Stranica 103 od 104

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 10:45
od Day Walker
Najbolje da mu zakacis boing pa da pokusas uz bubanj potok :)

Ovde niko sem tebe ne spominje te slucajeve kad je auto max opterecen.
Svi spominjemo neku klasicnu voznju sa par ljudi unutra, eventualno prtljagom kad se krene na more.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 10:51
od dragvorl
Pa taj auto jadan dobro da se nije iskrivio...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 10:52
od Heinz
Šta je to 1200 kg dodatnog opterećenja... Samo 3x više od nosivosti.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 10:54
od Delija
dragvorl je napisao:Pa taj auto jadan dobro da se nije iskrivio...
Ili prepolovio :D

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 10:57
od Day Walker
Ljubitelju treba oduzeti vozacku jer je definitivno opasan po saobracaj.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 11:50
od snork
ljubitelj je napisao: Ja sam imao slucaj sa Ladom 1.2, 87Nm pri 3400 isto 60KS.
2 odrasle osobe, 2 manje dece, u gepeku lagane stvari (jedva 150kg), na krovu gumeni camac spakovan u vrece oko 80kg i na kuku zakacena prikolica oko 950kg.
Prikolica je definitivno bila preteška. :) Srećom pa Lada ima zadnji pogon, inače bi bilo kao u onom klipu sa Renoom 5 (ima negde na forumu), kad prikolica u jednom trenutku kreće da ga vuče nizbrdo. :D
ljubitelj je napisao:Isti po 60-80 KS atmo motori ali vece kubikaze nemaju takvo ponasanje i skoro bez problema mogu normalno da ubrzavaju, voze se i lako polazi iz mesta na uzbrdici.

KS je isto a razika je u Nm.
Pa da. Bitna je zapremina, a takođe i sama konstrukcija motora. Npr. Punto 1.2 8v je SOHC, 60 ks pri 5000 obr/min i 102 Nm pri 2500 obr/min. Taj u Ladi je isto SOHC, ali mnogo stariji + karburatorski.

Onaj u Corsi je vrlo moderan DOHC sa 4 ventila po cilindru, ali ima tri cilindra i 977 kubika. Eto... a sva tri imaju 60 ks.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 11:56
od Velja
Lada bi odrala oba...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 12:04
od snork
Htedoh da napišem nešto o superiornosti sovjetske tehnike, ali se setih da je to isto Fiat. :kezo:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 14:10
od Xepoj87
U tim slucajevima, u rikverc i udri :)

Sent from the 7th edge of the 3rd World.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 06 Avg 2017, 14:22
od Ji 4Tze
Heinz je napisao:Šta je to 1200 kg dodatnog opterećenja... Samo 3x više od nosivosti.
Nisi ga razumeo, on je pričao o vučnoj masi :kezo:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 07 Avg 2017, 23:56
od ljubitelj
Day Walker je napisao:Najbolje da mu zakacis boing pa da pokusas uz bubanj potok :)

Ovde niko sem tebe ne spominje te slucajeve kad je auto max opterecen.
Svi spominjemo neku klasicnu voznju sa par ljudi unutra, eventualno prtljagom kad se krene na more.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Zakacis onoliko koliko je fabrika predvidela i napisala u uputstvu. I odstampala na zvanicnoj plocici sa podacima o vozilu.

Zmaci dobro sam procenio da i nemas bas nesto iskustva sa autom koji je natovaren kako se ponasa u voznji da bi mogao da uporedis pa otuda i tvoje cudenje da li je auto ispravan kada ne moze da leti uzbrdo.
Par ljudi unutra je nista, to je toliko malo da i ne vredi spominjati kao neko opterecenje motora.

Klasicna voznja na more za milione evropljana je slicna kao sto sam opisao,
Camac ili bicikli/ surf daske na krovu, gepek pun stvari a na kuki kamp kucica i par hiljada kilometara.
Razlika je samo sta je vucno vozilo i koliko se lakse ili teze vozi drugom na uzbrdici.

Ako vec nisi kod nas video iz vremena pre rata jer si mladji, valjda si vozio nekim stranim putevima ka morima i primetio nemacke, holandske, francuske, svedske, poljske tablice sa takvim setupom.

Holandjanin da ide na more autom a da ne vuce prikolicu,kako bi to cudno bilo videti :D

Svako ispravno vozilo mora bez poteskoca da se izbori sa maksimalno dozvoljenim opterecenjem, pa fabrika je deklarisala auto za tavku namenu i koriscenje.

Za Skodu 120L koju si pominjao znam iz prakse da se nije pokazala nesto za ono sto je fabrika obecala na plocici, bilo je dosta Ceha i Poljaka koji su dolazili na Jadran sa prikolicama i mucili se tokom prelaska /uspona preko Velebita, Kupresa, Bugojna, Romanije,Pletvara i ostalih cuvenih planinsikh prevoja na magistraalama sirom ex YU.

Da ne pominjem kako je izgledala vuca poljskih kamp kucica zakacenih na peglicu Fiat 126P sa 600 kubila i 2 cilindra.

Lako je pricati iz ugla jakih (turbo pogotovu) motora kako auto leti uzbrdo , sasvim drugacija dimenzija da ne kazem planeta.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 08 Avg 2017, 08:57
od igor_harris
Samo sam cekao objasnjenje kroz slucaj nekog automobila od pre 40 godina + jugonostalgicnu anegdotu gratis. :)

Inace, skode su bile preopterecene najvise jer su na ovamo vukle kristal a u povratku na tone vegete.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 08 Avg 2017, 11:59
od Ivan
Maksimalno opterecenje je deklarisano koliko moze da trpi a da se ne raspadne, a ne da to trpi bez ikakvih poteskoca, jer se kod mnogih auta, pa I do 2l zapremine oseti I klima kada se upali.


Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 08 Avg 2017, 12:11
od Ji 4Tze
ali Volvo... decenijama unazad... zadnja klupa... grejana... plin... smesa... Orao... prikolica

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 08 Avg 2017, 13:05
od Geza
Slika