile neprocenjive. Znači bukvalno im vidiš strah u očima. :djavo: :kezo:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 10:38
od ljubitelj
snork je napisao:Ja sam imao slučaj sa trocilindričnom 1.0 Corsom i 4 krupnije osobe u autu, da nije mogao prvom brzinom da ide sporo uz strmiju Bg ulicu. Ali zna se šta se tada radi - gas na 3-3.5 hiljade obr, pa puštaš polako kvačilo da proklizava, da auto ubza, ali obrtaji i snaga ne padnu ispod neke granice. Motor je imao 88 Nm na 3800 obr/min i 60 ks na 5600 obr/min. Masa praznog vozila: 1000 kg
A zamisli kako izgleda kada tu Corsu natovaris koliko je dozvoljeno. Ovaj tvoj slucaj sa pola opterecenja jos i moze da pokrene auto uz to dizanje obrtaja i proklizavanja.

Ja sam imao slucaj sa Ladom 1.2, 87Nm pri 3400 isto 60KS.
2 odrasle osobe, 2 manje dece, u gepeku lagane stvari (jedva 150kg), na krovu gumeni camac spakovan u vrece oko 80kg i na kuku zakacena prikolica oko 950kg.
Vec i na manjim usponima tipa 7-8% (Bubanj Potok npr) mora drugom i ide jedva da odrzi brzinu.
Polazak iz mesta prvom uz to proklizavanje kvacila u okolini 3000 obrtaja nije uvek uspesan. Ugasi se motor ili zasmrdi lamela ...dok se ne ubezba balans.

I jos sijaset tih manjih atmo motora sa ispod 80KS, cim se optereti auto sa 1200-1300kg dodatnog tereta nema sanse da dobro vuce u drugoj a cesto moze samo po ravnom da se ubaci i vozi u cetvrtoj uz samo odrzavanje brzine.

Isti po 60-80 KS atmo motori ali vece kubikaze nemaju takvo ponasanje i skoro bez problema mogu normalno da ubrzavaju, voze se i lako polazi iz mesta na uzbrdici.


KS je isto a razika je u Nm.